Miksi yksi lapsi?

Mummy Sunshine

Aktiivinen jäsen
19.07.2005
1 497
0
36
Ennenkin olen asiaa kysellyt, mutta taas haluan kuulla muilta, jotka on päätyneet omasta tahdostaan vain yhteen lapseen, että miksi niin?
Me ei olla suljettu toisen lapsen hankintaa pois, mutta tuntuu, etten jaksa enää yhtään väsymystä ja toiseks, tämä ainokainen on vilkas ku mikä. Pelottaa etten jaksa ja että mieskään ei jaksa vaan että riideltäis koko ajan niinku aiemmin sen väsymyksen vallassa,
Ja sit se rahanmeno.. Mulla ei ole energiaa kierrellä kirppareilla tekemässä hankintoa ja yhden lapsen hankintoihin uppoaa rahaa ihan riittämiin.
Olen niin kovin pessimistinen toisen lapsen hankinnan suhteen, en tiedä, haluanko vai enkö...

Vastakysymys: Miksi ei?
Jokaisen oma asiahan se on, ei sitä tarvitse muille perustella. Ja onhan siinä sekin, että tuossa päätöksessä voi mieltään muuttaa ja lapsia voi myöhemmin hankkia lisää. Toisinpäin ei onnistu; jos on neljä lasta, ei voi muuttaa mieltään: mä haluanki vain yhden...

Toinen lapsi menehtyi 13 vrk:n ikäisenä ja silloin päätin, että kolmatta kertaa en tahdo raskaaksi tulla, jotta en ainakaan tällaista surua joudu uudestaan kokemaan. Niinpä esikoinen sai jäärä ainoaksi lapsekseni. Tosin uuden miehen myötä ovat hänen lapsensa tietyllä tavalla osa perhettämme.

Eniten minua mietityttää se oma jaksaminen, kun tämän ensimmäisen kanssa on ollut melko rankkaa.
Eipähän sitä pitäisi joutua omaa lapsilukumääräänsä kenenkään perustelemaan, mut monet kyllä yrittävät tivata niitä perusteluja, että miks ei jo toista putkeen... mut ähäkutti, en kyllä niille syytä kerro!!!

rehellinen vastaus. en uskalla.

nyt arki alkanut helppottumaan, perhe-elämä seestynyt myrskyisistä ajoista. olen toipunut kaikesta. en uskalla ottaa sitä riskiä että sairastun uudestaan, tai perhe-elämä menee uudestaan sekaisin. pystytään nyt tarjoamaan tälle yhdelle paljon, parempi yks kunnon kansalainen kuin monta huonoa. ja on sillä sisarpuolet ettei ihan tämä ole yksin.

Yhteistyössä