Miksi yli 8 kk vanhalle ei jatketa yösyöttöjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Celcius
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Celcius

Vieras
Kertokaapa miehelleni nyt miksi meidän 8 kk vanhalle ei jatketa yösyöttöjä? Vastaukseksi ei näköjään riitä,että yleensä yli 6 kk vanhalle ei tarvitse antaa yöllä maitoa eikä se, että vaikka vauva herää muutaman kerran yössä, niin sillä ei automaattisesti ole jano.

Oletteko muuten antaneet kuumeiselle noin 8 kk vanhalle lapselle maitoa/korviketta aina öisin kun herää?

Mä annna sillon jos millään muulla ei rauhoitu ja mun tyttö on 1-v...tuskin nälkä hänellä on -tai mistäs minä sen tiedän, mutta väsymys voittaa...Kuumeiselle antaisin,jos ei päivällä ole suostunut nesteitä ottamaan tai jos ei ilman rauhoitu.

Sen ikäinen ei yleensä tarvitse enää maitoa yöllä vaan jaksaa illalla hyvin syötyään nukkua aamuun ilman, että herää yöllä nälkään. Maidon juomisesta yöllä voi tulla myös tapa. Ja yksi pointti tuohon yösyöttöjen lopettamiseen on se, että ei ole hampaille hyväksi olla jatkuvasti maitoa suussa. Illalla hampaat puhtaaksi ja jos nyt sitten niin käy, että yöllä janottaa, niin vettä vaan. Kuumeiselle myös antaisin vain vettä yöllä tai riippuu vähän tapauksesta, mutta sairaus onkin poikkeustilanne...

meillä söi poika kerran yössä n. 7 kk:n ikään asti, ja sitten yhtäkkiä päätti että imetys loppui tähän. päätin etten ala pulloja lämmitellä keskellä yötä (varsinkaan kun aluksi se pullo ei edes kelvannut, imetysaikana ei syönyt pullosta kertaakaan) ja yösyönti jäi siihen. näin jälkikäteen ajateltuna se olikin ollut pelkkä tapa jo ainakin kuukauden verran, ipana otti pari imua ja nukahti.

eli tämän takia meillä ei syöty yli 8 kk:n iässä öisin :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä söi poika kerran yössä n. 7 kk:n ikään asti, ja sitten yhtäkkiä päätti että imetys loppui tähän. päätin etten ala pulloja lämmitellä keskellä yötä (varsinkaan kun aluksi se pullo ei edes kelvannut, imetysaikana ei syönyt pullosta kertaakaan) ja yösyönti jäi siihen. näin jälkikäteen ajateltuna se olikin ollut pelkkä tapa jo ainakin kuukauden verran, ipana otti pari imua ja nukahti.

eli tämän takia meillä ei syöty yli 8 kk:n iässä öisin :D

*muoks* Kuumeiselle lapselle olen tarjonnut vettä yöllä, kun päivällä juominen on sairaana aina vähän niin ja näin.

Yhteistyössä