Miksi ylipainoinen kaverini uskottelee olevansa edelleen hoikka? Noloja tilanteita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja säälittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

säälittää

Vieras
Kun ei ole sitä. Eräs ystäväni on 171cm pitkä ja hän on aina ollut kovin urheilullinen ja hoikka. Painonsa on ollut aina välillä 58-60kg. Nyt hän on kuitenkin lihonut parin vuoden aikana 15kg ja uskottelee olevansa edelleen hoikka.

Toki hän on ollut urheilullinen, joten kilot ovat kerääntyneet entisen aktiiviliikkujan kroppaan ehkä vähän nätimmin kuin sohvaperunan, mutta ei hän kyllä enää hoikka ole, vaikka miten päin katsoisi ja virallisestikin ylipanoa on. Paino siis 75kg.

Mua vähän säälittää vaatekaupassakin, kun vie aina koppiin niitä koon 36 vaatteita ja yrittää tunkea päälleen (jännä ettei istu). Kerran sovitti tosi pieniä farkkuja, vyötärön tuumakoko jotain 27 tai 28. No eihän ne menneet päälle millään ja sitten kun myyjä kysyi, että tuoko isompia, niin sanoi että ei tarvitse ja valitti kovaan ääneen, miten kaikki housut on nykyään niin hassun mallisia ettei istu ja ei uskalla sovittaa isompia (hänelle ehkä tuumakoko 34 vois olla hyvä), kun on kuitenkin sitten liian isoja. Joopa joo...

Kauluspaidoissa soi napit, kun ostaa ne kokona 38, vaikka oikeampi koko voisi olla 42-44. Yhden juhlamekon osti kans väkisin kokona 38, vaikka sitä kokoa 42-44 oli tarjolla. SItten revittiin vetskaria yhdessä kiinni, en sanonut enää edes mitään.

Sit hän kehottaa mua kiinnittämään huomiota ravinnon laatuun, kun useimmat naiset lihovat heposti hiilaripitoisesta ravinnosta. Mut hänen ei toki tarvitse katsoa mitä suuhunsa laittaa, kun liikkuu niin paljon ja on nopea aineenvaihdunta..

Mä mitään kyttää, on kertonut mulle ihan grammalleen ja millilleen mittansa. Ja voiko olla huomaamatta esim. vaatekokoja jos on seurana kaupassa ja pyytää hakemaan koppiin tietyn kokoisia vaatteita sovitettavaksi.

arrgghhhh mun yks kaveri on ihan samanlainen ja sen lisäksi päivittelee minun "huonoa" ruokavaliota koska syön hiilareita - ja kaikkea muutakin. Kaikkea kohtuudella ja liikuntaa lisäksi ja näissä mitoissa olen ollut läpi ikäni, ilman mitään atkinseja tai karppauksia... olen synnyttänyt kuukausi sitten ja mittani ovat 165/51kg. Kaverini mitat 165/74 - ja vaikka mitä ihme dieettejä noudattaa..

Pukeutuu liian pieniin vaatteisiin, se on yleistä lihonneilla eikä tarkoita että hän pitäisi itseään hoikkana. Sanoisin kuitenkin että kaverisi on luultavasti hyvän näköinen nykypainoisena, kun on kerta urheilijataustaa. Peili kertoo totuuden, ei paino tai painoindeksi.

Hänen pitää vain tottua uuteen painoonsa, niin kyllä se siitä. Voithan vaikka ostaa hänelle lahjaksi jonkun vaatteen kun olet poistanut siitä koko merkinnät. Tai sitten sanot että se on ulkomailta ja siellä koot ovat pienempiä ja siksi hankit isompaa kokoa. Tosiasiahan on, että ei pienien vaatteiden käyttö tee sinusta laihempaa, kun taas sopivat tekevät sinusta laihemman näköisen. Rintaliivit on muuten yksi sellainen asia, mistä ostetaan yleensä liian pieni koko.

Minulla on ystävä, joka on todella hyvän näköinen kun pukeutuu oikein. Hän on reilusti ylipainoinen, mutta sopivilla vaatteilla korostuu oikeat puolet. Välillä hän kuitenkin pukeutuu tiukkoihin stretceihin ja silloin hän todella näyttää lihavalta. En vain ole keksinyt miten kertoa hänelle siitä, kun emme ole kuitenkaan parhaita ystäviä ja hän varmasti loukkaantuisi siitä.

Ehkä sun kaverin on vaikea myöntää itselleen,että painoa tullut lisää ja lihonut...
Kyllä se totuus hänellekkin valkenee...:whistle:

Onneks on hyviä kavereita tukemassa kun totuus hänelle paljastuu :D

Tosi tarkkaanpa hänen pituutensa ja painonsa ja vaatekokonsa tunnet :O

Jos olisit hyvä kaveri, niin selittäisit hänelle, että nykyään vaatekoot heittelee tosi paljon (mitä myös tekevät) ja autat ottamaan useaa eri kokoa samaa vaatetta sinne sovituskoppiin

[QUOTE="vieras";23674032]Tosi tarkkaanpa hänen pituutensa ja painonsa ja vaatekokonsa tunnet :O

Jos olisit hyvä kaveri, niin selittäisit hänelle, että nykyään vaatekoot heittelee tosi paljon (mitä myös tekevät) ja autat ottamaan useaa eri kokoa samaa vaatetta sinne sovituskoppiin[/QUOTE]

Niin, eihän sitä saa sanoa suoraan, että etkö näe että otat liian pieniä kokoja, et mahdu niihin, ota suosiolla isompia. Aina pitää liennytellä, kun sel lihavuus on ah, niin normaalia ja naisellista.

[QUOTE="vieras";23674032]Tosi tarkkaanpa hänen pituutensa ja painonsa ja vaatekokonsa tunnet :O

Jos olisit hyvä kaveri, niin selittäisit hänelle, että nykyään vaatekoot heittelee tosi paljon (mitä myös tekevät) ja autat ottamaan useaa eri kokoa samaa vaatetta sinne sovituskoppiin[/QUOTE]

Mä olen kokoa 38 ja osatn vaatteita useasta eri paikasta, mut enpä ole huomannut että noin paljon heittelisivät. Ehkä yhdella koolla voi just ja just heittää, riippuen vaatteen käyttötarkoituksesta, mutta että 38 ja 44... just

Siis mitä, eihän tuota voi edes vielä kunnolla sanoa ylipainoiseksi! Kaverisi on ihan normaaleissa mitoissa. Mitä sä siitä rupeat vaahtoamaan, että joku ei halua verhota itsäeän säkkeihin. Taidta itse olla joku kuivan kesän orava, joka on vaan kateellinen kun toinen näyttää paremmalta.

Yhteistyössä