Miksihän tuo taapero herkeää joka yö pariksi tunniksi valvomaan..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marceille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

marceille

Jäsen
07.03.2008
537
0
16
Ei itke, tai mitään.. mutta on aivan virkkuna. Toki sängyssä pysyy (nukkuu vieressämme), mutta on hyvin levoton ja kiskoo esim. mua hiuksista, tai liikuttelee jalkojaan ja puhua pulputtaa omaa kieltään..
Näin on ollut jo kuukauden ajan. Oiskohan rytmissä jotain muuttamista, vai mikähän on?
Nukkuu yöunien (8-10 tuntia) lisäksi kahden tunnin päikkärit. Nukahtaa illalla n. klo 8-9 ja päikkärit nukkuu puolenpäivän aikoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja marceille:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Esikoinen innostuisi valvoskelemaan siihen aikaan, kun nukkui vielä samassa huoneessa. Ongelma ratkesi omaan huoneeseen siirtymisellä.
Minkä ikäinen oli?

n. 1v. En muista enää tarkkaan, mutta yöt olisivat rauhoittuneet varmaan aiemmin jo omaan huoneeseen laittamisella.. nukkui kyllä vieressä pitkään tuon jälkeenkin (aamuyöllä herättyään otin viereen) mutta jäi ne aiemmat heräilyt pois.

Siskon kohta 2v poika tekee samaa. Herää yöllä leikkimään ja hengailemaan. Nukkuu jo omassa huoneessaan. Mikään ei tunnu auttavan :( Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan niin mun ei tarvii tulla hoitaa poikia siskon univelan takia :laugh:

Meillä sama juttu! 2-vuotias tyttömme on tehnyt sitä muutaman kuukauden. Nyt ollaan luovuttu siitä ajatuksesta, että nukkuis yöt aina putkeen. Ollaan järkätty koti turvalliseksi niin, että voi leikkiä itsekseen ja annetaan toisen leikkiä. Toinen vanhemmista siirtyy kylläkin peitto ja tyyny kainalossa nukkumaan olkkariin "seuraksi". Aina jossain vaiheessa typy mönkii joko sohvalle tai sänkyyn jatkamaan unia.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Siskon kohta 2v poika tekee samaa. Herää yöllä leikkimään ja hengailemaan. Nukkuu jo omassa huoneessaan. Mikään ei tunnu auttavan :( Vinkkejä otetaan mieluusti vastaan niin mun ei tarvii tulla hoitaa poikia siskon univelan takia :laugh:

Tuota.... eikös tässä kohtaa sovelleta sitä, että lapsi tekee niin kuin lapsi itse tahtoo?

Yhteistyössä