Miksiköhän jotkut lapseni koulukaverit naljailee lapselleni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ihan tuolla facebookissa huomannut ihmeellistä vittuilua. Siis että ihan kuin haluaisivat pahoittaa lapseni mielen, vaikka ovat kavereita.

Lapseni välittää aika vähän noista vittuiluista. Sitä itsekin ihmettelen. Hänellä on sellainen hälläväliä asenne. Joistain vittuilijoista on kertonut, että on tapahtunut koulussa.

Eikä lapseni ole mitenkään provosoinut tai sanonut mitään. Saattanut vaan kulkea ohi.

Olen miettinyt mikä lapsessani ärsyttää. Hän on sosiaalinen, energinen ja melko sanavalmis.

Mitä olen huomioinut niin hän on ystävällinen kavereilleen, mutta kaikkeahan ei voi nähdä.

Olisiko teillä sanoa mikä voisi olla kun mielestäni hänelle keljuillaan yllättävän paljon? Ei ole mitään sellaista tiettyä asiaa, ei mitään henkilökohtaista. Jotenkin facebookissakin vastataan hirveän kärkkäästi hänen kommentteihinsa.

[QUOTE="vieras";23793733]Olen ihan tuolla facebookissa huomannut ihmeellistä vittuilua. Siis että ihan kuin haluaisivat pahoittaa lapseni mielen, vaikka ovat kavereita.

Lapseni välittää aika vähän noista vittuiluista. Sitä itsekin ihmettelen. Hänellä on sellainen hälläväliä asenne. Joistain vittuilijoista on kertonut, että on tapahtunut koulussa.

Eikä lapseni ole mitenkään provosoinut tai sanonut mitään. Saattanut vaan kulkea ohi.

Olen miettinyt mikä lapsessani ärsyttää. Hän on sosiaalinen, energinen ja melko sanavalmis.

Mitä olen huomioinut niin hän on ystävällinen kavereilleen, mutta kaikkeahan ei voi nähdä.

Olisiko teillä sanoa mikä voisi olla kun mielestäni hänelle keljuillaan yllättävän paljon? Ei ole mitään sellaista tiettyä asiaa, ei mitään henkilökohtaista. Jotenkin facebookissakin vastataan hirveän kärkkäästi hänen kommentteihinsa.[/QUOTE]

Jep. Se on teineille tavallista että vittuilevat toisilleen joka asiasta. Puolin ja toisin. Voi olla että lapsesikin vittuilee ihan samalla tavalla, mutta ei facessa, koska sinä olet siellä hänen kaveri. Että semmosta.

[QUOTE="äityli";23793822]Jep. Se on teineille tavallista että vittuilevat toisilleen joka asiasta. Puolin ja toisin. Voi olla että lapsesikin vittuilee ihan samalla tavalla, mutta ei facessa, koska sinä olet siellä hänen kaveri. Että semmosta.[/QUOTE]

En ole kaveri vaan käyn hänen tunnuksillaan.

En ole kaveri vaan käyn hänen tunnuksillaan.

No silti. Samaa mietin minäkin ja otin asian puheeksi. Poika totesi että se nyt on vaan sitä läppää. Musta tuntui pahalta hänen puolestaan ja sanoinkin että mitäs ne piruilee. Eipä juuri kommentoinut. Meillä show syntyi siitä kun hevaripoika leikkasi tukkansa lyhyeksi, niin koko koulu tuntui vittuilevan. Mutta sitäpä se oli itsellänikin aikoinaan. Niin pahalta kuin tuntuukin.

Mun mielestä jos sun lapses ei pahoita siitä mieltään, niin turha sinun on. Pahimmassa tapauksessa saat vielä siirrettyä sen lapsellesikin. Oletuksena siis että lapsesi on jo teini, ja kyse on vain enemmän ns. kuittailusta mikä on aika yleistä kaveripiireissä ja menee molempiin suuntiin.

No en pahoita mieltäni mutta kovin vaan ihmetyttää. En ole huomannut, että muille naljailtais ollenkaan. Varsinkaan tuolla facessa, muitahan en voi tietää. Joku lapsessani ärsyttää. Jos on jotain negatiivista, minkä vois kytkee pois, niin haluaisin tietää. Oikeesti joskus mun tekis mieli itse kommentoida niihin facebook naljailuihin. Mutta en tietenkään sitä tee. Ehkä otan tämän liian vakavasti. Mutta ei se ole mitään kuittailua, se on jotain muuta mistä olisin halunnut saada selvyyden. Ja nämä ovat olevinaan lapseni kavereita.

Yhteistyössä