Miksiköhän tällä palstalla halutaan tahallaan pahoittaa toisten mieli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
:/ Joitain aloituksia olen tänne tehnyt ja saman tien alkanut satamaan sontaa niskaan. Ihan sama onko kyse ollut lapseen tai kotiin liittyvistä jutuista. :/ Mietin vaan onko nykyään naiset oikeasti tällaisia vai onko se vaan tällä palstalla? En yleistä, tosi ihaniakin vastauksia täällä olen saanut mutta paljon täällä tuntuu olevan ihmisiä jotka vaan haluaa ilkeillä muille.

Sillä tavalla saa pönkitettyä omaa kolhuista egoa, kun etsii ja osoittaa virheitä muiden tekemisistä. Olivat virheet sitten aitoja tai keksittyjä, niihin vetoamalla saa myös huomion pois omista mokista.

En tiedä, ihmiset eivät tunnu osaavan keskustella juuri mistään...minusta se, että turvaudutaan nimittelyihin sun muihin ala-arvoisiin vuorovaikutustekniikoihin kertoo melkoisesti vain ja ainoastaan tän nimittelijän ääoosta ja keskustelutaitojen puutteesta. :whistle:

Tätä mäkin olen ihmetellyt. Eri asia on, jos nyt ihan rehellisesti väitellään tai jopa tapellaan jostain asiasta kun tunteet kuumenee. Mutta että joku ihan oikeasti esim. harmaana kaataa lokaa niskaan ihan tarkoituksellisesti. Näkee selvästi että tarkoitus on vain ja ainoastaan loukata. En ymmärrä. Mutta kaipa sitä vaan jotkut voi henkisesti niin pahoin että saa kiksejä toisten pilkkaamisesta :/

Joo minä esim kerroin erostani. Odotinkin haukkuja siitä, että miten musta nyt tulee yksinhuoltaja ja ehkä kannattaisi miettiä kenen kanssa lapsia tekee jne.

Ei vaan mene mun jakeluun, miksi sitä, jolla muutenkin on vaikeeta, tarvii talloa entisestään. Onneksi olen sen verran täällä palstaillut, että tiesin kyllä, että iso osa vastauksista on tota...

Moneskohan päivän aloitus taas samasta aiheesta. Tarviiko tänne tulla kirjoittelemaan ensimmäisessä kiukun puuskassa, jos ei jaksa ottaa kritiikkiäkin vastaan. Totta, että tulee ihan sontaakin, mutta useimmiten näytetään vetävän herne nenään kaikesta eri mieltä olevista vastauksista. Turha kysyä, jos ei pidä vastauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Moneskohan päivän aloitus taas samasta aiheesta. Tarviiko tänne tulla kirjoittelemaan ensimmäisessä kiukun puuskassa, jos ei jaksa ottaa kritiikkiäkin vastaan. Totta, että tulee ihan sontaakin, mutta useimmiten näytetään vetävän herne nenään kaikesta eri mieltä olevista vastauksista. Turha kysyä, jos ei pidä vastauksista.

No niin, tulihan se sieltä.

Pitää olla pientä puutetta ns. omasta elämästä, jos ylipäätään viitsii vaivautua palstailemaan vain päästäkseen kuittailemaan muille. Olkoonkin, että netti suojaa meikäläisenkin pärstävärkkiä, en mä täältä piilostanikaan ilkeäisi huudella, jos jollakulla on joku oikea ongelma. Enkä sittenkään, jos joku kyselee semmoisia asioita, jotka minusta ovat ihan itsestäänselvyyksiä. Kerta se on ensimmäinenkin, oli kyse mistä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joskus ehkä näinkin, mutta tää on kuitenkin eri asia kuin se, että nakellaan loukkauksia ja nimitellään.

Mä en kyllä tahallaan pahoita kenenkään mieltä, mutta jos joku kysyy mielipidettä niin kerron sen kyllä. Itse en ole koskaan ainakaan loukkaantunut, jos joku on ollut toista mieltä kuin minä. Mun mielestä siihen kannattaa kyllä varautua että jos kysyy suoraa mielipidettä johonkin asiaan, niin myös eriäviä mielipiteitä tulee varmasti esiin. Jos menee kysymään tyyliin että "olenko mä huono äiti kun..." niin ei kannata ihmetellä jos joku tulee sanomaan, että olet.

Nimittelyä ja kiroilua en toki minäkään ymmärrä. Kerran kyllä itsekin aloin kiroamaan ja silloin ihan oikeasti loukkaannuinkin kun toinen kirjoittaja tuli sanomaan tyyliin: "huomaa ettet sinä ikinä ole kokenut millaista on kun...". Siitä tuli paha mieli, koska toinenhan ei mitenkään minun kommenttieni perusteella voi tietää millaista minun elämäni on nyt tai on joskus ollut. :/ Kerran eräs äiti taas sanoi minulle, että "huomaa ettet sinä BKM ole koskaan käynyt kaupassa muuten kuin yhden lapsen kanssa kerrallaan." :D Se lähinnä huvitti.

Tällä palstalla tuntuu olevan tosiaan hyvin napakoita vastauksia ja tosiaan pelkkää sontaakin... Se että on erimieltä asiasta ei tarvitse silti olla loukkaavaa tai sellaista että pahoittaa toisen mielen... jokainen voisi siis harkita miten sanansa asettaa, mutta sitäpä ei paljon nykymaailmassa harrasteta. Saman asian voi sanoa asiallisesti tai sitten hyvin ilkeästi. Välillä käyn täällä jotain lukemassa googletuksen perusteella, mutta usein saa pettyä vastauksiin.. Tulee itsekin ihan pahalle mielelle, vaikkei itse olekaan keskusteluun osallistunut... siksipä luenkin pääasiassa muiden ylläpitämiä keskustelupalstoja, missä on paljon asiallisempi keskustelutyyli... en tiedä mistä sitten nämä törkyilijät ja "napakat" ovat tänne tiensä löytäneet.

Yhteistyössä