Millä hakemuksella haetaan tukea yli 3v kotona hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti04

Vieras
Luin netissä tota kodinhoitotuki hakemusta ja ei käynyt ilmi et onko siinä jossain kohta millä hakea yli 3v kodinhoitotukea vai minkä niminen se tuki on?

Voiko sen hakemuksen jättää netissä vai kantsiiko mennä kelaan tekee työntekijän kanssa se et tulee oikein?

Miten olette toiminut? kiitos.

Jos on alhaiset tulot, niin silloin kotona oleva yli 3v voi saada jtn tukea. Me ollana opiskelijaperhe ja jos esikoinen ei olisi mennyt puolipäivähoitoon, niin olisimme saaneet hänestä tukea n.50?/kk.
Mene Kelan sivuille ja lähetä sivun kautta heille sähköpostia ja kysy tai sitten mene käymään =)

Kyllä siihen on tukea se on n.50e kysyin juuri ystävä perheeltä ja he varmistivat sen minulle. Sen saa kuulemma vielä takautuvasti johonkin asti. :) mutta ainakaan itse en löydä netistä sitä just nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti04:
Kyllä siihen on tukea se on n.50e kysyin juuri ystävä perheeltä ja he varmistivat sen minulle. Sen saa kuulemma vielä takautuvasti johonkin asti. :) mutta ainakaan itse en löydä netistä sitä just nyt.

Tarkoitat sitä sisaruskorotusta,jonka saa jos on sen alle 3-vuotiaan lisäksi muita kotihoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

Tarkoitat sitä sisaruskorotusta,jonka saa jos on sen alle 3-vuotiaan lisäksi muita kotihoidossa.

Totta! Joku tämmönen juttu se taisi ollakin.

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:

Se voi olla muuten niin eli en siis saa sitä kun meillä yksi lapsi.
Hyvä se on ottaa selvää kun sillä 50e saa ruokaa ym kun allergia lapsi meillä.

mitä allergioita teillä on saa tukea kun lapsella allergioita! esim. kotimaiset viljat puuttuu ruokavaliosta niin saa hoitolisää oliko se jotain vähän alle 80?/kk! meiltä puuttuu meinaan ja saan sen! täytyy olla lääkäriltä c-lausunto oliko se nyt c tais olla!

Alkuperäinen kirjoittaja hei!:
mitä allergioita teillä on saa tukea kun lapsella allergioita! esim. kotimaiset viljat puuttuu ruokavaliosta niin saa hoitolisää oliko se jotain vähän alle 80?/kk! meiltä puuttuu meinaan ja saan sen! täytyy olla lääkäriltä c-lausunto oliko se nyt c tais olla!

Meillä maito ja soija-allergia ja koskaan ei olla mitään tukea saatu kun lapsi jo 1,5v kun vasta se todettiin ja lääkäri sano ettei jotain tukea saa kun 2v asti niin se meinas ettei oo hyötyä hakea sitä.

Se hakemus tulee siinä samassa kun hakee vanhempainrahaa, eli siinä tulee se että voi hakea sitä hoitolisää jos tulot sen sallivat ja varmasti sitten kun on aika jäädä kotihoidontuelle niin tulee samassa hakemus sisaruksesta.

joo noista ei saa tukea! koska "yli 2v ei tarvi maitoa elääkseen" tarvittavan määrän saa purkista!!! kokemusta on
mutta jos puuttuu noi viljat niin sillon saa tuota niin kauan kun on allerginen tai todetaan keliagia sillon kun keliagia todetaan niin tuki on jotain 20?/kk mutta niin kauan kun on vilja-allergia tuki on ton vähän alle 80?/kk sekavaa kuten kaikki kelan touhut!

Yhteistyössä