Millä hillitsen makeanhimon?!?! Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyppyKeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HyppyKeppi

Aktiivinen jäsen
12.12.2005
2 682
0
36
Nyt alkaa neuvot hyvät oleen kalliit!
Tää kolmas raskaus tuntuu tuovan kiloja taas yhtä paljon kuin kaksi aiempaakin. :ashamed: 25 kiloa aina tullut. :|
Nyt on menossa rv 26+3 ja painoa on tainnut tulla jo 14 kiloa. :ashamed:
Kaikki makea lentelee suuhun, enkä vain voi sille mitään. Harmittaa vaan, kun juuri ennen raskautta sain kaiken tään pois. :headwall: :headwall:

Kaikki vinkit otetaan nyt vastaan!
Täytynee kai ostaa kaapit täyteen hedelmiä ja pistää kaikki makea/suolainen pannaan... |O

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Syö sinkkinappeja!

Auttaako ne? Joskus kehoitettiin syömään kromia ja mulla ei kyllä toiminut, mut mä taidan ollakin menetetty tapaus :ashamed:

Emmä tiedä auttaako ne yleensä mut mulla ainakin huomasin ettei makeaa tehnyt lainkaan mieli kun noita olen välillä popsinut!
Kromi ei ainakaan mulla toiminut.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Omput auttaa mulla ainakin :)
Mulla tuli ekassa raskaudessa kans 25kg, nyt rv 20+2 ja painoa tullut 2kg :)

Sä oletkin "säästynyt" nyt hyvin! :)
Mä en oikein omenoista tiiä, kun sain niistä kauhian allergiareaktion alkuraskaudesta. Ne olis kyllä hyvii...jos vaan sit pitäs koittaa niitä. Ananaksesta en oikein välitä... viinirypäleitäkin vois ostaa...

Options kaakao ja aromatisoidut teet, varsinkin vanilja ja Keisarin morsian teet on makeita itsessäänkin,k un viellä laittaa vähän hunajaa -joka on paljon makeampaa kuin sokeri, joten kaloreita tulee vähemmän- saa hyvää juotavaa mielitekoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Omput auttaa mulla ainakin :)
Mulla tuli ekassa raskaudessa kans 25kg, nyt rv 20+2 ja painoa tullut 2kg :)

Sä oletkin "säästynyt" nyt hyvin! :)
Mä en oikein omenoista tiiä, kun sain niistä kauhian allergiareaktion alkuraskaudesta. Ne olis kyllä hyvii...jos vaan sit pitäs koittaa niitä. Ananaksesta en oikein välitä... viinirypäleitäkin vois ostaa...

Viinirypäleet on kans hyviä. Ja kunnon hedelmäsalaatti tietty. Ja mansikat :p

Mulla on 32+5 ja 1,2 kg paino lisääntynyt koko aikana. Syön kokoajan jotain, suolaista tai makeaa tai jotain siltä väliltä. Jossain välissä paino vaan tippui. Neuvolassa sanottiin, ettei hätiä mitiä, kun vauva kuitenkin on kasvanut ihan normaalisti ja sydänäänet on ok. Verenpaine ja veriarvot ollu kokoajan hyvät.

Ananas-kaali salaatti hillitsi itsellani makeanhimon raskausaikana, ja sita voi aika huoletta syoda niin paljon kuin sielu sietaa. Myos tuoreita ja kuivattuja hedelmia kului paljon, varsinkin taateleita. Murot ovat myos hyva vaihtoehto ja niistakin voi valita ne terveellisemmat, hyvia myos kuiviltaan naposteltavana.

Kiitos samoin mulle hyviä neuvoja samasta asiasta!! Tää on niin ahdistavaa ku paino vaan nousee ja hillitön on makeanhimo, jatkuvasti. Helposti menee/menis esim. kokonainen levy suklaata milloin vaan..tai keksipaketti tms. Vaikka onneksi tykkään liikkua hirveästi ja se syö sitten osan ylimääräisistä kaloreista, niin silti. Tällä menolla saisin liikkua 8h/pv. Ja voisinkin omasta puolestani..ehtis näiltä lapsilta vaan=)

Mulle tuli kahdessa ekassa raskaudessa 17kg, nyt tullut tähän mennessä samanverran. En usko, että enää nousee pahemmin. Mulla yleensä tässä kohtaa jo vähän alkanut tippuakin.

Mutta en ole ottanut stressiä painonnoususta. Joka kerta ne kilot on hävinneet ihan itsestään ja suht nopsaa tahtia. Täysimetys tekee suorastaan ihmeitä. Paino tippuu silmissä, vaikka herkuttelee tiäs miten paljon.

Nyt alkaa olla jo noiden lasten kanssa hermo niin kireenä välillä, että suon itselleni surutta herkkuhetkiä iltaisin, kun ne on nukkumassa ja itse katson telkkua. Kyllä niistä kiloista sitten taas eron saa.

Mulla tuo liikkuminen kipeän selän ja lonkkien vuoksi alkaa olla jo aika vaikeeta. :/
Pieniä lenkkejä koitan aina välillä tehdä, että en ihan sohvalle jumisi. :ashamed:
Lisää hyviä vinkkejä, kiitos!!! :attn:

Yhteistyössä