Millä käsipainoilla kannattaa aloittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Ihan aloitelija olen ja tänään kokeilin Jillianin treenin puolen litran vesipulloilla kun ei ollut muuta :). minkäpainoiset painot kannaattaa ostaa? Vai onko sellaiset täytettävät parempi? mietin va että jos niitä täyttää puoliks niin onko ne hankalat ja epätasapsinoset?
ja mistä painot saisi edullisesti?:)

Ei alle 5kg:n käsipainoista oo mitään hyötyy!!! Alux 5kilon painot, 2kuukautta, sitten 7,5kg painot 2-3kuukautta ja sitten 10kg painot 6kuukautta ja sitten 15kg käsipainot!!! Jne.jne

JM:n treenejä tehdään pienillä painoilla. Ei missään nimessä yli 2 kg painoja. Jossain treeneissä näkyy olevan eri kokoisia painoja, veikkaisin niiden olevan 1 kg ja 1,5 kg. Jonkun treenivideon alussa JM sanoo, että tarkoitus on saada kauniit 'pitkulaiiset' lihakset, eikä mitään isoja muskeleita.

Itse aloitin 1,5 kg painoilla ja osassa liikkeissä ne tuntuivat liian kevyiltä ja osassa liian raskailta. Nyt olisi tarkoitus hankkia sekä 1kg että 2 kg painot, joita voi vaihdella eri liikkeiden mukaan.

Jos teet Jillianin Shred with weightsiä, Rippediä tai Body Revolutionia, tee tyyliin 2 kg:n painoilla. Sarjat ovat raskaita ja toistoja paljon. Liian isoilla painoilla et Jillianin ohjelmia saa tehdyksi. Itsellä on habaa ja salilla painot isommat, mutta Jillianin treenit menevät näillä kotona olevilla kahden kilon punteilla. Ihan hyvät ovat niihin "super setteihin", joissa ei ole tarkoituskaan vääntää isoja lihaksia vaan yhdistää esim. olkapääliike kyykkyyn.

Liikehän sen määrää, millaista painoa tarvitaan. Hauiksia on turha nitkuttaa viidellä kilolla, mutta kolmekin kiloa voi riittää johonkin toiseen liikkeeseen. Mä ihmettelin, kun olkapääliikkeestä sain aina päänsäryn ja syyksi paljastui liian iso paino. Pudotin sen kolmeen kiloon per käsi ja johan rupesi liike tuntumaan oikeassa lihaksessa, kun en repinyt painoa ylös niskan ja kaulan alueen lihaksilla. Vertailun vuoksi: käytän myös 10 kiloa per käsi tietyissä liikkeissä, eli hajontaa riittää.

Aloittajalle vielä: kilo - puolitoista on varmaan alkuun hyvä. Te skeptikot: kokeilkaapa vaikka Body Revolutionista viimeisimpiä treenejä isoilla painoilla: ei hyvä. Muutenkin ollaan paljon käsien varassa, kun tehdään liikkeitä lankkuasennossa.

[QUOTE="zxc";30063589]Oletko kokeilut sellaisia täytettäviä painoja? ei tarvis hankkia monta erillaista...[/QUOTE]

On mulla ollut 1,5 litran limupullot vedellä täytettynä, mutta ei niitä kesken treenin ehdi tyhjentelemään/täyttelemään. Parempi siis hankkia parit eri kokoiset tai sitten tehdä aina vaan samoilla painoilla.

Kandee ensin aloittaa niillä pilttipurkeilla, pienemmillä. Siitä sitten isompiin pilttipurkkeihin, sit säilyketölkkeihin ja lopulta onkin sellainen iso kurkkupurkki. Täytteeksi vettä.

Yhteistyössä