Millä mä lääkitsen itseäni??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Olo on edelleenkin kuin jyrän alle jääneellä. Viimeksi kun kävin lääkärissä (ihan hirveä kurkkukipu, päänsärky, kuumetta jnejne) sanoi lekuri että niin, kyllähän sitä panadolia voi ottaa, mutta ei tietysti raskaana olevalle sitä missään nimessä suosittele, ja vaikka periaatteessa apteekin yskänlääkkeistä ainakin osa ei oo raskaus aikana varsinaisesti kiellettyjä, niin kyllä hän on enemmän ihan mynthon linjalla: mitkään lääkeaineet ei ole hyväksi sikiölle. Siihen asti mä olin kyllä ottanut panadolia olooni ihan huolella, mutta en enää sen jälkeen kyllä, hemmetin syyllistäjä. :kieh:

Mutta mitä sitten, mun pää on oikeasti tosi kipeä eikä ajatus kulje enää kun en kykene miettimään muuta kuin tätä kipua.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Jaa, ei kukaan mulle ole koskaan sanonut, että parasetamolia ei saisi antaa. Lääkäreissäkin löytyy noita ylivarovaisia.

Ei mullekaan, ennen tätä. Mutta tällä kertaa mä sain kerta-annoksena liikaa arvostelua yhdelle kertaa: apteekista sanottiin kun ostin astmapiipun ja allergialääkettä että ethän sä noita itsellesi osta, ei noita saa raskausaikana käyttää!! (vaikka neuvolasta sanottiin että käytä vaan, ikävämpää se on sikiölle jos happi on liian vähäistä ) ja sitt se nutturapäinen lääkäritäti kehotti hyöryhengittämään ja syömään kaupan kurkkupastilleja ja lepäämään, ellei nyt ihan vuodelevossa (??? kahden lapsen kanssa??) niin ainakin lähes tulkoon koko päivän sängyn pohjalla. Etten aiheuta vaaraa mun lapselleni. Äh.

Mä olen ylipäätänsä lääkkeitä vastaan jos ei ole ihan pakko, lääkkeet kun on aika kovaa kamaa ja niissä on aina sivuvaikutuksia.

Ei löytyis mitään ei-lääkinnällisiä keinoja parantaa oloa? Mikä sulla niinkun on? Minkälaiset oireet, kuinka kauan ollu?

Varsinki tulehduskipulääkkeet välillä hidastaa paranemista kun sen avulla pääsee taas liikkumaan ja tekemään kaikkea vaikka kroppa yrittää hidastaa ja levätä...

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä olen ylipäätänsä lääkkeitä vastaan jos ei ole ihan pakko, lääkkeet kun on aika kovaa kamaa ja niissä on aina sivuvaikutuksia.

Ei löytyis mitään ei-lääkinnällisiä keinoja parantaa oloa? Mikä sulla niinkun on? Minkälaiset oireet, kuinka kauan ollu?

Varsinki tulehduskipulääkkeet välillä hidastaa paranemista kun sen avulla pääsee taas liikkumaan ja tekemään kaikkea vaikka kroppa yrittää hidastaa ja levätä...

Oikein kunnon vanhan ajan flunssa. Kova yskä, kurkkukipu, kuumetta, päänsärkyä, räkätauti.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

No eikös se yleensä ole melkein pakko, kun sitä lääkettä ainakin raskausaikana ottaa :headwall:

Kannattaa luottaa omaan maalaisjärkeen eikä elää muiden aivotuksien mukaisesti.
Tottakai Panadolia voi ottaa raskaus- ja imetysaikana (sehän lukee jo lääkkeen tuoteselosteessakin!) ja samoin astmalääkkeiden kanssa; hoidettu äiti on aina parempi sikiölle ja astmalääke on tärkeä ottaa annostuksen mukaan eikä sitä saa omin päin edes muutella.

en sano, että muitten pitäisi, mutta minulle lääkärit (3 eri lä'äkäriä) on luvanneet jopa Buranan käytönb raskausaikana, migreeniin tosin, mutta kuitenkin

ja kaikki 3 lasta ovat ihan ok. Synnytys oli ok, ja ei etuajassa eikä liian myöhässä jne.

mutta ap:lle, kokeiles teetä, johon raastat tuoretta inkivääriä. hunajaa sekaan . Hyvää, ja piristävää sekin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jiscoana:
Onko siinä sitten jotain sellaista, mikä vaikuttaa astmalääkkeen kanssa jotenkin?!

Missä? Panadolissa? En mä tiedä. Eikä se muhun edes liity, mä käytän sitä vain tarvittaessa. Enkä oo tarvinnut sitä aikoihin. Ostan vaan varalle, koska mieskin käyttää tarvittaessa ja jätkä infektioiden aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Kannattaa luottaa omaan maalaisjärkeen eikä elää muiden aivotuksien mukaisesti.
Tottakai Panadolia voi ottaa raskaus- ja imetysaikana (sehän lukee jo lääkkeen tuoteselosteessakin!) ja samoin astmalääkkeiden kanssa; hoidettu äiti on aina parempi sikiölle ja astmalääke on tärkeä ottaa annostuksen mukaan eikä sitä saa omin päin edes muutella.

Mä kyll muutin astmalääkkeen annostusta, tosin jätkälle, mutt anyway... ja jätkän lääkäri taputti päähän, hyvä tyttö. :D

Äh, hitto noita lääkäreitä... Tottakai lääkkeiden kans pitää olla tarkka, mut rajansa kaikella. Eihän se stressi ja äidin paha olokaan hyvää vauvalle tee... (äläkä nyt vaan tästä kommentista sit enää syyllisyyksiä ota, pliis )
Panadol Hotia vaan napaan!

Yhteistyössä