millä mä saan tuon lapsen tajuamaan että mun mahaani varotaan! oon raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
ja musta tuntuu että lähetän kohta tuon 3v 7kk lapsen huitsin nevadaan puoleksi vuoteen!!! jatkuvasti joko tönii ku tulee viereen, painaa kyynerpäällä ku nousee vierestä. pomppaa mahan päälle. MÄ TUUN HULLUKSI! en mä halua tota mun lähelleni enään ku koko ajan se vahingossa tai tahalleen satuttaa mun mahaa/vauvaa

Oletko kertonut hänelle, että vatsassasi on vauva johon tekee kipeää, jos tönitään tai pompitaan. Kyllä noin ison lapsen pitää sen verran puhetta ymmärtää ja uskoa, että lopettaa.

Hmm, vaikea sanoa mitään varmaa vinkkiä :/ Onko lapsi kokeillut että siellä tosiaan joku liikkuu? Nuo meidän muksut on jotenkin osanneet aika hyvin olla muksimatta... Tai ei kyllä koskaan muutenkaan hypi mun päälle.

Kyllä se vauva siellä on suojasa. Sinuun siinä sattuu.
Ja jos keksit miten, niin kerro mullekin, mulla on ollu pari kk silmälasit ja lapset ei tajua varoa niitä yhtään. Jo pari kertaa ollu korjattavana, eikä oo varalaseja. Perhana kun maksoivat 700e...

• Tykkää
Reactions: Haaveilijavain
Muistan itse edellisen raskauden aikana olleeni varuillani koko ajan kun kohta 4v poika hyöri ympärillä. Oli semmonen että saattoi yhtäkkiä rynnätä syliin tms. Yritin selittää usein että pitää olla varovainen kun muuten sattuu. Jonkin verran auttoi mutta kuitenkin itse piti huolehtia siitä varomisesta.

mulla lapset 3 ja 4 ja odotan kolmatta. Ei ne hypi mun päällä. Mä oon niille jo hyvin hyvin alussa sanonu että masussa on vauva ja vauvaa sattuu jos sitä tönii. Äitin masuun ei siis saa koskea. Juu ja onhan noita kun esikoinen vähä tahallaan kokeili rajoja ja huitas aikas lujaa semmoisella sohvatyynyllä masuun. Teki kipiää. Sanoin ette sattui ja noin ei saa tehdä sillä vauva voi kuolla ja sitten sinulle ei tule uutta pikkuveljeä tai siskoa. Tehos kummasti.

Oon kyllä mietinyt samaa. Tosin en oo vielä raskaana, mut pitäisköhän harkita perhepedistä luopumista. Toisinaan sujuu hyvin mut välillä tulee aika rankkoja muksauksia 3-vuotiaalta. Eikä tahalteen muksi vaan huomaamattaan ja vahingossa. Monesti on tullut mieleen, et mitähän jos oisin raskaana.

kai sitä mahaa pitää kuitenkin jonkun verran varjella. ei se mitä vaan kestä. ja sit isompana vauva varmasti tuntee muksaukset.

Älä ole liian äkeä sille esikoisellesi; tuntuu siltä, että hän on vain kovin mustasukkainen. Saattaa olla, että hän kuvittelee, ettet ollenkaan enää välitä hänestä vaan siellä mahassa on jotain, joka on paljon hienompaa ja rakkaampaa kuin hän on. Ota esikoinen mukaan odotukseen, kerro vauvasta äidin masussa ja näytä jokin selväpiirteinen kuva (piirretty) jossa näkyy, miten se vauva siellä mahassa on. Anna lapsen kokeilla vauvan liikkeitä.
Vaikka kuinka selittäisit tuon ikäiselle, että mahassa on vauva, ei hän sitä välttämättä osaa ymmärtää. Hän vertaa itseään (hänkin on "vauva") ja sinun mahaasi eikä voi tajuta, että siellä nyt mahtuisi olemaan ketään.
Sitäpaitsi tuo "huitsin nevadaan" lähettäminen tuntui vähän pahalta. Molemmat lapset tulevat vaatimaan sinulta huomiota ja rakkautta; sitähän meidän äitien ja isien on pystyttävä antamaan vaikka kymmenelle lapselle. Jos niin monta haluaa tehdä. Pitkähermoista rakastamista!

Meillä sama ongelma! nyt viikkoja 31+1 ja maha muutenkin hellänä kasvamisesta. Meillä auttoi vähän kun kaivoin esiin esikoisen(2v7kk) odotuskuvat ja selitin, että hänkin on siellä mahassa ollut kasvamassa eikä kukaan silloin ollut häntä tönimässä. Esikoinen saattaa joskus sanoa että "mä satutan vauvaa" ja sitten yrittää lyödä ym.mahaan. oon selittäny että mua se sattuu eikä niinkään vauvaa, toisinaan auttaa, toisinaan ei...

hurjia jotkut
ei se sikiö siitä kuole jos lapsi painaa mahaa.
kyllä todella luja aikuisen miehen isku saa tulla että kesken menee.
järki käteen tai jättää lapset tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja no onpa:
hurjia jotkut

Jos reippaasti päälle kymmenkiloinen hyppää mahan päälle, se muuten on kova isku |O

Alkuperäinen kirjoittaja Tättähäärä:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
mulla lapset 3 ja 4 ja odotan kolmatta.

Teki kipiää. Sanoin ette sattui ja noin ei saa tehdä sillä vauva voi kuolla ja sitten sinulle ei tule uutta pikkuveljeä tai siskoa. Tehos kummasti.[/quote]

Hurjasti sanottu tenaville :o

Ei tenavalle kyllä noin saa mennä sanomaan, raskaus voi mennä kesken ihan itsekseen... mitähän se lapsi olisi siinä vaiheessa miettinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
mulla lapset 3 ja 4 ja odotan kolmatta. Ei ne hypi mun päällä. Mä oon niille jo hyvin hyvin alussa sanonu että masussa on vauva ja vauvaa sattuu jos sitä tönii. Äitin masuun ei siis saa koskea. Juu ja onhan noita kun esikoinen vähä tahallaan kokeili rajoja ja huitas aikas lujaa semmoisella sohvatyynyllä masuun. Teki kipiää. Sanoin ette sattui ja noin ei saa tehdä sillä vauva voi kuolla ja sitten sinulle ei tule uutta pikkuveljeä tai siskoa. Tehos kummasti.

:headwall: :headwall: :headwall: Ääliö!

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja no onpa:
hurjia jotkut

Jos reippaasti päälle kymmenkiloinen hyppää mahan päälle, se muuten on kova isku |O

No jos mun 10 vuotias päälleni hyppäisi, niin toki tulisi sisuskaluni pihalle, vaikka en raskaana olekkaan, mutta eiköhän noin iso jo tiedä, että toisen päälle ei saa hypätä?

:ashamed: Katsoin, et 30 kiloinen :ashamed:

Lapsi ei välttämättä ymmärrä asiaa oikein. Tuskin hän ainakaan ilkeyttään noita muksauksia tai painamisia tekee. Täytyy vaan itse olla mahan kanssa sen verran varuillaan, että ei kovia muksuja tule. Aika hyvinhän se sikiö siellä suojassa on, että pienet muksut tai painallukset eivät sitä vahingoita... Suoraan vatsan päälle hyppääminen on jo eri juttu, ainakin raskauden loppuajasta. :/

Yhteistyössä