Millä mä saan tytön ymmärtämään, että yölläkin voi olla ilman vaippaa?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
On ollut jo pidemmän aikaa päiväkuiva, mitä nyt joskus voi tulla vahinkoja. Mutta öisin vaippa ja aina siellä on aamulla pissa, vaikka olisi likka illalla käynyt potalla. Olen tytölle sanonut, että jos yöllä pissattaa, niin herättää mut ja sitten mennään potalle. Mutta ei, nyt tuntuu olevan sitä mieltä, että kun kerran vaippa on niin sinne päästetään. Ja taitaa monesti unissaan pissata.

Ikää tytöllä on 3½v.

tyttö varmaan nukkuu niin sikeästi ettei ite huomaa pissahätää eikä sitä vahinkoa. meillä tehtiin esikoisen kanssa niin, että se vanhemmista kumpi myöhemmin meni nukkumaan (yleensä isäntä siinä 24 tietämissä) käytti nukkuvan tytön vielä viimiseks vessassa. tyttö siis niin sikeessä unessa että sai kantaa ja pidellä kiinni ettei sinne pönttöön pudonnu. ;) pikkuhiljaa alkoi sänky pysyä kuivana aamuun asti (meillä siis oli se vaippa jo jätetty pois siinä vaiheessa mut sänky kastu vielä mooooonta kertaa).

Jätät "vahingossa" vaipat ostamatta tai laitat kotona olevat vaipat piiloon, ja sanot lapselle että oho ja hups, ei ole vaippoja, pitää nukkua ilman. Kun niitä ei illalla ole saatavilla, niin pakkohan se on mennä vaipatta nukkumaan.

Tuossa iässä olevalle vielä muuten voit sanoa ihan reippaasti, että tämän asian äiti tietää paremmin, ja hän uskoo. 13-vuotiaat eivät enää usko (haaveilee ajasta, kun ne uskoivat ja äidin sana oli laki...)

Piika-äiti

Meillä neiti on liki vuoden kuiva, mutta yöt on ongelma. Jos en muista käyttää pissalla yöllä tossa 00-2 niin voin olla satavarma et aamulla on lakana pyykkiä. Mä en tajua miksi hän ei herää tai mene omatoimisesti yöllä pissalla, vaikka tuhat ja sata kertaa sanonu asiasta.
Mä en osaa sanoa kuin vaippa pois yöksikin ja pissattamista yölläkin.

Tyttö menee ehkä isälleen, kun mun kesätyöt alkaa ja exä vois alottaa tuon puolen yön aikaan pissattamisen. Exän kun kuitenkin on monesti siihen aikaan vielä hereillä.

Mulla sitten alkaa pian töiden jälkeen koulu, että pitääköhän mun laittaa aina kello herättämään puolelta öin että herään pissattamaan tytön...

Yhteistyössä