Millä raskausviikolla teillä on alkanut vatsa näkyä niin, että ihmiset on arvanneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lily"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lily"

Vieras
Olen itse normaalipainoinen ja suht pitkä (169cm), tämä on ensimmäinen raskauteni. Ollaan menossa anoppilaan rv:lla 13. joten periaatteessa olisi jo turvallista kertoakin uutinen, mutta toisaalta onhan se vielä aikainen vaihe.. Mietin vain, kun tiedossa on saunomista ja mökkeilyä, että kuinka selkeä raskausvatsa on tuolloin uimapuvun alla..

Olis hauska kuulla muiden kokemuksia :)

Esikoisesta vasta puolessa välissä alkoi vatsa pullottaa. Nyt odotan toista ja ihan yhtäkkiä pullahti vatsa esiin rv12, eikä kyllä näytä miltään turvotukselta vaan ihan vauvamasulta.
Tosin, esikko oli syntyessään vain 2,5kg (40+3), alusta asti pienempi kuin olisi pitänyt ja kohtu taaksepäin kallistunut. Nyt tämä toinen oli ekassa ultrassa jo 5pv isomman mitoissa..

ekan ultran jälkeen mut monet sano et oli jo pari viikkoa aikasemmin kattonu et vatsa on pyöristyny.
Mulla esikoisestaki maha pullahti aikasiin näkyviin mut ei näin aikasin...

Mulla vasta joskus 36 viikolla, näin eräitä tuttuja muutamaa päivää ennen äitiysloman alkua ja he eivät silloin huomanneet että olin raskaana, ja ihan sisävaatteissa olin... Sitten kun vauva oli n.kuukauden ikäinen nähtiin uudestaan ja he ihmetteli että kenen vauvaa hoidan ;)

olen pitkä ja hoikka, rv 12 eikä näy vielä MITÄÄN. neuvolan täti sanoi ettei millään näy et oisin raskaana ;)
tosin en tajua miks ihmeessä et uskaltais kertoa? mä en ainakaa voi elää raskauselämää jos kokoajan tyrkytetään kahvia tai alkoholia ja ärsyttää sellasten ympäripyöreitten vastausten antaminen.
en mä sitä yhtään vähempää suris jos jotain tapahtuis vielä, vaikka olisinki kertonu koko maailmalle. Mä en vaa oo enää pitkii aikoihin eläny sitä elämää jota vielä ennen raskautta ;) et miks mun pitäs sit esittää?
Viikolla 39 voi tapahtua viel vaikka mitä. Pitäskö olla kertomatta ollenkaa koko raskaudesta kellekkää? Ilmottaa sit vasta ku laps on syntyny, et no nyt voin sanoa varmaks että kuule lapsen sain...

Mulla alkoi näkyä eka jo siinä rv 12 paikkeilla. Olen lyhyt ja hoikka, kohtu varmaankin aika edessä, vatsa oli suoraan edessä ja lopussa ihan valtava. Siitä sainkin sitten kuulla kommenttia vähän joka taholta...

Ekassa lähellä puoliväliä, osa ei olisi hoksannut silloinkaan, mutta muutama sanoi epäilleensä jo jotakin. Tokassa hirveä turvotus kosahti jo viikolla 6, mistä lie se tuli? Äiti huomasi sen heti, muut eivät. Kerrottiin silloin asiasta jo aiemmin, joten en tullut seuranneeksi, milloin vatsa alkoi olla näkyvä

Yhteistyössä