millä saisi lapsen lähtemään pois hoidosta kotia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ongelma on kun mennään lasta hakemaan hoidosta,niin useimmiten ovat ulkona leikkimässä,eikä millään haluaisi lähteä kotiin

olen yrittänyt puhua,houkutella ja vaikka mitä,mutta viimein se on vaan kannettava pois sieltä,en jaksaisi raskaan työpäivän jälkeen tälläistä turhanpäiväistä

mikä avuksi?

Mulla on ollut tapana ihan vaan napata lasta kädestä kiinni, tai nostaa kainaloon, sanoa hei hei tarhantädeille, ja lähteä kotiin.
Eli en ala houkuttelemaan tai tekemään mitään sirkustemppuja, vaan kotiin lähdetään halusi lapsi sitä tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Mulla on ollut tapana ihan vaan napata lasta kädestä kiinni, tai nostaa kainaloon, sanoa hei hei tarhantädeille, ja lähteä kotiin.
Eli en ala houkuttelemaan tai tekemään mitään sirkustemppuja, vaan kotiin lähdetään halusi lapsi sitä tai ei.

Juuri näin!!

otat lapsesi ja lähdet!!!
Lapsi oppii siihen että kun vetkuttelee ja vempuilee ja vanhempi lähtee touhuun mukaan niin se kotiin lähtö vain venyy.
Menet hoitopaikalle, vaihdat kuulumiseet, ilmoitat lapselle että lähdetään, ilmoitat ehkä toisen kerran ja jos ei vieläkään toimi niin kävelet lapsesi luo ja nappaat kainaloon ja poistut kotiin.

mä olen työssäni kohdannu vanhempia jotka tulee hakemaan lapsiaan kotiin ja lapsi on esim.keinumassa ja äiti sanoo et lähdetäänKÖ kotiin? lapsi siihen toki että ei. äiti siihen et lähdettäis vaan? lapsi siihen et en lähde, mä keinun nyt.
äiti seisoo vaikeena keinun vieressä ja lapsi keinuu tyytyväisenä. äiti kysyy et joko mentäis? lapsi alkaa korottaa ääntään et en lähde!! äiti maanittelee ja pyytelee ja lopulta minä tai joku muu "täti" puututaan asiaan niin et lapsi lähtee.

mä en ole mikää kaikentietävä yli-ihminen, mut musta ongelma esim.tossa tilanteessa on se, et äiti kysyy lapselta mitä tehdään.

raaka peli, NYT MENNÄÄN ja sit mennään, joko kantamalla tai vapaaehtosesti.. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
mä en ole mikää kaikentietävä yli-ihminen, mut musta ongelma esim.tossa tilanteessa on se, et äiti kysyy lapselta mitä tehdään.

raaka peli, NYT MENNÄÄN ja sit mennään, joko kantamalla tai vapaaehtosesti
.. :snotty:

Juuri näin =). Eli lapselta ei kysytä. Kyseessä ei ole mikään monivalintatehtävä tai mielipidekysely jossa on monta oikeaa vaihtoehtoa. Kotiin lähdetään, sillä selvä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
selvä,seuraavan kerran kannan lapsen vaikka väkisin autoon. tosin se voi olla hieman hankala 3v,100cm retuuttaa kun heittäytyy veltoksi,mutta yritetään

kyllä mä keposesti kannan mun saman ikäsen ja kokosen enkä oo mikää mörssäri :snotty:

selvä,seuraavan kerran kannan lapsen vaikka väkisin autoon. tosin se voi olla hieman hankala 3v,100cm retuuttaa kun heittäytyy veltoksi,mutta yritetään

kyllä mä keposesti kannan mun saman ikäsen ja kokosen enkä oo mikää mörssäri :snotty:

mä vaan oon niin lyhyt ja työpäivän jälkeen on usein voimat ihan lopussa seisomatyöstä

mä vaan oon niin lyhyt ja työpäivän jälkeen on usein voimat ihan lopussa seisomatyöstä

tiedän tunteen :)
mä kun olen 8h puljannu muksujen kanssa töissä ja lähden sit hakemaan umpiväsyneenä omaani hoidosta ja se alkaa mankuu ettei lähde ja juoksee karkuun ja on rasittava, mut sit nappaan sen olkapäälle ja jostain raivosta sitä voimaa aina löytyy :D
ei toi vaihe loputtomiin kestä, tsemppiä!! :)

Mulla kulki viimeeksi eilen tyttö 4½ v (108 cm ja 18 kg) sekä poika 2½ v (98,5 cm ja noin 17 kg) kainalossa kotiin. Toinen toisella puolella, toinen toisella. Ei tosin kovinkaan keposesti, mutta kulkipa kuitenkin :D

Ap, voisit myös kokeilla sitä, että kun lapsi juoksee karkuun ja sanoo ettei halua kotiin, niin sanot vaan että "selvä, jää tänne sitten yöksi, heippa!" ja lähdet portille.
Ei ehkä toimi ihan joka lapsen kanssa, mutta meidän likka ainakin kipittää hyvinkin nöyrästi mun perään ja toteaa, että voisihan sinne kotiin sittenkin lähteä. Pariin kertaan on tultu tätä keinoa käytettyä B)

niin ja en siis puolustele,vaan pelkään pudottavani lapsen

sinä olet aikuinen/vanhempi ja sinä sanot mitä tehdään ja koska ja milloin ja miksi. Teet sen selväksi lapselle varmalla käytöksellä ja otteilla. Et epäile itseäsi tai voimiasi jaksaa vaan menet ja teet. NIin muutamalla päivällä / viikolla lapsi jo oppii siihen että siinä ei sitten paljon mukista vaan kun hakemaan tullaan niin sitten lähdetään.
Uskon että sitten jo helpottuu eikä enää tarvitse kanniskella.

Ap, voisit myös kokeilla sitä, että kun lapsi juoksee karkuun ja sanoo ettei halua kotiin, niin sanot vaan että "selvä, jää tänne sitten yöksi, heippa!" ja lähdet portille.
Ei ehkä toimi ihan joka lapsen kanssa, mutta meidän likka ainakin kipittää hyvinkin nöyrästi mun perään ja toteaa, että voisihan sinne kotiin sittenkin lähteä. Pariin kertaan on tultu tätä keinoa käytettyä B)

meillä ei toimi :snotty:
kuuluu vaan et okra, nähdään huomena :snotty: :D

Yks mikä toimii hyvin on se kun kysyy vaikka, että mistäs tänään lähdetään kotiin, jos pari eri tietä mitä pitkin pääsee; toimii ainakin meillä. Kakrut on ihan innoissaan jos saa valita kahdesta yhtä pitkästä reitistä mieleisensä

meillä ei toimi :snotty:
kuuluu vaan et okra, nähdään huomena :snotty: :D

mutta meillä toimii....
JOten on lapsi-kohtaista, kannattaa siis kokeilla!

totta, kokeilla kannattaa kaikkea :D
yks mikä meillä toimii on et mä sanon et tuu käymään mä kuiskaan sulle ja poika kipittää luo ja mä kuiskaan et musitatkos mihin tänään mennään? yleensä ei muista ja sanon vaik et lähdetään sinne kauppaan, mennään pian! ja toimii :D
en lupaile mitää karkkeja enkä mitään, mut toi poika tykkää niin paljon kaupassa käymisestä et tolla kikalla se lähes aina lähtee mukaan :D

kaikki keinot sallittuja :D

hertsileijaa :O sitähän se lasten kanssa on, se elämä, joskus vaikeaa ja hankalaa.

:O

Nykyään vanhemmilta on kyllä hukassa se tosiasia, että vanhemman kuuluu päättää. Totta kai lapsi voi itse päättää vaikka paidan väristä, mutta ei kaikesta. Sen kun kertoo lapselle että nyt tehdään näin, ja sitten tehdään kanssa.

Sanoo kaikkitietävä 25v. jonka lapsi 10kk ikäinen. :xmas:

niin ja en siis puolustele,vaan pelkään pudottavani lapsen

?? Lapsi on kolmivuotias, ei vastasyntynyt. Oppiihan ainakin itse kävelemään jos tippuu sylistäsi. Itsehän venkoaa.. julmaa mutta sitä se on. ei pidä antaa lasten pomppia silmille ja tehdä kuten lapsi haluaa.

Meillä tuo vaihe kanssa... tosin hoidosta ei tartte hakea, mutta kun isänsä luokse tytön pitäisi lähteä, niin saa väkisin kantaa autoon. Ei tuo muuten lähtisi. Ja ikää 3 v. ja kamala uhmaikä päällä. |O Se kyllä koettelee voimia ja hermoja, mutta aina sen autoon olen saanut, kun ottaa ja kantaa.

Yhteistyössä