millä tavalla merkkaatte lastenvaatteita (päiväkotia varten)??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiits
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
etunimi riittää ja sen voi laittaa vaikka pesulappuun tai voi tilata semmoisia valmiita kankaisia ja silittää ne. Tai sitten ostat intianpuuvilla nauhaa ja kirjoitat siihen tussilla nimen ja ompelet ne päistään kiinni. Tai sitten ostat apteekista leukoplast kangasteippiä ja sillä saa saappaisiin, käsineisiin ... nimen.

Juu, no ei ainakaan meidän tarhassa etunimi riitä...esimerkiksi Juhoja on aika monta kappaletta. Meidän osalta riittää sukunimi, sillä muita samannimisiä tarhamuksuja ei tässä kaupungissa ole. Laitan nimen vedenkestävällä tussilla pesulappuun. Kaikki tavarat on merkattuja (siitä olen monesti kiitosta saanut), paitsi sukat. Kengät on monesti hankala merkitä, mutta kannattaa kyllä. Tarhassa on iso työ etsiä vaatteille omistajaa, jos ei ole merkattu. Niitä 120cm tummia collecehousuja kun saattaa olla 10 samanlaista paria...
Tosin, katoaa niitä vaatteita kummasti, vaikka nimet on joka tamineessa ja parhaassa kahteen kertaan. Villasukat näkyy varsinkin olevan haluttuja. (Tosin lämmittäähän ne kivasti senkin naapurin "villen" jalkoja). Ihmettelen vaan sitä, kuinka härski pitää ihmisen olla, että ilkeää pitää lapsellaan toisen vaatteita, varsinkin kun meidän villasukatkin on sen verran uniikkeja, että ne tunnistaa jo kaukaa...

Pikkuselle on nimikointilappuja, niissä on koko nimi ja ne ovat silitettäviä/ommeltavia. Lisäksi minä ostin silloin nimilappujen kanssa käytettävän nimikointi kynän, on veden/pesun kestävä.
Nimilappusia olen ommellut parilla tikillä vaatteisiin kiinni, ne voi helposti poistaa ja kierrättää kun vaate jää pieneksi.

Tekstiilikynällä oon merkannut niskalapun taakse ja vaatteisiin muihinkin vaatteisiin siihen lappuun etunimen.Molemmilla pojilla semmoiset nimet ettei oo muita samannimisiä tarhassa.Jos on yleinen nimi niin kannattaa laittaa myös sukunimen eka kirjain.

Periaatteessa kaikki mikä on teidän olis hyvä nimetä, myös rattaat!
siis jos joku muu joskus hakee ja ei olekaan tietoinen millasilla rattailla olette tulleet ja hoitaja/sijainen ei ole nähnyt, nii siinähän sitä ollaa.. (nii, olen hoitaja ja kerran tähän tilanteeseen joutunut ku tulikii yllärinä mummi hakemaan ja ei tiennyt onko ne nuo vihreät vai harmaat vai nuo siniset..)

Mutta nii, aika nopeest siel oppii et kenen on mikäkii vaate jos suht samoja käyttää, talvella on sit hirveest lapasia ja villasukkia aina ilman omistajaansa ku ei niihin kukaa tajua mitää merkata.. ja kysyy vanhemmilta kukaa ei niitä edes sit tunnista omikseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Pikkuselle on nimikointilappuja, niissä on koko nimi ja ne ovat silitettäviä/ommeltavia. Lisäksi minä ostin silloin nimilappujen kanssa käytettävän nimikointi kynän, on veden/pesun kestävä.
Nimilappusia olen ommellut parilla tikillä vaatteisiin kiinni, ne voi helposti poistaa ja kierrättää kun vaate jää pieneksi.

mäkin ostin aikoinaan noita lappuja jotka ois pitänyt ommella vaatteisiin kiinni...laiska kun olin/olen niin lähes kaikki laput löytyy ompelulaatikosta kun en jaksanut niitä enää parsia kiinni poitsun vaatteisiin. :laugh: No mun onneksi poitsun päiväkoti oli niin pieni että ei ne vaatteet sieltä kadonneet.

Yhteistyössä