Millä tuntitaksalla kävisit siivoomassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sikke1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sikke1

Aktiivinen jäsen
17.08.2004
4 133
0
36
Olen miettinyt, että jos kävisin tekemässä kotisiivousta. Mulla ei ole mitään käsitystä mikä voisi olla sopiva tuntitaksa. Opiskeluaikana mulla oli muutama paikka kuukaudessa missä kävin siivoamassa kerran kuussa. Siitäkin on jo aikaa.

Tekisitkö verokortilla ja henkilötunnuksella vai onko sulla Y-tunnus?

Jos työnantaja maksaa kaikki eläkemaksut sun muut ni ehkä joku 15 euroa/tunti mutta jos olet yrittäjä ja maksat kaikki kulut ni ei alle 30 eurolla tunti kannata tehdä just mitään.

Riippuu paljolti millaista kohdetta kävisin siivoamassa, jos jotain toimistoa niin varmaan joku 15€/h mutta yksityistä kotia en varmaankaan paljoa alle 30€/h lähtis siivoamaan.

Mulla ei ole tällä hetkellä mitään tuloja. Mietin jotain pienempimuotoista työtä. Osaaikahommiakin olen katsellut, mutta tuo siivouskin käy ihan hyvin. (Työkokemusta mulla on sosiaalialalta aikas monta vuotta )

Vaikka ei olisi yritystä ja y-tunnusta en kodin siivousta alta 30e/h tekisi. Lisäksi käyttäisin työkohteen siivousvälineitä ja pesuaineita. Matka-ajasta ja kustannuksista korvaus myös. Eli matka-ajan laskisin mukaan siivousaikaan ja kilometrikorvaus verottajam ohjeiden mukaan oman henkilöauton käytöstä tai vaihtoehtoisesti, jos työkohteeseen pääsee kätevästi julkisilla, niin sitten julkisen lippu.

Perustelu: jos joku ei itse halua kotiaan siivota, pitää olla valmis maksamaan siitä toiselle asiallinen korvaus. Jos oikeasti on hyvät tulot ja varaa siivoojaan ei tuo 30e/h+muut kulut, kuten eläkemaksut, pesuaineet, matkat, ole edes paljoa pyydetty.

Paikkakuntakohtaisia eroja on, meillä päin tuo 30 on aika kova taksa, yleisimmin 20-25€/h veloittavat paikalliset firmat. Itse maksan 22€/h ja siivoojalla omat välineet mukana.

Mä olin muutama vuos sit yhdessä kotisiivousfirmassa töissä ja asiakkaalt laskutettiin n. 30€/ h, mun tunti palkka oli jotain 10 € pintaan.
Meillä oli imuria lukuunottamatta siivousvälineet mukana.

[QUOTE="Vieras";27106833]Vaikka ei olisi yritystä ja y-tunnusta en kodin siivousta alta 30e/h tekisi. Lisäksi käyttäisin työkohteen siivousvälineitä ja pesuaineita. Matka-ajasta ja kustannuksista korvaus myös. Eli matka-ajan laskisin mukaan siivousaikaan ja kilometrikorvaus verottajam ohjeiden mukaan oman henkilöauton käytöstä tai vaihtoehtoisesti, jos työkohteeseen pääsee kätevästi julkisilla, niin sitten julkisen lippu.

Perustelu: jos joku ei itse halua kotiaan siivota, pitää olla valmis maksamaan siitä toiselle asiallinen korvaus. Jos oikeasti on hyvät tulot ja varaa siivoojaan ei tuo 30e/h+muut kulut, kuten eläkemaksut, pesuaineet, matkat, ole edes paljoa pyydetty.[/QUOTE]

Asiallinen korvaus? Kyllä mä sitten tossa kohtaa otan jonkun siivousfirman (mikä sekään laskuta 30 euroa tunnilta) kuin jonkun vakuutuksettoman yksityishenkilön joko pimeesti tai suurin sivukustannuksin minulle töihin...

Sit pitää muista, että täähän on kotitalousvähennyksen piirissä eli pimeesti ei kannattaisi maksaa edes puolta siitä, mitä joku firma ottaa...

[QUOTE="Maija";27106936]Paikkakuntakohtaisia eroja on, meillä päin tuo 30 on aika kova taksa, yleisimmin 20-25€/h veloittavat paikalliset firmat. Itse maksan 22€/h ja siivoojalla omat välineet mukana.[/QUOTE]

Aika halvalla saa kotisiivousta siellä... Pääkaupunkiseudulla hinnat liikkuu (halpa) 32- (kallsi)45e/tunti Yleensä sisältäen matkat ja usein myös aineet. Millaisia palkkoja voi maksaa jos velotus on 20-25e/tunti..?? Tuosta 20 eurostahan ei paljoa jää firmalle kun palkan sivukulut, matkat ja vakuutukset syö koko tuon summan. Ellei jopa enemmän.

Yksityinen yrittäjä joka tekee työn itse, ei siis pidä palkallista, voi just tolla 20-25 eurolla saada sillä elantonsa, mutta hyvää bisnestä se ei missään nimessä ole.

Jos tuosta summasta maksetaan vielä palkka toiselle, mennään miinukselle niin että kolina kuuluu tai sitten jätetään jotain muuta pakollista ja lakisääteistä maksamatta.

Musta kyllä 20-25 e tunnilta kuulostaa TOSI VÄHÄLLE ja epäilisin et jotain maksuja siitä ei kyllä makseta ihan lain mukaan...

Yksityinen yrittäjä joka tekee työn itse, ei siis pidä palkallista, voi just tolla 20-25 eurolla saada sillä elantonsa, mutta hyvää bisnestä se ei missään nimessä ole.

Jos tuosta summasta maksetaan vielä palkka toiselle, mennään miinukselle niin että kolina kuuluu tai sitten jätetään jotain muuta pakollista ja lakisääteistä maksamatta.

Musta kyllä 20-25 e tunnilta kuulostaa TOSI VÄHÄLLE ja epäilisin et jotain maksuja siitä ei kyllä makseta ihan lain mukaan...

Ei todellakaan mitään hyvää bisnestä. Tuosta vielä verot pois...
Kyllä mä yksityisenä ja itsenäisenäkin yrittäjänä velottaisin semmoisen 35e/tunti. Sillä voi maksaa jo itselleen ihan ok palkan ja tarvittaessa voi palkata vaikka sijaisen lomien ajaksi. On tyhmää alkaa polkea hintoja, koska ne jotka haluavat kotisiivousta ovat siitä valmiit maksamaan myös oikean hinnan. Ja usein myös asiakas tietää, että kunnollisella korvauksella saa myös kunnollista palvelua.
Itse en edes uskaltaisi tilata siivousta joltain yksityiseltä mammalata joka laskuttaisi 20e/tunti.

Yhteistyössä