Millä viikoilla olet kertonut raskaudestasi töissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalhe1
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kerroin jo suunnitteluvaiheessa, sillä työ on fyysisesti raskasta ja työssä käytetään kemikaaleja. Halusin välttää heti kaikki nostelut ja myrkyt. Plussatestin tehtyäni siirryin siistimpiin hommiin siksi aikaa, että kela sai tehtyä erityisäitiysvapaapäätöksen. Työnantaja suhtautui asiaan onneksi hyvin.

Kerroin raskaudestani rv 15-16 aikoihin. Olin juuri aloittanut uudessa työpaikassa ja halusin olla rehellinen työnantajaani kohtaan. Mutta sitten yht'äkkiä työpaikkaa ei mulla sitten enää ollutkaan! Että semmonen työnantaja... :kieh:
RASKAUS EI TODELLAKAAN OLE SYY EROTTAA TAI MUUTEN SYRJIÄ TYÖNTEKIJÄÄ!
Tasa-arvolain mukaan tuollaisesta toiminnasta voi syrjitty saada rahallista korvausta vähintään 3 000 euroa (työhönottotilanteessa enintään 15 000 e).
Mullakin juuri oikeuskäsittely tuosta meneillään...

PITÄKÄÄ NAISET PUOLENNE!

Muutamalle lähimmälle työkaverille kerroin viikolla 13. Muutama työkaveri on vielä autuaan tietämätön asiasta, mutta enköhän heillekin asian paljasta sopivan tilaisuuden tullen.
Pomolle kerron vasta vuodenvaihteen jälkeen meneillään olevan koeajan takia.

Henkilöstöpäällikölle kerroin heti plussatestin jälkeen, kun menkat oli pari päivää myöhässä. Työskentelen kemikaalien kanssa. Koska työpaikalla ei ollut tarjota turvallisia työtiloja, jäin heti lomille. Ensin olin pari viikkoa saikulla, sitten pidin kesäloman, joustovapaat ja pekkaset pois ja nyt olen erityisäitiyslomalla.
Parille parhaalle työkaverille kerroin kesälomien jälkeen, kun alkoivat kysellä mitä on sattunut, kun en töihin palannutkaan. Loppuja ei ole asiasta informoitu, mutta kaipa siellä tyhmenpikin jo tajuaa, millä perusteella voi meidän firmassa näin kauan lomailla niin, että työpaikka kuitenkin säilyy.

Sain vakituisen työpaikan viikon plussaamiseni jälkeen joten osasin odottaa hiukka nihkeää suhtautumista raskauteeni. Kerroin raskaudestani pian nt-ultran jälkeen viikolla 12 koska työssä nostellaan paljon painavaa ja halusin kertoa ennen pikkujouluja ettei mene toisilta pikkujoulut piloille kun arvaavat miksen viiniin koske.:p

Pomo tokaisikin vaan että jaa vai niin ja poistui paikalta, onneksi mulla ei ole koeaikaa joten työnsä puolesta ei tarvitse pelätä. Eri asia kuinka hauskaa tuolla on olla ja mitä vittuiöua saa osakseen kun maha alkaa kasvaa. Ollaan nyt kyllä pomonkin kanssa väleissä työasioissa, mun raskaudesta ei olla puhuttu.

Muut työkaverit otti uutisen innolla vastaan mutta tiedän osan olevan sitä mieltä ettei mulla olisi ollut vielä lupaa lisiä... :/

Yhteistyössä