Millä viikoilla teille tehdään/tehtiin suunniteltu sektio?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva sektio-äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva sektio-äiti

Vieras
Hei!

Minulla on takana 2 alatiesynnytystä ja nyt etisen istukan vuoksi suunniteltu sektio on sovittu viikolla 37+1.

Aika aikaisin minusta, mutta täysiaikainenhan tuon ikäinen jo kai on!

Onko näillä viikoilla enää mitään tehohoitoja tarvinnut antaa? Kortisoniakin olen saanut keuhkojen kypsyttämiseksi nyt 35+3 viikolla, sillä kohdunsuu on vähän auennut jo.

Kiitos kaikista vastauksista!

Mulla ei ole tehty sektiota, mutta synnytys käynnistettiin raskauviikolla 37+1. Synnytys käynnistettiin raskaushepatogestoosin vuoksi jo näin aikaisin, mutta kyllä ainakin meidän tapauksessa lapsi oli jo ihan täysaikainen, kokonsa puolesta ihan samanpainoinen ja pituinen kuin täysaikainen. Synnytyksen jälkeen heti joutui noin kymmeneksi minuutiksi happikaappiin( vai mikä lie?), kun omilla keuhkoilla oli raskasta hengittää, mutta sen jälkeen pääsi heti äidin viereen ja mitään ihmeellisempiä tehohoitoja ei tarvittu. Ainoastaan kuulemma mikä meidänkin lapsosella oli, on että ennenaikaisilla lapsilla on usein keltaisuutta. Niimpä meilläkin 6 päivän ikäisenä oltiin vuorokausi valohoidossa.
Itse tietysti tossa tilanteessa sillon olin helpottunut kyn synnystys käynnistettiin jo silloin, ei tarvinnut enää pelätä että kohdussa jotain tapahtuu.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.10.2006 klo 21:21 kaisa81 kirjoitti:
Mulle tehdään suunniteltu sektio perätilan takia rv 39+1
mulle sanottiin että eivät tee sektiota vasta sit ku raskausviikko 39 täynnä.näin siis hämeenlinnassa.

Turussa myös näin. Alatiesynnytys ja käynnistys ja elektiivinen sektio kuulemma eri asiat vauvan keuhkojen kehityksen/valmistautumisen kannalta, eivät tee elektiivistä sektiota (ellei sitten tietyt terveydelliset seikat puolla) ennen rv 39. Perätila täälläkin. Toki varmasti toksemiat ym. asia erikseen.

Mulle tehdään suunniteltu sekktio vk 39, heti kun lastenlääkäri antaa luvan ja sitä ennen ei kuulemma keuhkojen takia mielellään tee. Täällä semmonen käytäntö.
LKS

meillä päin sektiot halutaan tehdä 38+ viikolla.
koska minulla ja vauvalla oli kaikki hyvin, en antanut tehdä sektiota kuin vasta 40+5.
ja toisella kertaa laskettuna päivänä. kun ei ollut mitään syytä miksi tehdä aikaisemmin.
lapselle aina parempi mitä pidempään saa kohdussa olla, kun kerran ei itsekään vielä ulos pyri.
ja sillä edellytyksellä nimenomaan että kaikki on ok.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.10.2006 klo 18:12 sektiot kirjoitti:
meillä päin sektiot halutaan tehdä 38+ viikolla.
koska minulla ja vauvalla oli kaikki hyvin, en antanut tehdä sektiota kuin vasta 40+5.
ja toisella kertaa laskettuna päivänä. kun ei ollut mitään syytä miksi tehdä aikaisemmin.
lapselle aina parempi mitä pidempään saa kohdussa olla, kun kerran ei itsekään vielä ulos pyri.
ja sillä edellytyksellä nimenomaan että kaikki on ok.

Missäköhän päin tämä "meillä päin" sijaitsee? =)

Minulle on myös suunniteltu sektio, Oys:ssa. Onko kenelläkään tietoa milloin normaalisti tehdään ?

Yhteistyössä