Millä viikolla rakenneultra tehdään? Onko Lahtelaisia paikalla???Tehdäänkö täällä kaikille tämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Tästä neuvolassa mainittiin, että rakenneultra tehdään ja muutamia tapauksia tiedän, joille aika annettu tuohon. Itsellä seuraava neuvola(ei lääkäri ) joulukuun lopussa ja nyt menossa rv 16. Lääkärissä kävin muutamia viikkoja sitten ja lääkäri sanoi, että helmikuussa sitten nähdään ja katsellaan vauvaa. Esikoisen aikaa muistaakseni tehtiin rv 18 pintaan tämä ultraus ja tuolloin helmikuussa olen kuitenkin reilusti yli 20 viikon. Mainitsi kyllä, että jonot ovat kovat ja aikoja ei ole. Harmittaa vain, että joutuu itse odottaa niin pitkään ja moni muu samaan aikaan odottava pääsee jo aikaisemmin. *marmatus*
Onko tässä jotain suositus aikaa ultrauksella? Kuten niskapoimuultrassa oli.

Kolmatta (05,06 ja LA 09) lasta lahdessa odotan ja täällä ei tuota rakenneultraa tehdä päksissä ellei odotuksessa ole jotain häikkää ollut. Yksityiselle sitten pääsee rakenneultraan ihan jokainen jos sen itse pulittaa. Ja tuota synnytystapa arviotakaan ei (päksissä) joka odottaja saa.

Ei mulle kyllä tehty, np-ultra vain. Vai mikähän se oli viime kerralla kun lääkäri nopsaan ultras.. ei, kokoa se katsoi. Seuraavan kerran ultrataan synnytystapa-arvion yhteydessä kuulemma.

Nostelen vielä. Kun olen lukenut joidenkin menevän täällä rakenneultraan ja kyllä minusta neuvolassakin tästä mainittiin. Aikaisemmin täällä käsittääkseni ollut vain yksi ultra, mutta tästä siis ensimmäisellä neuvola käynnillä kysyin ja sanoi niitä olevan kaksi nykyisin. Jos täällä lisää lahtelaisia, niin vastailkaa. :)

Mutta tähän on kai jokin lakipykälä tulossa, että koko maassa pitäisi kohta olla sama käytäntö ultrauskertojen suhteen. En sitten tiedä milloin muuttuu.
Lapseni syntyi 02/08.

Nostelen vielä. Olin lukevani muiden odottajien puolella, että ovat menossa rakenneultraan täällä lahdessa ja siksi tätä kyselen. Neuvolassa kyllä olin kuulevani tädiltä, että tälläinen on ja ihmettelen sitä, ettei siitä nyt kuitenkaan enää mainita mitään. Toisilla tuntuu olevan jo ajat sinne :( Voi olla, että olen käsittänyt jotain väärin ja tainnut antaa itseni ymmärtää jotain väärin.

Yhteistyössä