M
miten
Vieras
Katsotaanko vauva täysiaikaiseksi, kun rv on kasassa tasan 36+0, eli siis on alkanut 37. raskausviikko VAI vasta kun on kasassa tasan 37+0 (eli siis 38.rv)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Magister:Kun on kasassa 38+0.
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Ei kun siis 38+0 on viikkojen mukaan täysiaikainen. Sitä aikaisempi voidaan katsoa täysiaikaiseksi jos painaa tarpeeksi...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Ei kun siis 38+0 on viikkojen mukaan täysiaikainen. Sitä aikaisempi voidaan katsoa täysiaikaiseksi jos painaa tarpeeksi...
37 viikolla ihan täysiaikaiseksi katsoivat vaikka 17 vuotta aikaakin jo!
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Eli eikö tää "ongelma" vieläkään selviä, onko se nyt se rv 36+0 vai 38+0... Itsekin oon luullut aiemmin, että olis 38+0
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:37 Oulussa.
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=36&Itemid=86 Täällä kerrotaan että rv 37 jälkeen olisi täysiaikainen.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Mä olen ymmärtänyt että 37: s viikko, eli rv 36+0 on jo täysiaikainen.
Mun sisko pääsi seuraavana päivänä sairaalasta lapsen kanssa joka syntyi viikolla 36+ jotain.
Mutta kun itse synnytin, mun huonekaverin vauvalla oli "liian aikaisin syntyneen merkkejä" kun syntyi viikolla 36+jotain, ja ne joutu olee tosi pitkään sairaalassa.
Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Mä olen ymmärtänyt että 37: s viikko, eli rv 36+0 on jo täysiaikainen.
Mun sisko pääsi seuraavana päivänä sairaalasta lapsen kanssa joka syntyi viikolla 36+ jotain.
Mutta kun itse synnytin, mun huonekaverin vauvalla oli "liian aikaisin syntyneen merkkejä" kun syntyi viikolla 36+jotain, ja ne joutu olee tosi pitkään sairaalassa.
ei, vaan kun 37 viikkoa on täynnä. olet ymmärtänyt siis väärin.
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:Mä olen ymmärtänyt että 37: s viikko, eli rv 36+0 on jo täysiaikainen.
ei, vaan kun 37 viikkoa on täynnä. olet ymmärtänyt siis väärin.
sano sitten mikä se välivaihe on? kun alle 36 on keskonen, niin mikä on rv 36 syntyny?
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mulle neuvolatäti sanoi, että viikon 38 loppuessa, kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa on täysiaikainen ja sitä ennen katsotaan painon ja keuhkojen kehityksen mukaan...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mulle neuvolatäti sanoi, että viikon 38 loppuessa, kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa on täysiaikainen ja sitä ennen katsotaan painon ja keuhkojen kehityksen mukaan...
no mulla ei ainakaan keskosesta puhuttu kun syntyi 37+2 viikolla ja painoi 2770 ja 49cm pitkä. Alla 36 viikkoisista olen kuullut ihan puhuttavan keskosista vaikka oisi painanutkin enemmän!
Alkuperäinen kirjoittaja onneksi:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Mulle neuvolatäti sanoi, että viikon 38 loppuessa, kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa on täysiaikainen ja sitä ennen katsotaan painon ja keuhkojen kehityksen mukaan...
no mulla ei ainakaan keskosesta puhuttu kun syntyi 37+2 viikolla ja painoi 2770 ja 49cm pitkä. Alla 36 viikkoisista olen kuullut ihan puhuttavan keskosista vaikka oisi painanutkin enemmän!
ei sun lapses oo keskonen ollutkaan![]()