Hae Anna.fi-sivustolta

Millä ihonalaiset näpyt/tukkeumat pois?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä marjutan, 08.08.2007.

1. marjutan Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Eli minulla on rasvoittuva iho, mutta mitään tulehtuneita näppyjä ei ole. Ihon väri näyttää tasaiselta, mutta kun lähempää katsoo, niin pinta ei ole kaikkialta kovinkaan tasainen. Myös jos kasvoja koskettaa, tuntee ihon alla sellaisia hieman nuppineulanpäätä pienempiä patteja. Niitä ei saa oikein puristeltuakaan, ts. niistä ei tule mitään ulos.

Ihoni tarvitsisi siis jonkinmoista syväpuhdistusta. Hjeronymus-hoidossa olen aina silloin tällöin käynyt, mutta mielestäni se ei ole sittenkään mikään mullistava hoito, vaikka talia ihosta imeekin. Kuorinnat ja naamiot ovat myös kokeiltu.

Voitteko suositella jotain muita hoitoja/tuotteita avuksi?

2. Skinnie Vierailija

Kannattaisi edelleen käydä kosmetologilla ja kysy häneltä ohjeita, miten asiassa voisi edetä. Vaikka olen vasta kolmissakymmenissä, niin minulla on rasvaisesta ihostani ollut kaikenlaista riesaa. Käyn yli 50 vuotiaalla kosmetologilla (yksitysyrittäjä), jolla on niin vankka ammattitaito, että uskon hänen nähneen kaiken mahdollisen. Jonkun 20-vuotiaan täydellisen ihon omaavan kosmetologin huomiin en uskaltaisi mennäkään.

Kysy kosmetologilta, mikä ihossasi on ja miten sitä voisi hoitaa. Yksi vaihtoehto on myös hakeutua ihotautilääkärin vastaanotolle, sillä hänellä on keinot tarvittaessa esim. lääkekuureilla saada patteja pois.

Viestistäsi ei oikein käynyt ilmi, että onko kyseessä miliumit vai jonkunlainen muu patti. Miliumithan ovat sellaisia ihan äärettömän pieniä patteja, joissa voi olla valkoinen pää. Kun miliumin päähän tökkää steriilillä neulalla, niin patista saa puristettua (esim. pinsettien avulla) pois kovan sisustan. Itselläni miliumeja tulee välillä silloin, kun käytän kosteuttavia tuotteita ja kuitenkin toisaalta kuivattavia tuotteita. En vieläkään oikein tiedä, että johtuuko miliumit siis ihon kuivuudesta vai mistä. Miliumeja voi poistattaa kosmetologilla.

3. 8yyuyr Vierailija

Luulen , etta sulla ihon pinta ei ole tarpeeksi kostea, vaikka iho vaikuttaakin rasvaiselta. Niinpa kaikki rasva ei paase pintaan, ja jaa ihon alle pateiksi. kannattaa tarkistaa puhdistustuotteitaan, ei saisi olla yhtaan kuivattavaa. Pikemminkin kosteuttavaa; se EI lisaa ihon rasvaisuuttaa kuten joskus kuulee.Kokeile puhdistaa esim. kasvooljylla tai ihan kosteusvoiteella vahan aikaa ja katso mita tapahtuu.

4. marjutan Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Skinnie:
    Eivät ole miliumeja vaan pikkupikku finnejä, tai sellaisia tukoksia ihohuokosissa, joita ei siis edes näe ellei katso oikein läheltä tai koskettele ihoa. Eivät tulehdu eivätkä ole punaisia, mutta jos ihoa puristaa kovasti, sieltä saattaa talia tulla (tai sitten ei). Mutta ärsyttävää vaan ku ihon pinta ei ole tasaisen tuntuinen vaikka päällepäin näyttääkin hyvälle :(

Minulla on nuorempana ollut aknea, johon olen kokeillut kaikki mahdolliset kemppari- ja kosmetologien tuotteet ja hoidot. Kävin myös ihotautiääkärillä, ja vaadin Roaccutanin jota söinkin vuoden verran. Tämän jälkeen ihoni on pysynyt tosi hyvänä, mutta lieneekö hikoilusta vai aurinkotuotteista vai mistä nyt nuo tukkeumat.

Kosteutusta täytynee myös lisätä, tällä hetkellä käytän yövoiteena Biothermin Aquasource-voidetta (vaaleanpunainen) ja päivällä BM 28-geeliä tai Body Shopin Aloe-kosteusvoidetta. Niin joo ja ikää minulla 24.

5. Pintakuiva Vierailija

Veikkaan myös, että tässä ei nyt mitkään ihotautilääkärit tmv auta (hieman liian tujua tällaiseen...), vaan todennäköisesti ap:lla on sama homma kuin itselläni eli iho on liian pintakuiva. Kosteutusta, kosteutusta, kosteutusta lisää, sanoi kosmetologi. Sitten se röpelö vähenee, tai ainakin teoriassa. :)

6. -------- Vierailija

Silkkisen täydellistä ihoa on vain harvalla. Noin puolella tuntemistani (lähikontakti)ihmisistä on jonkinlaista röpelöä joka näkyy tietyssä valaistuksessa. Lähinnä röpelöä otsalla tai leuassa ja sitten suurentuneet huokoset ym. pientä. Ei siihen edes kiinnitä huomiota ellei ihan varsin tarkastele.

Ihoa voi vain tietyn verran auttaa tai häiritä ulkoa päin ja loppu pitäisi tulla geeneistä tai ruokavalion myötä.

Sinuna olisin iloinen, että olet päässyt aknesta ja kipeistä paukamista enkä huolehtisi pikkuvirheistä joita kukaan toinen ei edes huomaa :)

7. 8yyuyr Vierailija

joo, kuulostaa ihan samalta hommalta kuin itsellani. Itse siirryin pois vesipesusta pari kuukautta sitten, koska muutin kuivempaan ilmastoon ja iho alkoi hilseilla. koskaan ei ole ollut nain pehmea iho! Mullakin entinen akneiho, nykyaan ei finneja, vain tuota ropeliaisuutta, mika on siis kuivaa ihoa ja etenkin sita talia joka ei ole paassyt ulos vaan kovettuu pieniksi palleroiksi ihon pintaan. Pesu rasvaisella kosteusvoiteella ja aina valilla pesuluffalla (tuli katkos, onko toi oikea sana? no semmonen karkea sieni kumminkin) kuorinta, toimii mulla! Muista myos sisainen kosteutus.

8. Limo Vierailija

Äh, mulla on täsmälleen sama probleema (olen 28-vuotias), leukaluun suuntaisesti on pientä syvällä olevaa pattia, todella raivostuttavaa. Kävin talvella kosmetologilla, älysin sen jälkeen vaihtaa kuivattavat rasvaisen ihon tuotteet kosteuttaviin, ja toivoin että tilanne paranisi sillä. No, eipä auttanut. Kuorin myös melkein päivittäin, onkohan jo liioittelua? Yksi muuten ihmetyttää: käytän alkoholia maltillisesti viikonloppuisin, ja tuntuu että iho menee ihan sekaisin ja kukkii jo parista terassituopillisesta O_O Voiko tässä olla jotain perää?

9. Ghetah Vierailija

Näppylöivästä ihosta tuskin saa samettia. Yksi keino ylitse muiden on mulla vähentänyt näppyongelman minimiin: säännöllinen MEKAANINEN puhdistus kokeneella (=iäkkäämmällä) kosmetologilla. Nuo tukkeumat kun eivät hjeronymuksilla lähde, vaan ne täytyy puristaa pois hellävaraisesti ihon pintaa rasittamatta (itse ei kannata tehdä, kokemusta on, valitettavasti). Minä olen nyt tyytynyt siihen, että 8-10 kertaa vuodessa on käytävä syväpuhdistuksessa, vaikka se maksaakin. Lisukkeena hyvä tehokosteuttava voide (iltaisin, aamulla ei pesua!), jonka levityksen jälkeen perin minuutin päästä iho ei saa kiristellä. Näillä ihonäyttää hyvältä (mutta ei tietenkään tunnu ihan täydelliseltä) ja minä entinen aknepotilas saan kehuja nuorenoloisesta ja hyväkuntoisestä ihostani!

10. lopeta kaikki hoidot niin kas kummaa kun iho paranee ihan silmissä.

11. Neea Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kosteutusta täytynee myös lisätä, tällä hetkellä käytän yövoiteena Biothermin Aquasource-voidetta (vaaleanpunainen) ja päivällä BM 28-geeliä tai Body Shopin Aloe-kosteusvoidetta. Niin joo ja ikää minulla 24.[/quote]

Ehkä voisit kokeilla jättää Biothermin Aquasourcen pois? Minullakin on pintakuiva sekaiho ja "sain" tuolla voiteella ihoni kamalaan kuntoon. Yllättävää, sillä Biothermiin on yleensä voinut luottaa.

12. Kokeilijaelli Vierailija

jättäisit yövoiteen kokonaan pois joksikin aikaa ja katsoisit, miten iho putsaa itse itseään. Minullakin on (ollut, toivottavasti tämä aikamuoto jatkossakin pitää paikkansa) hyvin rasvoittuva iho ja tietysti epätasainen. Nyt se on jo vähän korjaantunut, kun olen pari kuukautta ollut yöt naturellina. Joku kirjoitti kuorivansa lähes päivittäin - se on kyllä liikaa.

13. LindaEiLampenius Vierailija

Mikroliinaa kuorintaan ja kunnon kosteutus, että saadaan pintakuiva iho hengittämään ja suoltamaan paskat poius.

14. Sileänaama Vierailija

Miksi ihoa pitää jynssätä ja jyystää koko ajan? Ja vielä puhtaalle iholle syväpuhdistusta!
    Älkää hyvät nuoret ihmiset pilatko hyvää ihoanne liialla "hoitamisella". Jos iho näyttää tasaiselta ja hyvältä, miksi sille pitäisi tehdä jotain? Miksi sitä yleensä pitää tutkia suurennuslasin kanssa, puristella, raapia ja rypistellä?

On kokonaan eri asia, jos ihossa on finnejä tms. ongelmia. Silloin ongelmia pitää pyrkiä ensisijaisesti hoitamaan sisäisesti eli ravinnolla. Esimerkiksi suklaan ja juustojen syöminen näkyy monen nuoren naamassa.

Normaali terve iho hoituu hyvin vähillä vaivoilla, sillä iho itse erittää parasta voidetta, joka sekä suojaa että hoitaa ihoa, jos sitä ei koko ajan jynssätään kaikenlaisilla aineilla ja myös mekaanisesti, ei iho pääse hoitamaan itseään.

15. ainokainen Vierailija

Sanokaa mitä sanotte, mutta omalla kohdallani kuorinta on kyllä kaiken ihonhoidon kulmakivi. Olen kokeillut jättää sitä pois, tuloksena hirveä taliköhnä. Mun iho on hyvin paksu ja "oliivi" (etelä-eurooppalaisen tyyppinen) ja suorastaan rakastaa kuorimista!

16. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Kyllä kuorintaa voi tehdä useamminkin kesällä jos on paksu iho. Jos kasvojen iho on ohutta ja kuultaa läpi niin sitten ei kannata käyttää liian rakeisia kuorintavoiteita.

Itse käytän mieluummin juuri rakeisempaa kuorintavoidetta paksun ihoni takia.

17. ?!?!?! Vierailija

Mitä siinä ihossa on sellaista, joka pitää "kuoria". Eihän iho ole mikään appelsiini tai banaani! ja että iho "rakastaa" sitä, että sitä raastetaan ja jynssätään jatkuvasti - hoh-hoh.
    Olette mainosmiesten uhreja!

18. Neea Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Et ole tainnut ikinä kokeillakaan, miltä kuorintavoide tuntuu ja toimii kasvoilla? Rasittaa tällaiset ylimieliset kommentit, joista paljastaa täydellinen asiantuntemattomuus.

19. Maarit76 Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ihon puhdistus voi olla mekaanista tai kemikaalista. Voi kasvot puhdistaa ilman hankaustakin jos ei sitä halua tehdä. Tosin hankaamalla lähtee kuollutta ihosolukkoa tukkimasta pois ja kasvorasva tehoaa paremmin.

20. ainokainen Vierailija

Omasta mielestäni en ole -ainakaan tämän asian kohdalla ;)

Mä keksin kuorinnan jo n. 10-vuotiaana luettuani Mummon kirjahyllystä löytämäni "Joka Naisen Niksikirjan" jossa suositeltiin kuorintaa kahvinporoilla. Olen tehnyt sitä tähän päivään saakka. Ihoni on todella rasvainen ja se muuttuu paakkuuntuneeksi ja kuonaisen näköiseksi jos en kuori sitä vähään aikaan. Olen todennut asian ihan itse, enkä tarvitse siihen mitään mainosmiehiä.
    Olen muutenkin aika ennakkoluuloton ja kokeilen kaiken laista. Olen kuorinut ihoani esim. Vim-hankausnesteellä (taitaa olla nykyisin Cif). Räjäyttää lian pois!
    Ps. En suosittele normaaleille ihmisille :)

21. Miukumaukuhauku Vierailija

22. ainokainen Vierailija

Kiitti vinkistä, pitääkin lähteä tästä rautakauppaan ;)

23. rupinaama Vierailija

mun on pakko kuoria ihoa ainaki pari kertaa viikossa,muuten on tosi tunkkasen näkönen ja täynnä "röpelöä".sileänaama kirjoitti että kuorimisen sijaan pitäisi kiinnittää huomiota siihen mitä syö ja varsinkin suklaa ja juustot näkyy monen naamassa..no asiahan ei kuulemma näin ole tutkimusten mukaan ja oon itekki huomannu että näppyjä tulee ilman suklaata ja juustoakin.kuorinnan jälkeen iho tuntuu ihanan sileältä ja värikin on parempi.

24. 8yyuyr Vierailija

mulle kansa kuorinta tarkea, koska iho on paksuuntumiseen taipuvainen, en uskalla edes ajatella mummini kantapaita ;) Kulkee suvussa. Mutta, kunnon kosteuttamisen myota on kuorinnan tarvekin harventunut. Kun olisin tan tajunnut 13 vuotta sitten!!!

25. 34v N Vierailija

Ihotautilääkäriltä antibiootit ja vaihda naamavoide sellaiseen jossa ei ole silikonia eikä mineraaliöljyjä tukkimassa ihoa. Ihan markettitavarastakin löytyy kun lukee valmistusaineet. Tämä tepsi mulla.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri