Millä oikeutatte yrityksenne muuttaa puolisoanne?

  • Viestiketjun aloittaja Hämmentynyt mieli
  • Ensimmäinen viesti
Vanha Noita
Ajattelin, että pitää kysyä kysymystä pojiltani, koska itse en oikein ymmärtänyt koko aloittajan kysymystä aikuisten palstalla olevaksi.

Äsken poikani (23 ja 20-vuotiaat) kävivät tuomassa pika pikaa kesäkärräynsä halliimme ja kysäisin siinä: "Saako ihmistä yrittää muuttaa?"

Molemmat vastasivat kuin yhdestä suusta: "No ei helvetissä saa! Ja sitähän muijat yrittää tehdä ja siksi heitä ei jaksa katella kuin kuukauden korkeintaan. Miksi mun pitäisi luopua harrastuksistani, kavereistani ja elämästäni, jos haluan olla joskus tyttöystävänkin kanssa?" Jippii! Ihania poikia, vaikka tyttöystävät sitten vaihtuvatkin kuukauden välein.
 
hohhoijaa ja joopajoo
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Ajattelin, että pitää kysyä kysymystä pojiltani, koska itse en oikein ymmärtänyt koko aloittajan kysymystä aikuisten palstalla olevaksi.

Äsken poikani (23 ja 20-vuotiaat) kävivät tuomassa pika pikaa kesäkärräynsä halliimme ja kysäisin siinä: "Saako ihmistä yrittää muuttaa?"

Molemmat vastasivat kuin yhdestä suusta: "No ei helvetissä saa! Ja sitähän muijat yrittää tehdä ja siksi heitä ei jaksa katella kuin kuukauden korkeintaan. Miksi mun pitäisi luopua harrastuksistani, kavereistani ja elämästäni, jos haluan olla joskus tyttöystävänkin kanssa?" Jippii! Ihania poikia, vaikka tyttöystävät sitten vaihtuvatkin kuukauden välein.


Joo eikö ole kivvaa, kun lapsenlapsia tullee niin "äidit" vaihtuvat kuukausittain ... voie helevate, mikä tulevaisuuden näkemys pojjiista ja ihmisyyden "jatkuvuudesta"!
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Ajattelin, että pitää kysyä kysymystä pojiltani, koska itse en oikein ymmärtänyt koko aloittajan kysymystä aikuisten palstalla olevaksi.

Äsken poikani (23 ja 20-vuotiaat) kävivät tuomassa pika pikaa kesäkärräynsä halliimme ja kysäisin siinä: "Saako ihmistä yrittää muuttaa?"

Molemmat vastasivat kuin yhdestä suusta: "No ei helvetissä saa! Ja sitähän muijat yrittää tehdä ja siksi heitä ei jaksa katella kuin kuukauden korkeintaan. Miksi mun pitäisi luopua harrastuksistani, kavereistani ja elämästäni, jos haluan olla joskus tyttöystävänkin kanssa?" Jippii! Ihania poikia, vaikka tyttöystävät sitten vaihtuvatkin kuukauden välein.



Mitä kohtaa et ymmärtänyt kysymyksestäni? Taisit ymmärtää sen ihan täysin väärin, tai et ollenkaan, jos kuvittelit, että se kuuluisi lasten tai teinien keskustelupalstalle. Kyllä kysymykseni oli ihan aikuisille ja ikäihmisille suunnattu. Ja luultavasti jokainen ajatteleva, elämää ja suhteita nähnyt ihminen ymmärtää kysymyksen täydellisesti. Jos joku kokee ajatusten vaihtamisen aiheesta liian haastavaksi omalle ajattelulleen, niin voi toki jättää vastaamattakin ja palata asiaan vaikka sitten myöhemmin, jos ymmärrys lisääntyy.
 
Vanha Noita
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa ja joopajoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Ajattelin, että pitää kysyä kysymystä pojiltani, koska itse en oikein ymmärtänyt koko aloittajan kysymystä aikuisten palstalla olevaksi.

Äsken poikani (23 ja 20-vuotiaat) kävivät tuomassa pika pikaa kesäkärräynsä halliimme ja kysäisin siinä: "Saako ihmistä yrittää muuttaa?"

Molemmat vastasivat kuin yhdestä suusta: "No ei helvetissä saa! Ja sitähän muijat yrittää tehdä ja siksi heitä ei jaksa katella kuin kuukauden korkeintaan. Miksi mun pitäisi luopua harrastuksistani, kavereistani ja elämästäni, jos haluan olla joskus tyttöystävänkin kanssa?" Jippii! Ihania poikia, vaikka tyttöystävät sitten vaihtuvatkin kuukauden välein.


Joo eikö ole kivvaa, kun lapsenlapsia tullee niin "äidit" vaihtuvat kuukausittain ... voie helevate, mikä tulevaisuuden näkemys pojjiista ja ihmisyyden "jatkuvuudesta"!
Olen opettanut pojilleni myös ehkäisymenetelmät ja niiden tärkeyden.

Kun jomman kumman kohdalle sattuu osumaan nainen, joka ei yritä muuttaa häntä, saattaa suhde jatkuakin. Niin kauan kuin niin ei ole, on parempi erota ajoissa.

 
Vanha Noita
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Ajattelin, että pitää kysyä kysymystä pojiltani, koska itse en oikein ymmärtänyt koko aloittajan kysymystä aikuisten palstalla olevaksi.

Äsken poikani (23 ja 20-vuotiaat) kävivät tuomassa pika pikaa kesäkärräynsä halliimme ja kysäisin siinä: "Saako ihmistä yrittää muuttaa?"

Molemmat vastasivat kuin yhdestä suusta: "No ei helvetissä saa! Ja sitähän muijat yrittää tehdä ja siksi heitä ei jaksa katella kuin kuukauden korkeintaan. Miksi mun pitäisi luopua harrastuksistani, kavereistani ja elämästäni, jos haluan olla joskus tyttöystävänkin kanssa?" Jippii! Ihania poikia, vaikka tyttöystävät sitten vaihtuvatkin kuukauden välein.
Ja luultavasti jokainen ajatteleva, elämää ja suhteita nähnyt ihminen ymmärtää kysymyksen täydellisesti.
Näin varmasti on. Siksi siitä ei saa keskustelua aikaiseksi muuten kuin nuorten kautta, sillä jokainen aikuinen (fiksut nuoretkin) vastaavat, että "ei ole oikeutta".
 
hohhoijaa ja joopajoo
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa ja joopajoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Vanha Noita:
Ajattelin, että pitää kysyä kysymystä pojiltani, koska itse en oikein ymmärtänyt koko aloittajan kysymystä aikuisten palstalla olevaksi.

Äsken poikani (23 ja 20-vuotiaat) kävivät tuomassa pika pikaa kesäkärräynsä halliimme ja kysäisin siinä: "Saako ihmistä yrittää muuttaa?"

Molemmat vastasivat kuin yhdestä suusta: "No ei helvetissä saa! Ja sitähän muijat yrittää tehdä ja siksi heitä ei jaksa katella kuin kuukauden korkeintaan. Miksi mun pitäisi luopua harrastuksistani, kavereistani ja elämästäni, jos haluan olla joskus tyttöystävänkin kanssa?" Jippii! Ihania poikia, vaikka tyttöystävät sitten vaihtuvatkin kuukauden välein.


Joo eikö ole kivvaa, kun lapsenlapsia tullee niin "äidit" vaihtuvat kuukausittain ... voie helevate, mikä tulevaisuuden näkemys pojjiista ja ihmisyyden "jatkuvuudesta"!
Olen opettanut pojilleni myös ehkäisymenetelmät ja niiden tärkeyden.

Kun jomman kumman kohdalle sattuu osumaan nainen, joka ei yritä muuttaa häntä, saattaa suhde jatkuakin. Niin kauan kuin niin ei ole, on parempi erota ajoissa.


Voi "noita parkaa" manipulaatiossaan: kyllä on elämä niin yksinkertaista ... kiitos ja hei! :)
 
ap.
Arvatkaapas, mikä on mielenkiintoista? Tämä palsta suorastaan tulvii viestejä tyytymättömiltä naisilta, jotka valittavat miestensä ominaisuuksista ja kertovat, kuinka ovat jo vuosia yrittäneet muuttaa miehiään jne... Mutta tässä ketjussa heitä ei näy. Olisi ihan oikeasti todella mielenkiintoista kuulla sellaiselta, joka on se miestään väkisin muottiin survova nainen, että miten hän perustelee toimintansa itselleen? Toki siinä on se mieskin vastuullinen, kun kerran jää suhteeseen, jossa häntä ei hyväksytä, mutta nyt olen nimen omaan kiinnostunut sen henkilön näkökulmasta, joka yrittää väkipakolla muuttaa toista. Huhuuu, missä te olette te naiset (ja miksei miehetkin) jotka jo pitkään ja tuloksetta olette yrittäneet puolisoitanne muuttaa?! Tulkaa kiltit kertomaan ajatuksianne. Ihan oikeasti olen vaan todella kiinnostunut siitä ajatusprosessista, joka sellaiseen käytökseen liittyy.

Tai onko jollain ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, mitä asioita on yrittänyt tai jopa onnistunut kieltämään mieheltään ja miksi päätti kyseiseen kielto-hankkeeseen ryhtyä?
 
eräsperäs
Alkuperäinen kirjoittaja Alkkis ei parane:
Alkuperäinen kirjoittaja ei remonttiobjekti:
Suurinta rakkautta on hyväksyä toinen sellaisena kuin hän on, vikoineenkin.
Onko hyväksyttävä toisen jatkuva juopottelukin vain rakkaudesta? Minusta ei.
Ei toisen juopottelua ole pakko hyväksyä. Suhteesta voi myös lähteä. Kukaan juoppo ei juopotteluaan lopeta muuten kuin itse siihen motivoituneena. Ulkopuolinen ei sitä viinaa kenekään kurkusta alas kaada, eikä voi sen kaatamista lopettaakaan.
 
vaimon resepti ei tehonnut
Yritin monesti saada miehen lopettamaan tupakoimisen. En koskaan onnistunut täysin, sillä pitkien lakkojenkin jälkeen hän aloitti uudelleen. Tosin en ollut yrityksessäni yksin. Miehen työkaveri olivat joskus mukana samassa hankkeessa, lopulta työnantaja kielsi tupakoinnin työaikana.

Nyt kun mies on ex, en tiedä, onnistuiko työpaikan auktoriteetti muuttamaan häntä. Miehestä muuten tuli ex, kun hän petti naisen kanssa, joka veti savua kuin korsteeni.
 
vierailija
No eikö se vähän riipu siitä mitä yrittää muuttaa ??
Jos toinen on tuhlaavainen ? (verrannollista tietysti käytettävän rahan määrään)
Jos toinen ei osallistu kotitöihin ? (eikö se velvollisuus kuulu kummallekin jos molemmat käyvät töissä?)
Jos toinen valehtelee ?
Tietysti voisi ajatella ettei kannata ryhtyä edes suhteeseen jos ihmisellä on "huonoja" ominaisuuksia, mutta -heh- eikö silloin olisi maailmassa aika paljon enemmän sinkkuja...
No sitten olkoot enemmän sinkkuja. Mutta minista on erittäin tyhmää ja lapsellista valittaa toisen ominaisuuksista kun ne samat ominaisuudet on ollut alusta asti. Nainen emnettää oikeuden valittaa miehen tuhlauksesta, kotitöihin osallistumisesta tai siitä että hän on itsekäs sängyssä jos mies on tehnyt noita kaikki alusta asti ja nainen kuitenkin on mennyt hänen kanssa naimisiin.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Minä asetin miehelle ehdon, painon on lähdettävä laskuun (hänellä oli painoindeksi yli 40) tai suhde päättyy. Suhde päättyi.

Ymmärrän lievän ylipainon, tai jos painoindeksi edes on lähempänä 30 kuin 40, en siis mielestäni ole mikään esteetikko mutta kun se haittaa jo kaikkea normaalia toimintaa, ei jaksa eikä pysty ja terveyskin reistaa niin se on jo liikaa.

Tosirakkautta eikö niin?
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kyllä minä rakastan. Hyväksyminen sellaisenaan aina ja joka tilanteessa vuodesta toiseen ei ole jatkuvaa, ihmiset nääs muuttuvat, molemmat. Silloin voi tulla tarve muuttaa itseä ja toista tilanteen vallitemalla tavalla. Mikään ei onneksi pysy ennallaan, samanlaisena vuodeta toiseen. Muutoinhan ei missään olisi mitään järkeä.

Enpä usko että itsekään pysyt muuttumattomana, ulkoisesti tai sisäisestikään, toiveet, tavoitteet, haasteet, tarpeet, kaikki on muuttuvaa. Luojan kiitos!

Koskaan ei ole tarvetta muuttaa toista. Se ei ole edes moraalisesti oikeutettua.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Joskus seuraan kaupassa pariskuntia... yleensä se menee niin päin että mies tuo ostoskärryyn jotain ja nainen kiikuttaa sen pois tai luo vähintään murhaavan katseen jostain makkaralenkistä. Olen nähnyt naisen palauttavan hyllyyn tuoremehupurkinkin, jonka mies toi ostoskoppaan. Ihan kuin lapsen kanssa, miehellä ei saa olla omaa tahtoa.

Ikävä kyllä näin se on. Parisuhteissa nykyään on se tilanne että monella miehellä ei ole mitään oikeuksia eikä sananvaltaa mihinkään. Ne on käytännössä täysin alistettuja.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä