Hae Anna.fi-sivustolta

Millä ymmärtämään

Viestiketju osiossa 'Yksinhuoltajuus ja uusperheet' , käynnistäjänä Kati, 14.02.2017.

1. Kati Vierailija

Erosimme miehen kanssa viime vuoden maaliskuussa, sovimme että otamme viikko-viikko systeemin ainekin kokeiluun. Mutta ei tämä ole kovin hyvin toiminut, lapset ovat olleet todella levottomia. Lapseni täyttävät 4 ja 6 vuotta. Kesällä jo huomasin että ei sovi meille, lapset todella rauhattomia yms. Silloin ehdotin mutta hänen mielestään ihan sama kuulemma, kysyin silloin että miltä itsestään tuntuisi jos joutuisi joka viikko pakkaa tavarat yms

Nyt ovat olleet pidemmän aikaa minulla kun syksyllä exästä tehtiin ls ilmoitus koska äitini huolestui vanhemman likan puheista (isi nukkuu paljon, ei käydä ulkona, pitänyt lapsia keskenään ulkona ja seurannut itse keittiöstä). Hänen mielestään turhaan mutta seuloja pyydettiin koska itse aloin epäilemään käyttöä, varsinkin kun tiesin kaveri porukan missä liikkuu. 5 kuukautta kesti että kävi niissä eikä puhtaat ja joulun jälkeen sain ls;stä ohjeet/määräykset että lapset eivät sinne saa mennä niin kauan kun ei käy seuloissa tai eivät puhtaat. Mutta siis lapset ovat paljon rauhallisempia.
    Näkivät isänsä tuossa pari päivää sitten, kuukauteen. Eipä ole isä tällä välin kysynyt tai soitellut pahemmin mitään, itse olen kysynyt lapsilta haluavatko soittaa ja välillä ei, missään vaiheessa en ole kieltänyt näkemästä mutta ilman valvontaa ei saa eli minun täytyy vähintään olla mukana. Hyvin meni tapaaminen ja järkipuhetta tuli häneltä jonkin verran.
    Ymmärsi kun sanoin että ei voida aloittaa heti viikko-viikko systeemiä ennen kuin ollaan pidetty palaveri lsn kanssa ja mitä mieltä he ovat. Sanoin sitten että kun tarpeeksi monet seulat puhtaana ja ls antaa lasten mennä sinne ilman minun valvontaa niin otetaan joka toinen vkonloppu, ei tule siihen suostumaan, ihan sama tuli vastaukseksi mitä ls mieltä ja kun sanoin jälleen että se ei noin pienille lapsille sovi. Sanoin että yöksi joka toinen vkonloppu ja voi tottakai muuten tavata muillakin viikoilla lapsia mutta ei.
    No katsotaan nyt sitten mitä ls on asiasta mieltä kunhan saadaan uusi kokous aikaiseksi.
    Mutta mitä mieltä te muut olette, sopiiko näin pienille tämä systeemi?

2. Lastesi parhaaksi Vierailija

Hei, älä anna noin pieniä lapsia epävakaan ja huolimattoman miehen luo muuten kuin päiväkäynneille, vaikka lapset itsekin haluaisivat. Ei ex-miehesi taida ymmrtää, mikä vastuu hänellä on lapsistaan ja voi kyllästyä heihin kesken hoitojakson. Et itsekään voi olla levollinen lastesi ollessa isänsä luona. Keskustele vakavasti hänen kanssaan. Parempi olisi, jos paikalla olisi joku muukin henkilö, mieluiten lastensuojelusta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri