Millähän perusteilla suunnitellun sektion saisi viikolle 37+ ( tai viikolla 38+ )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv. 36+5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv. 36+5

Vieras
Olo on ihan kurja. Päivämäärää ei vielä ole päätetty mutta eikös se yleensä ole rv. 39+?
Minulla on sormet niin turvonneet että sormuksien mahtumisesta ei ole tietoakaan. Ylävatsaa polttaa aamusta iltaan. Öisin en saa nukuttua kun päätä särkee julmetusti ( päivisinkin särkee, lääkkeestä huolimatta mutta öisin se korostuu kun pitäisi saada nukutuksi ), koko vatsa on kipeä toisinaan kipeiden supistusten jälkeenkin.
Synnytys ei kuitenkaan ( ONNEKSI!!! ) ole käynnistynyt, reippaasta supistelusta huolimatta. Olen sairaalassa muutaman kerran ollut saamassa supistuksia lopettavaa lääkitystä.

Onko sulla sitten suunniteltu sektio tulossa?

Tuskin tosiaan ihan vielä saat jos vauvalla kaikki kunnossa. Viimeiset viikot on monesti tuollaisia tuskallisia mutta koeta kestää...

Ai niin ap, yleensä suunniteltu sektio tehdään n.rv39 paikkeilla. Mulle tehty 38+4, 38+0, 39+2 ja 38+5. Tuo tasan rv 38 tehty oli alunperin suunniteltu 39+2, mutta jouduttiin aikaistamaan kun alkoi tulla sellaisia oireita että kohdun arpi alkaa repeämään.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
tuskin sitä millään saa ainakaan ennen viikkoa 38. jos lapsi voi hyvin

vaikkei voisikaan, niin eikös ne tehdä hätänä ennen tuota viikkoa38?
No tietenkin hätäsektio tehdään tarpeen vaatiessa vaikka viikolla 28.

joo joo. tiedän! mutta klun ap kyselee suunniteltua!?

Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
Pakko sanoa: tuollaista se nyt vaan on. Unohtuu sitten aika pian kun vauva maailmassa, mutta siihen saakka on vain kärvisteltävä.

niinpä.
hyvin on muistissa kun kuopus vasta 2kk ikäinen. viikon meni yli ja mä olin ihan loppu. sellasta se vaan on. paremmin mä nukuin vastasyntynen äitinä kun raskaana ollessani. kaikki se on kuitenkin pian ohi ja palkinto on jokaisen tuskan arvoinen

Eipä tässä ois kun ihan hetki enää mutta varsinkin tuo päänsärky on oikeasti välillä todella tuskastuttavaa. En toki voi tietää että auttaisiko siihen edes synnytys.
Tahtoisin vain nukkua kunnolla ja päästä näistä kivuista :(

Pianhan se kuitenkin tapahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
tuskin sitä millään saa ainakaan ennen viikkoa 38. jos lapsi voi hyvin

vaikkei voisikaan, niin eikös ne tehdä hätänä ennen tuota viikkoa38?
No tietenkin hätäsektio tehdään tarpeen vaatiessa vaikka viikolla 28.

joo joo. tiedän! mutta klun ap kyselee suunniteltua!?
Juu siis kyllähän suunniteltukin voidaan tehdä ennen viikkoa 38, mutta aika harvoin varmaan. Vai meneekö ne sitten kiireellisten piikkiin...

Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini:
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
Pakko sanoa: tuollaista se nyt vaan on. Unohtuu sitten aika pian kun vauva maailmassa, mutta siihen saakka on vain kärvisteltävä.

niinpä.
hyvin on muistissa kun kuopus vasta 2kk ikäinen. viikon meni yli ja mä olin ihan loppu. sellasta se vaan on. paremmin mä nukuin vastasyntynen äitinä kun raskaana ollessani. kaikki se on kuitenkin pian ohi ja palkinto on jokaisen tuskan arvoinen

joo joo. mutta te olettekin kitissy turhasta! kaikilla kun se närästys ja pään juiliminen ei ola ainut ongelma, vaan on jo kyse äidin että lapsen terveydestä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eipä tässä ois kun ihan hetki enää mutta varsinkin tuo päänsärky on oikeasti välillä todella tuskastuttavaa. En toki voi tietää että auttaisiko siihen edes synnytys.

Oot sä sit käyny lääkärissä tuon päänsäryn takia?

Ai niin ap, yleensä suunniteltu sektio tehdään n.rv39 paikkeilla. Mulle tehty 38+4, 38+0, 39+2 ja 38+5. Tuo tasan rv 38 tehty oli alunperin suunniteltu 39+2, mutta jouduttiin aikaistamaan kun alkoi tulla sellaisia oireita että kohdun arpi alkaa repeämään.

:o Voiko edellinen arpi siis revetä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Oot sä sit käyny lääkärissä tuon päänsäryn takia?

Olen käynyt noiden supistusten vuoksi ä-polilla saamassa lääkitystä ja kertonut päänsärystä mutta ei siihen kukaan ole mitään sanonut kun noita supistuksia on vain hoidettu sitten.

Voihan se, mutta se kyllä oireilee niin ettei sitä voi olla huomaamatta.

Se on oikeesti ihan totta että noi loppuviikot vaan on sellasia julmia. Itellä iskias vaivasi ja vikat viikot meni nukkuessa parikyt minsaa siellä täällä. Kokonaisia öitä ei enää vikaan kuukauteen ollu.
39+6 mun palkittiin pikkutytöllä ja ihan alateitse synnytin ja sponttaanisti läks syntymään.

Olin viimeset viikot ihan varma että haluan että tämä käynnistetään nyt... Mutta kyllä sen kestää. Se on loppujen lopuksi lyhyt aika.

Onko sulla ap suunniteltu sektio varattu johonkin?

Voihan se, mutta se kyllä oireilee niin ettei sitä voi olla huomaamatta.

Mitä oireita siinä on? Minkälaisilla aikaväleillä nuo sun sektiot on tehty? Mullakin neljäs sektio tulossa.

Kaksoset syntyivät 38+0, isosiskonsa 39+3, suunnitellut sektiot. (Esikoinen kiireellisellä.)

Alkuperäinen kirjoittaja m:
eikö sulla ole myrkytys noiden oireiden perusteella..??

Pissa ollut koko ajan ok. Ei ole edes neuvolassa mitään mainittu että myrkytys olisi.

aika jännä, vaikka sulla on tuota ylävatsakipua ja rankkaa päänsärkyä. mullaki on pissa ollu koko ajan puhdas, mutta verenpaine "vain" koholla ja sano että heti soittoa jos päätä alkaa vaikka särkemään.

Alkuperäinen kirjoittaja m (40+1):
Alkuperäinen kirjoittaja m:
eikö sulla ole myrkytys noiden oireiden perusteella..??

Pissa ollut koko ajan ok. Ei ole edes neuvolassa mitään mainittu että myrkytys olisi.

aika jännä, vaikka sulla on tuota ylävatsakipua ja rankkaa päänsärkyä. mullaki on pissa ollu koko ajan puhdas, mutta verenpaine "vain" koholla ja sano että heti soittoa jos päätä alkaa vaikka särkemään.

Minulla verenpaineetkin siis olleet matalat koko ajan. 90/60 viimeeksi.
Eli jotain muuta tämä on.

Yhteistyössä