Millainen kakka on normaalia 1-v ikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mehitähti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mehitähti

Jäsen
10.06.2007
39
0
6
Meidän tytöllä kakka muuttui kiinteiden aloituksen myötä ensin kakkapökäleiksi (oli silloin vielä rintaruokinnalla),mutta sitten jonkin ajan päästä kun siirryttiin korvikkeeseen (lopetin imetyksen) muuttui kakka löysäksi. Nyt tyttö juo kaupan tavallista maitoa ja kakka on edelleen löysää, eli ei pysy koossa. Syö kaikenlaisia ruokia, enkä ole huomannut ihottumia tms.allergiaan viittaavaa. Kysymykseni on että onko teidän 1-v taaperoilla normaalin kakan mallinen kakka eli siis pökäle vai onko normaalia/epänormaalia että kakka on löysää ei siis ripulia,vaan ettei pysy koossa? Minua huolettaa että onkohan kuitenki joku maitoallergia tms. Kasvaa hyvin ja on enemmänki pullea kuin hoikka. Rela-dropseja kokeilin,mutta ei kovettanut kakkaa. Tyttö nyt 1,2 v. Kiitos etukäteen vastauksista! :)

sun kuvaukset kuullostaa mun mielestä ihan normaaleilta kakoilta. meidän tyttö on entinen allegikko (mm maito), j akyllä se allergiakakka oli kamalaa: vihreetä, pistävänhaisevaa, limaista jne.
Meillä muuten tyttö yleensä syö banaanin päivässä, mutta banaanittomina päivinä (tai sitä seuraavana) on selkeästi löysempi kakka. Samaten suuret määrät ruista vaikuttaa löysentävästi. Ja pakkohan tääkin on lisätä, niin ei meikäläisenkään tuotos ole päivittäin samanlaista B)

Allergikon äitinä vastaan ilomielin kakkakyselyihin (hah, kerrankin jotain hyötyä kaikesta tästä kakantarkkailusta ;) )!

Omalla allergikollani olen tyytyväinen löysäänkin kakkaan, jos se ei haise erityisen pahalle tai omituiselle. Siinä ei myöskään saa olla limaa eikä omituista väriä. Pelkkä löysyys ei siis mielestäni ole paha asia. Jos löysään kakkaan liittyy jonkinlaista vatsakipua, runsaasti ilmavaivoja, huonoa nukkumista tms. niin löysäkin kakka voi olla huono juttu. Mutta jos ei siis muita liitännäisvaivoja, niin en huolestuisi löysästä kakasta.

Kaikkein tyytyväisin olen kylläkin kiinteään pökälekakkaan ;) Paitsi, että se tarkoittaa vatsan olevan kunnossa, niin se on siitäkin kiva, että sen voi vain tipauttaa vaipasta vessanpönttöön :laugh:

Meillä on kyllä ollut lähes aina löysää kakkaa, paitsi ihan alussa kun kiinteät aloiteltiin n. 6 kk.n iässä. Pökäleistä ei kyllä ole saatu varmaan koskaan "nauttia". Mitään allergioita ei pitäis olla, kai... Rintamaitoa saa edelleen ja lisäksi tykkää juoda piimää ja syödä raejuustoa. Lehmänmaitoa olen antanut noin viikon ajan aina ehkä joka toinen päivä vähän. Siitä ei kauheasti tykkääkään. Joka päivä ei yleensä kakkaa vaan joka toinen päivä ja kyllä se sitä löysää, tai oikeastaan kuraa on. Tiedä sitten voisko oikeasti olla allerginen jollekin, mutta vaikea sanoa kun kaikkea lähes syö ja ei mitään ihottumia tms. Kakan väri on yleensä ruskeaa, joskus harvoin on tosi tummaa, mutta mielestäni ihan normaalin väristä. Pitäisköhän munkin kokeilla syöttää joka päivä banaania, vai meneeköhän sitten vatsa liian kovaksi jo...? Täytynee kysäistä 1-vee neuvolassa ensi viikolla asiasta.

Olipa huojentavaa kuulla että tää "löysyys" voi olla normaalia. Kakka ei ole mielestäni mitenkään epänormaalin oloista (Limaa tms.) vain löysää. Tyttö nukkuu hyvin ilman heräilyjä. Jotenkin vaan kuvittelin että kakan pitäis olla ihan pökäleitä. On tää vaan niin hyvä että täältä voi kysäistä muiden kokemuksia/neuvoja jos joku asia huolettaa. Meilläkin banaani hieman kiinteyttää kakkaa,muttei kyllä ihan pökäleiksi asti :p

Poika on nyt 1.4v. Kakka on meilläkin löysänpuoleista, eilenkin kaksta löytyi täysin sulamatota maissia, ei näköjään ole edes pureskellut niitä. Kysyin joskus tota neuvolasta ja on kuulemma normaalia.

Yhteistyössä