Millainen mekko hautajaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hautajaiset tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hautajaiset tulossa

Vieras
Isän hautajaiset muutaman päivän päästä. Mulla musta-valkokuivioinen mekko jota ekaks mietin voiko laitaa, mutta taitaa olla liian "kuviollinen" varsinkin lähiomaisen hautajaisiin?
Mulla yleensä todella vähän käyttöä mekoille, mutta törmäsin kivaan täysmustaan kotelomekkoon ja mietin pitääkö käydä ostamassa se, hintaa kuitenkin 160e joka aika paljon mulle....mutta onko tollanen musta-valkonen väärä valinta hautajaisiin?
Entäs sukkahousut? Käykö ihonväriset vai pitääkö olla mustat? Entä paljaat sääret?
Oon sivistymätän moukka kun en tälläsiä tiedä, mut ei oo paljon hautajaisista kokemusta.

Musta kotelomekko kuulostaa hyvältä, tuollainen ajaton vaate on hyvä hankinta jolle tulee varmasti käyttöä tulevaisuudessakin. Muista, että kirkossa ei saisi näkyä polvet eikä olkapäät. Hautajaisiin mustat sukkahousut, ei _missään_nimessä_ paljain säärin! Ei mitään voimakasta meikkiä eikä näyttäviä koruja.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
Mä olin itse hautajaisissa reilu viikko sitten. En omaa oikeastaan muuta mustaa kuin housut ja t-paidan. Niinpä kävin sitten mekon ostamassa. Seppälästä löysin kivan mustan perusmekon, eikä hintakaan huimannut päätä, alle 30e. Ite aattelin aluksi, että se on ihan kaamee retku, mutta päällä näytti hyvältä ja sai kehujakin vielä äidiltäni, joka on todella tarkka siitä mitä laitetaan päälle just esim. hautajaisiin. Kuten edellä jo sanottiin, niin sukkahousut jalkaan, mustat tai ihonväriset, sillä ei mielestäni ole väliä kummat on. Olkapäät ja polvet olisi tosiaan suotavaa saada peittoon, ja ei sandaaleita jalkaan. Kyllä se siitä. Niin ja osan ottoni isäsi pois menosta.

Musta kotelomekko kuulostaa hyvältä, tuollainen ajaton vaate on hyvä hankinta jolle tulee varmasti käyttöä tulevaisuudessakin. Muista, että kirkossa ei saisi näkyä polvet eikä olkapäät. Hautajaisiin mustat sukkahousut, ei _missään_nimessä_ paljain säärin! Ei mitään voimakasta meikkiä eikä näyttäviä koruja.

Peesi. Musta kotelomekko on sellainen, jolle on käyttöä tulevaisuudesakin. Ei mene koskaan pois muodista.