Millainen on epäviehättävä nainen?

  • Viestiketjun aloittaja Must-on-turn-on
  • Ensimmäinen viesti
no
"normaali", upea kirjoitus sinulta, olet oivaltanut sen olennaisimman ja se on hyväksyminen, eikä tosiaankaan itsensä nostaminen jalustalle.

Onhan tämä nyt harmi sanoa, että lukeminen ei tuo sydämen kauneutta, kuten ei myöskään lukemattomuus. Mutta vähän vaikuttaa siltä, että lukemisen harrastaminen koetaan automaattisesti tekevän ihmisestä viehättävän.

Voihan vierasperäisillä sanoilla kohottaa itsetuntoaan.

"Vanhuus ja viisaus" Vanhoilla ihmisillä on takana kilometrejä ja hyvin monella on kokemusperäinen tieto elämän kulusta ja mikä vaikuttaa mihinkäkin.

Minustakin empaattinen, itsevarma, karismaattinen ihminen on viehättävä. Ihmisestä huokuu ulos se, että hän on sinut itsensä kanssa ja uskaltaa olla oma itsensä.
Varsinkin nuori ihminen, joka on jo tätä, on minusta todella mahtava persoona. Valitettavasti vain suomalainen yhteiskunta ei tue itsenäisyyttä ja rohkeutta nuorella ihmisellä, vaan hänet pakotetaan muottiin.
 
Niin
Vaikka ymmärtäisinkin vierasperäiset sanat ja sivistyssanat, niin niistä kysymisen taka-ajatuksena on yksinomaan Suomenkielen säilyminen Suomenkielenä eikä minään sekoituksena eri kielistä.
 
viehätys kuin viehe
Viehättävää toisessa on se, mitä itse pitää tärkeänä. joko niin, että omat ajatukset ja käytös noudattavat samaa tai kyse on ihanneminästä, millainen haluaisi olla. Hyvin voi siis samalla tarkastella itseään, kun miettii, mikä viehätyksessä nappaa.

Lisäksi on sellaisia ohimeneviä epäviehättävyyksiä, kuten ulkonäössä meikit tai meikkaamattomuus, epäsopivat vaatteet. Korjattavia seikkoja kuten pesemättömät hampaatkin ajoittain tai hajut. vaikeammin korjattava seikka voi kuitenkin olla piittaamattomuus, jonka itse koen erittäinkin epäviehättävänä. Kyse onkin jo asenteesta.

Mitä sitten on sydämen sivistys? Juontaako se jostain tietyistä kokemuksista, koska kaikille ei elämän kulussa kokemustenkaan kautta sitä kerry? Onko sydämensivistys vain kykyä rakastaa elämää, ihmisiä, eläimiä, luontoa? Onko se viisautta, metatietämystä vai mitä?
 
0000000
sydämen sivistys näkyy ihmisen käytöksessä, teoissa, puheissa.

Sydämeltään sivistynyt on sinut itsensä ja ympäröivän maailman kanssa ja hän käyttäytyy muuta elämää kunnioittavasti teoissaan ja puheissaan. Hän ei teeskentele, ei yritä olla mitään erityistä.

Kyllä sen näkee jo aika pian kuka on aito, rehellinen, lämmin ihminen.

En viehättävyys lähde minun omasta ihanneminästä.
En käytä viehättävyys sanaa kun arvioin toisia naisia. He ovat tyylikkäitä tms.. En ajattele naisia viehättävyys näkökulmasta.

Miehissä näen viehättävyyttä taas paljonkin. Tosin heidän kyseessäollessa käytän kyllä muita sanoja. Miehellä on vetovoimaa, karismaa jne..
 
Simppeli otus
Voiko sitten tiedollinen/älyllinen yksinkertaisuus olla viehättävää? Tunnen erään miehen, joka luuli Kilimanjaroa ruukkukasviksi, Prinssi Charlesia Englannin kuninkaaksi, eikä tiennyt, etteivät Itä- ja Lansi-Saksa olekaan enää erillisiä maita. Minusta tämä ei ollut erityisen viehättävää.
 
Neiti
Nainen on epäviehättävä mielestäni silloin, kun hän on:

- kova
- kylmä
- ahne
- laskelmoiva
- teennäinen
- pinnallinen

Vastaavasti nainen on viehättävä silloin, kun hän on:

- lempeä
- lämmin
- epäitsekäs
- suora ja rehellinen
- aito
- pysyviä asioita arvostava

Nämä ominaisuudet sopivat myös epäviehättävään/viehättävään mieheen sellaisenaan.
 
no
sydämen sivistys näkyy ihmisen käytöksessä, teoissa, puheissa.

Sydämeltään sivistynyt on sinut itsensä ja ympäröivän maailman kanssa ja hän käyttäytyy muuta elämää kunnioittavasti teoissaan ja puheissaan. Hän ei teeskentele, ei yritä olla mitään erityistä.

Kyllä sen näkee jo aika pian kuka on aito, rehellinen, lämmin ihminen.

En viehättävyys lähde minun omasta ihanneminästä.
En käytä viehättävyys sanaa kun arvioin toisia naisia. He ovat tyylikkäitä tms.. En ajattele naisia viehättävyys näkökulmasta.

Miehissä näen viehättävyyttä taas paljonkin. Tosin heidän kyseessäollessa käytän kyllä muita sanoja. Miehellä on vetovoimaa, karismaa jne..
Aika nopeasti tullaan siihen pisteeseen, että joudumme sekoittamaan käsitteet. Vaikka onkin "selvää", että nainen on tyylikäs, viehättävä ja mies vetoava, karismaattinen, niin silti näin ei tarvitse olla. Kieltämättä näitä arvoja haemme vastakkaisesta sukupuolesta, mutta nykyaika on jo sekoittanut roolimallit. Naiselle karismaattisuus on tullut osaksi uskottavuutta, mies taas voi olla taiteilija, joka ei istu mihinkään malliin.

Kuitenkin heidän tekonsa merkitsevät jotakin, voimme toki arvioida heidän viehättyvyytensä, mutta sillä ei ole meille kuin visuaalinen merkitys, eikä todellakaan "mitään arvoa" parisuhteen onnistumisen kannalta. "ei ole koiraa karvoihin katsomista". Pinnallisuutta, joka ei anna mitään 24/7 elämässä. "ovat kuin kissa ja koira"
 
Viimeksi muokattu:
pikku-täti
Ovat kuin kissa ja koira? Tulevat hyvin toimeen? tiedän monia perheitä joissa eri eläimet tulevat mainiosti toimeen. Meilläkin oli jossain vaiheessa marsu, kissa, koira ja pupu. Olivat parhaita ystävyksiä.
 
viisastelija
Vaikka ymmärtäisinkin vierasperäiset sanat ja sivistyssanat, niin niistä kysymisen taka-ajatuksena on yksinomaan Suomenkielen säilyminen Suomenkielenä eikä minään sekoituksena eri kielistä.

Maailma muuttuu, Eskoseni. Tämä(kin) on vanha viisaus -tiedätkös mistä?
Lukemalla oppii myös, että suomen kieli kirjoitetaan näin ja suomenkielenä näin.
 
Viimeksi muokattu:
Kädet ylös!
Minä...

-luen paljon, kaikenlaista kirjallisuutta
-olen kiinnostunut taiteesta, tieteistä, filosofiasta
-olen epäitsekäs, huomaavainen ja ystävällinen
-olen huumorintajuinen, ymmärrän monenlaista huumoria
-osaan nauraa itselleni -naurankin, usen ihan syystä...
-omaan vahvoja mielipiteitä, muuta olen valmis niissä joustamaan, jos siihen tarpeeksi hyvän syyn
-olen spontaani

Minä myös...

-kuljen usein verkkareissa+lenkkareissa
-en meikkaa, en laita hiuksiani -olkoot ne luonnollisesti pörrössä
-en keimaile enkä osaa peitellä muutamia liikakilojani kauniisiin, naisellisiin vaatteisiin.

Joten harvapa tuota ylempää listaa vaivautuu minusta tietoonsa onkimaankaan :)
 
Varjotar
Minä olen sitten todella epäviehättävä!

-Aikuinen nainen, joka rakastaa mopoja, harrastaa moottoripyöriä ja pörrää kaksitahtisten parissa.
-Meikkaan, omistan hameita ja korsetteja enkä pelkää käyttää niitä!
-Osaan käytöstavat, myöskin nykypäivänä tuntemattoman viuhkan kielen!
-Persoonallisuus saa näkyä, pitkiä takkeja, ketjuja, niittejä, kaulapantoja.
-Siveellisyys ennen kaikkea, vaatetus on peittävää.
-Olen aito ja ehdottoman luotettava, vaan en kaksinaamaisia katsele!
-Käytostavat ovat hallussa, teitittely sujuu ongelmitta.
-Kokonaisuutena siis näyttävä oman tiensä kulkija, jolta ei luonnetta puutu, mutta ylikään ei ammuta!
TOSI EPÄVIEHÄTTÄVÄÄ :D
 
Viimeksi muokattu:
Niin
Maailma muuttuu, Eskoseni. Tämä(kin) on vanha viisaus -tiedätkös mistä?
Lukemalla oppii myös, että suomen kieli kirjoitetaan näin ja suomenkielenä näin.
Pitäähän viisastelijoille antaa mahdollisuus viisasteluun.
Muutenhan heidän elämä käy yksitoikkoiseksi, kun ei ole mitä viisastella.
Joten ei pidä lukea liikaa, tai ei ainakaan liian yksityskohtaisesti.

Hyvä Eskoseni, tuohan on varmaan Nummisuutareista.

No pitää laittaa ainakin kapuloita rattaisiin, ettei maailma muutu liian nopeasti.

Onhan siitäkin tullut iso huoli, kun ilmasto muuttuu, joten samoin voi käydä kielenkin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Niin
Heh, no eihän minun tarvitse ryhtyä häneksi, tämä neiti taas on ihan oma persoonansa :) Kunhan vain ajattelin, että onpa kaunis ja viehättävä ihminen.
Jälleenkö minun mielikuvitukseni meni vikaan.
Kuvittelin tuolla muodonmuutoksella olevan myönteisen vaikutuksen sille teidän pitkälliselle miehenmetsästykselle.

Nainenhan aina on yhtä nätti, kun miksi hän itse itsensä kuvittelee.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä saa mitä tilaa
Jälleenkö minun mielikuvitukseni meni vikaan.
Kuvittelin tuolla muodonmuutoksella olevan myönteisen vaikutuksen sille teidän pitkälliselle miehenmetsästykselle.

Nainenhan aina on yhtä nätti, kun miksi hän itse itsensä kuvittelee.

Miten sun kaikki vastaukset ovat rasittavia, ärsyttäviä eivät huvittavia! Sinun kannattaisi muuttaa tyyliä, eikä tahallaan ärsyttää tai on turha inistä jos jotkut nälvivät koko ajan. Koskaan ei ole myöhäistä muuttua!
 
Viimeksi muokattu:
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Sitä saa mitä tilaa;10550012:
Miten sun kaikki vastaukset ovat rasittavia, ärsyttäviä eivät huvittavia! Sinun kannattaisi muuttaa tyyliä, eikä tahallaan ärsyttää tai on turha inistä jos jotkut nälvivät koko ajan. Koskaan ei ole myöhäistä muuttua!
Kertokaapa nyt opiksi ja ojennukseksi, miten minun olisi pitänyt neidille vastailla?

Enhän minä muuttua muuten voi, jos en tiedä mihin suuntaan.

Itseä ainakin omat jutut huvittaa.
Varsinkin, kun ne otetaan niin tosissaan.
Sekä se ihmetyttää miten sivullinen useinmiten hermostuu enemmän, kun varsinainen henkilö, jolle kirjoitukseni osoitan.
Kuten tässä tapauksessa neidille.

Veikkaan neidin vastaavan hehhetellen, ja se on minulle kyllä hyväksynnän merkki.

No voin minä olla väärässäkin, niin ainahan minä väärässä olen, mutta haitanneeko tuo mitään.
Ei ainakaan minua haittaa.
 
Neiti
Kertokaapa nyt opiksi ja ojennukseksi, miten minun olisi pitänyt neidille vastailla?

Enhän minä muuttua muuten voi, jos en tiedä mihin suuntaan.

Itseä ainakin omat jutut huvittaa.
Varsinkin, kun ne otetaan niin tosissaan.
Sekä se ihmetyttää miten sivullinen useinmiten hermostuu enemmän, kun varsinainen henkilö, jolle kirjoitukseni osoitan.
Kuten tässä tapauksessa neidille.

Veikkaan neidin vastaavan hehhetellen, ja se on minulle kyllä hyväksynnän merkki.

No voin minä olla väärässäkin, niin ainahan minä väärässä olen, mutta haitanneeko tuo mitään.
Ei ainakaan minua haittaa.
Tunnen sinua jo sen verran, etten jaksa suuttua kirjoituksistasi, siksi hehhettelyni. Olisin voinut loukkaantua aika pahasti siitä, mitä aiemmin kirjoitit, mutta pistän sen ymmärtämättömyytesi piikkiin. Ja olenhan minäkin sanonut sinulle aika suoraan joistakin asioista.

Tämä ketju ei ole oikea paikka puhua minun asioistani, siihen on olemassa ketju ihan erikseen.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä saa mitä tilaa
Pitäähän viisastelijoille antaa mahdollisuus viisasteluun.
Muutenhan heidän elämä käy yksitoikkoiseksi, kun ei ole mitä viisastella.
Joten ei pidä lukea liikaa, tai ei ainakaan liian yksityskohtaisesti.

Hyvä Eskoseni, tuohan on varmaan Nummisuutareista.

No pitää laittaa ainakin kapuloita rattaisiin, ettei maailma muutu liian nopeasti.

Onhan siitäkin tullut iso huoli, kun ilmasto muuttuu, joten samoin voi käydä kielenkin kanssa.

Vastaus oli tähän tarkoitettu. Taidat olla muutoinkin tynnyrissä kasvanut, et vain seksin saralla. Onko tuo yks ketju vaimosi kirjoittama... tuo jossa mietitään 30-kymppistä neitsytmiestä?

Jos haluaa asioita muuttaa, siihen tarvitaan järkeä, jota sinulla ei ole. Jotkut typerät lohkaisut jotka ovat kuin kevätpörriäisestä, eivät aikuisia jaksa kahta kertaa huvittaa.

Ilmaston muutos ja kielenmuutos ovat aivan eria asioita. Mutta sitähän sinä et pysty tajuamaan
 
Viimeksi muokattu:
Niin
Alkuperäinen kirjoittaja Sitä saa mitä tilaa;10550266:
Vastaus oli tähän tarkoitettu. Taidat olla muutoinkin tynnyrissä kasvanut, et vain seksin saralla. Onko tuo yks ketju vaimosi kirjoittama... tuo jossa mietitään 30-kymppistä neitsytmiestä?

Jos haluaa asioita muuttaa, siihen tarvitaan järkeä, jota sinulla ei ole. Jotkut typerät lohkaisut jotka ovat kuin kevätpörriäisestä, eivät aikuisia jaksa kahta kertaa huvittaa.

Ilmaston muutos ja kielenmuutos ovat aivan eria asioita. Mutta sitähän sinä et pysty tajuamaan
Ei ole vaimoni kirjoitus.

Kummasti nuo samat oivallukseni livenä kiinnostavat ihmisiä.
Heillä tuntuu olevan jopa hauskaa.

Kyllähän minä tuonkin aavistan mistä se johtuu.
Tietysti siitä, kun kirjoitettaessa ne äänensävyt jäävät pois.

Senkin olen huomannut ettei monikaan osaa kirjoitettua lukiessaan ajatella millä mielenlaadulla kirjoitus on laadittu.

Ei yleensä arvostelunne minua haittaa, koska niihin on jopa hauska vastailla mitä milloinkin mieleen juolahtaa.
Ja useinhan tuo juolahtaa.

Pääpiirteittäin se menee näin, luen tekstin, jonka jälkeen mitä hauskaa tai ovelaa tuosta voisi kirjoittaa.
Jos jotakin keksin, niin kirjoitan.
No joskus vähän härnäilenkin, jos vähänkin huomaan jonkun ymmärtävän huumoriakin.
Kuten esimerkiksi neiti ajoittain ymmärtää minua, mutta olen myös loukannut häntä tiedostamatta sitä.
Joten eikun anteeksi pyytämään lyhyesti ja ytimekkäästi.
Anteeksi.

Eikö näin keväälläkään jaksa kiinnostaa.
 
Niin
"niin", joitakin ärsyttää teitittely: elli, monikon toinen nainen.
Jaa tuostako se sitten kiikastaa.

Onhan tuo teitittelyn käytön lisääntyminen monen naisen toiveenakin, jos televisioon on uskominen.
Sieltä olen kimmokkeen saanut sen käyttöön.
Vaikka onhan se muutenkin luontevaa minulle.
Vähän pelottaa kuitenkin, että paljastun, koska livenäkin usein teitittelen.

Sitten on myös se luonteenpiirteeni, joka ei kaavoihin kangistu.
Omaan omat periaatteeni ja toimin haluamallani tavalla.
Enhän minä edes suutu, vaikka moni on yrittänyt saada suuttumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Huvittunut
Aika egoistista kuvitella, että "moni yrittää saada suuttumaan". Sekö onkin sitten tarkoitushakuista se ärsyttäminen?

Teitittely ei ärsytä vaan asioiden loputon kääntely ja vanuttaminen. Olet vanha äijä eikä se seksielämäsi enää piristy vaikka miten toimisit. Olet vaimosi ensimmäinen pano ja myös viimeinen. Hän ei sitten koskaan saa kokea sitä naiskentelun riemua ja sängyn lotinaa. Olisit toiminut silloin kun olitte nuorehkoja, turha itkeä kaatunutta maitoa. Sitä ei enää takaisin tonkkaan saa.
 
Niin
Aika egoistista kuvitella, että "moni yrittää saada suuttumaan". Sekö onkin sitten tarkoitushakuista se ärsyttäminen?

Teitittely ei ärsytä vaan asioiden loputon kääntely ja vanuttaminen. Olet vanha äijä eikä se seksielämäsi enää piristy vaikka miten toimisit. Olet vaimosi ensimmäinen pano ja myös viimeinen. Hän ei sitten koskaan saa kokea sitä naiskentelun riemua ja sängyn lotinaa. Olisit toiminut silloin kun olitte nuorehkoja, turha itkeä kaatunutta maitoa. Sitä ei enää takaisin tonkkaan saa.
Mikähän tämän viestin pointi oli?

Minulle tuosta ensimmäisenä tuli mieleen, juuri yritys saada minut suuttumaan.

Kertokaa nyt viisaammat ja kirjoja lukeneet, mikä rakentava pointi tuossa esitystavassa oli?

En ole enää pitkäänaikaan tuosta asiasta kirjoittanut mitään.
Te muut kyllä olette sen ottanut useinkin esille.

Kysyn nyt sitäkin, kun itse en ymmärrä, kuka tuota asiaa kääntelee ja vanuttaa?

Rehellisiä vastauksia kaipaan, sillä muuten saatte kuulla humoristisen vastineen.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä