Millainen on hyvä kantokoppa sisarusrattaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Talvitie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Talvitie

Jäsen
15.04.2008
386
0
16
Olisi kiva kuulla mielipiteitä sisarusrattaisiin tulevasta vauvan kantokopasta: millaisia koppia olette hankkineet/aiotte hankkia ja mitä ominaisuuksia arvostatte kopassa?

Meillä on Brion Double Wawe -tuplat ja nyt pitäis päättää että milllaisen kopan siihen hankkisi. Brion oma pehmeä kantokoppa on tämän näköinen:

Hyvää tuossa kassissa on ainakin se, että päällyksen saa kokonaan vetskarilla auki ja siis esim. kesällä kuumalla kokonaan pois (meidän pikkukakkonen syntyy huhtikuussa, joten kesäkuumalla tulee tuota koppaa käyttämään). Toinen hyvä pointti on se että on varmasti sopiva ja hyvä noihin meidän kieseihin, kun on varta vasten noita varten valmistettu.

Toinen koppa, jota mietin on tällainen Oran malli:

Tässä plussaa olis tuo kuomu. Kaverillani on Oran vaunut ja hänellä niissä tällainen koppa. Ainakin harson virittäminen tuohon erilliseen kuomuun on näppärää ja muutenkin vauva saa olla tuolla oman kuomun alla rauhassa, esim. riekkuva sisar ei pääse niin helposti vauvaan käsiksi ;). Tässä mallissa ei kuitenkaan saa vetskarillla kokonaan koppaa auki. Sovitin tätä Oran koppaa noihin mun tupliin ja minusta se kävi niihin ihan hyvin.

Nyt siis pähkäilen että onko tuo kuomu ihan ehdoton varuste olla olemassa. Mielelläni kuulisin miten te muut esim. virittelette harson vauvalle tuplarattaisiin ?. :)

Meillä on tuo Brion pehmeä koppa Carenan tuplarattaissa. Kopasta tykkään, on ollut käytössä sekä kesällä että nyt talvella. Kesällä suht ilmava ja nyt talvellakin iso 7kk poju mahtuu talvitamineissaan siinä nukkumaan. Meillä tuo koppa on beige-musta, mutta luulisin että on ihan samanlainen kun tuossa kuvassa.

Mutta Carenan rattaissa on molemmilla omat kuomut, ja harson sai silloin alkuun hyvin viritettyä suojaksi vauvalle. Mun mielestä oma kuomu vauvalle on ihan ehdoton, saa nukkua rauhassa vaikka isompi on mukana menossa. Eli mä varmaan sinuna kallistuisin tuohon Oran koppaan. Mutta Brion koppakin on kyllä vallan mainio, ei valittamista.

Kiitos kommenteista Rouva Sumppisuu!

Minäkin olen kallistumassa tuohon Oran koppaan, mies vaan jankkaa että Brion vaunuissa pitää olla Brion koppa että on varmasti sopiva :).

Vielä muita mielipiteitä? :wave:

Yhteistyössä