Millainen on hyvä tyttöystävä?

  • Viestiketjun aloittaja Tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti
Tyttöystävä
Moi.

Olen nainen ja olen pohtinut, millainen on hyvä tyttö- ja naisystävä. Perusjutut, kuten uskollisuus ja luotettavuus ovat toki hyvän tyttöystävän ominaisuuksia, mutta mitä hyvä tyttöystävyys pitää laajemmin sisällään? Millaisia huomionosoituksia ja rakkauden tekoja miehet odotatte?
 
nojaahas
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöystävä:
Moi.

Olen nainen ja olen pohtinut, millainen on hyvä tyttö- ja naisystävä. Perusjutut, kuten uskollisuus ja luotettavuus ovat toki hyvän tyttöystävän ominaisuuksia, mutta mitä hyvä tyttöystävyys pitää laajemmin sisällään? Millaisia huomionosoituksia ja rakkauden tekoja miehet odotatte?
Miehet odottaa että tyttöystävä on älykäs ja kiinnostava, mutta ei kokoajan yritä voittaa miestä "älypeleissä". eli koska miesten elämä on jatkuvaa kilpailua keskenään, he haluavat tyttöystävän kanssa rauhoittua ja olla rauhassa. Eli jos mies vaikka leuhkii saavutuksillaan tai höpäjää jotain, ei kannata kuunnella liian tosissaan, tai alkaa luulla että mies odottaa samaa kerskumista myös tytöltä. Eli vanha kunnon "hymyile ja nyökkäile sopivissa kohtaa" ja "heitä välillä jokin älykkyyttä osoittava, mutta toteava kommentti" on hyvä neuvo.

Sitten, ei saa olla vihainen jos mies on myöhään poissa, vaan puhuttaan vasta aamulla. Mies ei uskalla tulla kotiin jos pelkää että siellä on vihainen nainen.

Sitten: mies luulee kokoajan että nainen on vihainen, vaikka nainen vain "sanoo". Siksi kannattaa aina muistaa korostaa sitä, että puhuu rauhallisella äänensävyllä ja jos näyttäää että mies pelkää, pitää tyynytellä ja sanoa ettei ole vihainen, tai jos on niin miksi--ja lisätä vaikka että hän on hyvä ihminen, mutta teko ärsyttää.

Jos taas sitten nainen on vihainen: miehet vihaavat mielenosoittamista. Eli jos olet vihainen, puhu suusi puhtaaksi ja katso mitä sitten tapahtuu, mutta älä paisko ovia tai tuhahtele yksin keittiössä. Mies ei välttämättä edes huomaa että olet vihainen, tai sitten hän tuntee olonsa orvoksi mielenosoitusten keskellä.

Mies pelkää huonoitsetuntoista naista, ja sellainen voi kuvottaa häntä. Joten pidä ne "mulla on liian läski perse"-kommentit välillä ihan omana tietonasi, koska jatkuva pönkittäminen voi väsyttää miestä, ja hän alkaa pelätä että nainen on luuseri.

Tukea voi ja kannattaa meiheltä pyytää, mutta ei kannata korostamalla korostaa omaa huonoa itsetuntoa. Mies voi nimittäin luulla että jo pelkkä asioiden ääneen pohtiminen on huonoa itseetuntoa. kannataa olla varullaan.

Pusu ja vaikkapa voileipä kesken konsolipelin eteen kannettuna lämmittävät monen miehen mieltä, ja voit saada jopa vastapalveluksenkin jos mies on älykäs. Juntteja ei kannata paapoa, ja ei kannata tehdä liikaa miehen eteen vaan antaa miehen välillä tehdä sinulle jotain mukavaa.

Ennen kaikkea mies kukoistaa jos on selkeät raamit, eli hän saa välillä tuijottaa telkkaria tai pelata, ja tyttöystävä ei kokoajan silloin kulje ympärillä odottavan näköisenä. Mies nimittäin miettii silloin. Ja se on hidasta touhua, kun mies miettii. Hän ei myöskään osaa miettiä ilman jotain apuvälinettä, kuten korjattavaa autoa, telkkaria, sanomalehteä tai peliä.

Miehen paras palkinto on onnellinen nainen, joten varsinainen kädestäpito ja jatkuva kaulasssa roikkuminen ei ole tie miehen sydämeen niinkään, vaan se että olemuksellaan osoittaa että hyvin menee.
 
nohuhuh
"ja hän alkaa pelätä että nainen on luuseri" -???

Määrittele - luuserinainen?

Tuo ensimmäinen vastaus antaa ymmärtää että hyvä tyttöystävä: miehen itsetunnon pönkittäjä ja palvelija.

"Onnellisen näköinen nainen" - eli pitää hymyillä vaikka siltä ei tuntuisikaan, vaikka mies ei tee onnelliseksi? Teeskentelevä nainen on hyvä tyttöystävä?

Muutenkin aloituskysymys on kummallinen, ... eikö se ole ihan tapauskohtaista. Tulee mieleen että joskus on varmasti keskusteltu, millainen on "hyvä vaimo"..

Tasapuolisuuden vuoksi millainen on hyvä poikaystävä?
 
heh tää oli hauskaa
Naiset odottaa että poikaystävä on älykäs ja kiinnostava, mutta ei kokoajan yritä voittaa naista "älypeleissä". eli koska naisten elämä on jatkuvaa kilpailua keskenään, he haluavat poikaystävän kanssa rauhoittua ja olla rauhassa. Eli jos nainen vaikka leuhkii saavutuksillaan tai höpäjää jotain, ei kannata kuunnella liian tosissaan, tai alkaa luulla että nainen odottaa samaa kerskumista myös pojalta. Eli vanha kunnon "hymyile ja nyökkäile sopivissa kohtaa" ja "heitä välillä jokin älykkyyttä osoittava, mutta toteava kommentti" on hyvä neuvo.

Sitten, ei saa olla vihainen jos nainen on myöhään poissa, vaan puhuttaan vasta aamulla. Nainen ei uskalla tulla kotiin jos pelkää että siellä on vihainen mies.

Sitten: nainen luulee kokoajan että mies on vihainen, vaikka mies vain "sanoo". Siksi kannattaa aina muistaa korostaa sitä, että puhuu rauhallisella äänensävyllä ja jos näyttäää että nainen pelkää, pitää tyynytellä ja sanoa ettei ole vihainen, tai jos on niin miksi--ja lisätä vaikka että hän on hyvä ihminen, mutta teko ärsyttää.

Jos taas sitten mies on vihainen: naiset vihaavat mielenosoittamista. Eli jos olet vihainen, puhu suusi puhtaaksi ja katso mitä sitten tapahtuu, mutta älä paisko ovia tai tuhahtele yksin keittiössä. Nainen ei välttämättä edes huomaa että olet vihainen, tai sitten hän tuntee olonsa orvoksi mielenosoitusten keskellä.

Nainen pelkää huonoitsetuntoista miestä, ja sellainen voi kuvottaa häntä. Joten pidä ne "mulla on liian läski perse"-kommentit välillä ihan omana tietonasi, koska jatkuva pönkittäminen voi väsyttää naista, ja hän alkaa pelätä että mies on luuseri.

Tukea voi ja kannattaa naiselta pyytää, mutta ei kannata korostamalla korostaa omaa huonoa itsetuntoa. Nainen voi nimittäin luulla että jo pelkkä asioiden ääneen pohtiminen on huonoa itseetuntoa. kannataa olla varullaan.

Pusu ja vaikkapa voileipä kesken konsolipelin eteen kannettuna lämmittävät monen naisen mieltä, ja voit saada jopa vastapalveluksenkin jos nainen on älykäs. Juntteja ei kannata paapoa, ja ei kannata tehdä liikaa naisen eteen vaan antaa naisen välillä tehdä sinulle jotain mukavaa.

Ennen kaikkea nainen kukoistaa jos on selkeät raamit, eli hän saa välillä tuijottaa telkkaria tai pelata, ja poikaystävä ei kokoajan silloin kulje ympärillä odottavan näköisenä. Nainen nimittäin miettii silloin. Ja se on hidasta touhua, kun nainen miettii. Hän ei myöskään osaa miettiä ilman jotain apuvälinettä, kuten korjattavaa autoa, telkkaria, sanomalehteä tai peliä.

Naisen paras palkinto on onnellinen mies, joten varsinainen kädestäpito ja jatkuva kaulasssa roikkuminen ei ole tie naisen sydämeen niinkään, vaan se että olemuksellaan osoittaa että hyvin menee.
 
AHAA!!
Alkuperäinen kirjoittaja nojaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja 256:
Huoran ja äidin parhaat ominaisuudet omaava on joka pojan unelma.
Sehän sopii, koska monen naisen ihanteena onkin luonteeltaan pikkupoikamainen ja avun tarpeessa oleva hillitön panomies.
No nyt vihdoikin ymmaran miksi sinkkumarkkinoilla tarjonta ja kysynta eivat usein natsaa.....
 
"Unelma: kuin leidi olohuoneessa ja huora makuuhuo
Minusta listojen avulla ei löydä unelmakumppania. Tärkeintä olisi olla oma itsensä, koska roolien ylläpitäminen on tosi raskasta. Oleellisempaa onkin löytää omaan persoonaan sopiva vastakappale, jonka kanssa voi elää onnellisena harmonisesti ja rakastaen.

Itse korostaisin samantyyppisiä elämänarvoja. Myös samankaltainen huumorintaju ja samanlaiset käsitykset pääpiirteittäin yhteisestä elämästä (halutaanko lapsia/eläimiä, asutaanko kaupungissa/maalla, viihdytäänkö viikonloput baarissa/kotona/reissussa jne) ovat tärkeät.

Tällä palstalla vakiaiheita ovat riitely rahasta ja seksistä, joten tietysti rehellisyys näissäkin asioissa alusta asti olisi tärkeää. Jos joku ei kykene eikä halua uskollisuutta, niin kannattaisi heti alussa tehdä se selväksi, jotta voi hankkia omaan elämäntyyliin sopivan kumppanin. Myös raha-asioissa samantyyppinen ajattelutapa on tosi tärkeää, jotta perhe-elämä toimii.
 
Jouko J.
Alkuperäinen kirjoittaja "Unelma: kuin leidi olohuoneessa ja huora makuuhuoneessa":
Minusta listojen avulla ei löydä unelmakumppania. Tärkeintä olisi olla oma itsensä, koska roolien ylläpitäminen on tosi raskasta. Oleellisempaa onkin löytää omaan persoonaan sopiva vastakappale, jonka kanssa voi elää onnellisena harmonisesti ja rakastaen.

Itse korostaisin samantyyppisiä elämänarvoja. Myös samankaltainen huumorintaju ja samanlaiset käsitykset pääpiirteittäin yhteisestä elämästä (halutaanko lapsia/eläimiä, asutaanko kaupungissa/maalla, viihdytäänkö viikonloput baarissa/kotona/reissussa jne) ovat tärkeät.

.
Niin naulan kantaan sanottu kuin olla voi. Kiitos! Ei mitään lisättävää.
 
pieni toivomus
Mielenkiintoinen keskustelu. En ota kantaa, koska olen nainen ja otsikossa miehiltä kysytään. Selvästi osa kirjoittajista on kuitenkin naisia. Siksi kaino toive: voisiko kukin vastaaja kertoa sukupuolensa, niin tietäisi miltä puolelta asiaa katsotaan...
 
nojahas
Alkuperäinen kirjoittaja nohuhuh:
"ja hän alkaa pelätä että nainen on luuseri" -???

Määrittele - luuserinainen?

Tuo ensimmäinen vastaus antaa ymmärtää että hyvä tyttöystävä: miehen itsetunnon pönkittäjä ja palvelija.

"Onnellisen näköinen nainen" - eli pitää hymyillä vaikka siltä ei tuntuisikaan, vaikka mies ei tee onnelliseksi? Teeskentelevä nainen on hyvä tyttöystävä?

Muutenkin aloituskysymys on kummallinen, ... eikö se ole ihan tapauskohtaista. Tulee mieleen että joskus on varmasti keskusteltu, millainen on "hyvä vaimo"..

Tasapuolisuuden vuoksi millainen on hyvä poikaystävä?

En tajua mistä sait päähäsi nuo väitteesi?? Et ainakaan tekstistäni, koska en todellakaan ole väittänyt että naisen pitää teeskennellä, tai että naisen pitää olla jotain mitä ei ole.
Sanon vain että aina ei ole hetki omille möläytyksille, ja samaa voi sanoa miehillekin vastaavissa jutuissa. Se että joskus kuuntelee ja nyökkkäilee, ei tarkoita etteikö saisi sanoa omia mielipiteitä ollenkaan. Ei osoita kovin suurata tunneälyä jos ei tuota asiaa ymmärrä.
Kysymys kuului että millainen on hyvä tyttöystävä, eli kai se nyt sisältää ihanne vastauksessa muutaman jutun mistä miehet voivat pitää.

Vai oletko sinä niitä kuuluisia "femakko" naisia, joilla ei itsetunto kestä olla miehelle edes mukava, tai vaikkapa juuri tehdä yhtä voileipää ettei tule yhtäkkiä historian havinat korviin ja alat pelätä jääväsi kotipiiaksi.

Aika paljon on naisesta itsestään kiinni, kestääkö hänellä kantti myös joskus ajatella miehen kannalta, vai pitääkö jokainen asia ajatella sen kautta ettei Vaan vahingossa mene tasa-arvo parisuhteessa.


 
en voi ymmärtää.
Mä en voi naisena tajuta tuota toisen vastaajan vastausta. Nainen ei siis ikinä saisi olla äkäinen, ei vaikka olisi syytä.. Eikö mies nyt voisi kerran elämässään tajuta, että toinen on tosissaan, ei sitä turhasta suututa, tuossahan naisen pitäisi olla hiljaa varpaillaan ja koko ajan pelko perseessä, että ei vain toiselle tulisi yhtään huonoa ajatusta, ja että mies pelkää suuttunutta naista. Mä olen joutunut joskus suuttumaan miehille, silloin kun ei auta puhe, ei pyynnöt, ei keskustelu, ei mene yksinkertaisesti perille. Tai jos mun oikeuksia on poljettu niin, että sitä ei voi hyväksyä, silloin miehen on tajuttava, että olen tosissani, vaikka sitten suutun tai huudan.

Naisena sanon, että saakin pelätä ja silloin jos nainen tosissaan suuttuu, on tapahtunut jo jotain perusteellisen epäoikeudenmukaista tai vakavaa asiaa, että miehen mahdollinen mielipaha on sen rinnallan pieni juttu. Ei ihan pienistä silti tarvi suuttua, mutta jos nyt vaikka myöhästyy, ja ei ilmoita, niin tympäiseehän se. Mutta ei se huutamisen arvoista ole.

Miksi ihmeessä ei saisi suuttua joskus? Jokainen aikuinen ihminen nyt vain sattuu suuttumaan, sellaista ei olekkaan, jolla niitä tunteita ei tulisi. Temperamentistä riippuen se näkyy eri tavalla. Kyllä se hiljaisempikin suuttuu,m utta katkeroituu sellaiseen helposti. Minä ainakaan en näe suuttumisessa tai tuiskahamisessa lopulta myöskään mitään kuitenkaan niin vakavaa asiaa. Temperamenttisen luonteiset saattaa suuttua, se näkyy ja kuuluu, mutta kun asia on käsitelty, se on sitten pois päiväjärjestyksestä, eikä siihen jäädä.

Pidän suhteessa myös tietynlaisena suhteen ja luottamuksen mittarina sitä, että uskaltaako tosiaan näyttää ne huonotkin fiilikset, että luottaako silti jokatapauksessa suhteeseen niin paljon, että tietää, ettei normaalit riitelyt sitä hetkauta kuitenkaan pohjimmiltaan mihinkään. Musta suhde, joka kestää vain päivänvalon, ei oikeestaan ole suhde. Jos sä et voi rehellisesti sanoa, että tuntuu suututtavalta ja jos toinen ei kestä sitä, niin onko se oikeastaan kahden aikuisen suhde? Joku miellyttämisleikki korkeintaan, mutta ei aitoa rakastamista, johon kuuluu musta toisen myös huonojen tunteiden hyväksyn

Yhden asian olen huomannut, KOTIKASVATUS JA KOTOA OPITUT ASENTEET tuodaan yleensä mukana omaankin suhteeseen.

Jos on oppinut, että tunteet näytetään, ne hyvät ja huonot, tietysti jossain rajoissa, ettei nyt ihan mene täysin överiksi, niin ei silloin ovien paiskomiset tai puhuminen ISOILLA KIRJAMILLA ole vakavaa. Jos taas on oppinut, että suuttuminen on maailmanloppu, suhteen tuho, atomipommiräjähdys ja jäljelle ei jää mitään, miten tuollaisen yhdistää? MITEN VOI VAATIA; ETTÄ SUN TÄYTYY ELÄÄ JUST SILLAIN KUN ON MUN KOTIKASVATUS?
Tuohon liittyy myös se, et mies luulee jokatapauksessa helposti naisen olevan vihainen, jos nainen EI NÄYTÄ, SILLOIN KUN ON VIHAINEN. Eli vaikka temppuilis miten, lopputulos on se, et jos mies ei luota naisen aitouteen, se voi luulla ihan mitä hyvänsä. Luulee suuttumista, sitten kun suututaan, pitäisi teeskennellä rauhallista.. Oikeastaan aika sairasta. En mä ainakaan tuollaiselle rehellisyydelle osais perustaa.
Eli molempien täytyy joustaa.
 
edellinen.
Ymmärrän kyllä että meni vähän ohi alkuperäisen aiheen, mutta kun tuo tuntui niin käsittämättömältä en malttanu olla laittamatta omia ajatuksia. Siinä mielessä mielenkiintoista, että ihmisiä ja ajattelutapoja on niin erilaisia.
 
kari niemelä
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöystävä:
Moi.

Olen nainen ja olen pohtinut, millainen on hyvä tyttö- ja naisystävä. Perusjutut, kuten uskollisuus ja luotettavuus ovat toki hyvän tyttöystävän ominaisuuksia, mutta mitä hyvä tyttöystävyys pitää laajemmin sisällään? Millaisia huomionosoituksia ja rakkauden tekoja miehet odotatte?
 
voi kyllä!
Alkuperäinen kirjoittaja Jouko J.:
Alkuperäinen kirjoittaja "Unelma: kuin leidi olohuoneessa ja huora makuuhuoneessa":
Minusta listojen avulla ei löydä unelmakumppania. Tärkeintä olisi olla oma itsensä, koska roolien ylläpitäminen on tosi raskasta. Oleellisempaa onkin löytää omaan persoonaan sopiva vastakappale, jonka kanssa voi elää onnellisena harmonisesti ja rakastaen.

Itse korostaisin samantyyppisiä elämänarvoja. Myös samankaltainen huumorintaju ja samanlaiset käsitykset pääpiirteittäin yhteisestä elämästä (halutaanko lapsia/eläimiä, asutaanko kaupungissa/maalla, viihdytäänkö viikonloput baarissa/kotona/reissussa jne) ovat tärkeät.

.
Niin naulan kantaan sanottu kuin olla voi. Kiitos! Ei mitään lisättävää.
Olen nainen ja yhdyn tähän ytimekkääseen kirjoitukseen. Juuri näin.
 
jippula
Joku on sanonut legendaariset sanat, että unelmavaimo on sellainen, joka on leidi olohuoneessa ja huora sängyssä. Luulenpa, että se lausahdus on semmoinen, jonka moni mies allekirjoittaa. Pitää siis olla naisella taitoa tulla ihmisten kanssa toimeen, ettei häntä tarvitse hävetä, vaan päinvastoin voi olla hänestä ylpeä. Kuitenkin niin, että vaimo säästää intohimon aviomiestä varten vuoteeseen.
 
Juha
Hyvä tyttöystävä on semmoinen söpö ja ihana ja söpö ja sen kanssa voi pussailla ja halailla.......................................................................................................................................................................................
 
talk talk talk
Minä korostaisin puhumisen merkitystä. Jos osataan kysellä toiselta asioita, mutta myös sanoa omia mielipiteitään ja mitä elämältä/parisuhteelta haluaa, niin ollaan jo pitkällä. Kun kumpikin saa olla suhteessa oma itsensä ja voidaan yhdessä yrittää löytää ongelmiin ratkaisu, niin suhde kantaa vaikeinakin aikoina.

Toki kannattaa jo heti seurustelun alussa miettiä, mitkä asiat ovat tärkeitä. Tärkeissä asioissa on hyvä olla samaa mieltä. Pienemmissä asioissa voidaan sitten etsiä kompromissejä. Isoja asioita on esim. lasten hankinta. Jos toinen on todella lapsirakas ja toinen taas vihaa lapsia, niin onko järkeä aloittaa suhdetta ja yrittää "käännyttää" toista, kun taas lopettaisi mieluummin sellaisen seurustelusuhteen heti alkuunsa ja etsisi sellaisen kumppanin, joka näissä isoissa kysymyksissä on samaa mieltä.

Yleisimmät riidan aiheet tulevat seksistä, siivoamisesta ja rahasta. Niissäkin haluaisin, että kumppani on samoilla linjoilla kuin minäkin eli keskivertomäärä hyvää seksiä + halua pitää seksielämä vireänä, perussiistiä ilman nipotusta ja kummallakin omat rahat, mutta yhdessä tehdään isommat hankinnat (itselleni esim. omistusasunto on ehdoton).

Minusta lähdetään väärille linjoille, jos nainen lähtee palvomaan ja tolkuttomasti hemmottelemaan miestä. On nimittäin riskinä, että nainen ei saa omaa ääntänsä kuuluville. Tiedättehän, että miehet kohtelevat naisia, kuten haluavat itseään kohdeltavan ja ihan samalla tavalla naiset kohtelevat miehiä, kuten haluaisivat itseään kohdeltavan. Vihjailut eivät mene perille, vaan naisen pitää ihan reippaasti sanoa, jos haluaa romanttista iltaa, hartiahierontaa tms.
 
mies 23 v vastaa
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöystävä;8791597:
Moi.

Olen nainen ja olen pohtinut, millainen on hyvä tyttö- ja naisystävä. Perusjutut, kuten uskollisuus ja luotettavuus ovat toki hyvän tyttöystävän ominaisuuksia, mutta mitä hyvä tyttöystävyys pitää laajemmin sisällään? Millaisia huomionosoituksia ja rakkauden tekoja miehet odotatte?

Puhelias, liikunnallinen (ei sohvaperuna), fiksu, looginen, osaa hoitaa raha-asiansa, luonnosta ja lapsista kiinnostunut, ei tiukkapipo.

Ulkonäkötoive: ei hirveän lihava, muulla ei niin kauheasti väliä.
 
vanha noitanainen
[QUOTE="Unelma: kuin leidi olohuoneessa ja huora makuuhuoneessa";8792806]Minusta listojen avulla ei löydä unelmakumppania. Tärkeintä olisi olla oma itsensä, koska roolien ylläpitäminen on tosi raskasta. Oleellisempaa onkin löytää omaan persoonaan sopiva vastakappale, jonka kanssa voi elää onnellisena harmonisesti ja rakastaen.

Itse korostaisin samantyyppisiä elämänarvoja. Myös samankaltainen huumorintaju ja samanlaiset käsitykset pääpiirteittäin yhteisestä elämästä (halutaanko lapsia/eläimiä, asutaanko kaupungissa/maalla, viihdytäänkö viikonloput baarissa/kotona/reissussa jne) ovat tärkeät.

Tällä palstalla vakiaiheita ovat riitely rahasta ja seksistä, joten tietysti rehellisyys näissäkin asioissa alusta asti olisi tärkeää. Jos joku ei kykene eikä halua uskollisuutta, niin kannattaisi heti alussa tehdä se selväksi, jotta voi hankkia omaan elämäntyyliin sopivan kumppanin. Myös raha-asioissa samantyyppinen ajattelutapa on tosi tärkeää, jotta perhe-elämä toimii.[/QUOTE]


Niin täydellinen lista että siinä ne tuli. Jos nuo asiat ei matsaa, elämä on jatkuvaa kompromissia ja tappelua.
 

Yhteistyössä