Millainen on hyvä tyttöystävä?

  • Viestiketjun aloittaja Tyttöystävä
  • Ensimmäinen viesti
miezzzz
Mies tarvitsee liikuntaa, hyvää ruokaa ja seksiä. Jos nainen pystyy näistä kahta jälkimmäistä tarjoamaan niin suhteen jatkuvuus on melko turvattu. Juuri luettelemassani järjestyksessä. Kun ensin pyöräilen pari tuntia ja sitten saa ruokaa ja päätteeksi seksiä niin voi pojat, siinä alkaa olemaan kaikki tarpeet tyydytetty. Enkä tarkoita että tuota pitäisi joka päivä olla, sanottakoot että kerran pari viikossa.
 
Wiltsu
Mies tarvitsee liikuntaa, hyvää ruokaa ja seksiä. Jos nainen pystyy näistä kahta jälkimmäistä tarjoamaan niin suhteen jatkuvuus on melko turvattu. Juuri luettelemassani järjestyksessä. Kun ensin pyöräilen pari tuntia ja sitten saa ruokaa ja päätteeksi seksiä niin voi pojat, siinä alkaa olemaan kaikki tarpeet tyydytetty. Enkä tarkoita että tuota pitäisi joka päivä olla, sanottakoot että kerran pari viikossa.
Näitä listoja on karrikoidusti yhtä monta kuin miehiäkin. Jokainen toivoo sitä omiin tarpeisiin vastaavaa tyttöystävää ja avoimesti kulkien sekä realistisesti omat kykynsä arvioiden sellaisen löytääkin. Just sen, joka nappaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jaahas
Mies tarvitsee liikuntaa, hyvää ruokaa ja seksiä. Jos nainen pystyy näistä kahta jälkimmäistä tarjoamaan niin suhteen jatkuvuus on melko turvattu. Juuri luettelemassani järjestyksessä. Kun ensin pyöräilen pari tuntia ja sitten saa ruokaa ja päätteeksi seksiä niin voi pojat, siinä alkaa olemaan kaikki tarpeet tyydytetty. Enkä tarkoita että tuota pitäisi joka päivä olla, sanottakoot että kerran pari viikossa.
No luulisi, että cyklistille tarjontaa riittää nuilla eväillä.
 
Viimeksi muokattu:
RahaaRahaa
En kyllä miehenä ymmärrä näitä kommentteja siitä, että mies haluaisi naisen olevan kuin huora makuuhuoneessa. Itse pidän siitä, että seksi on maksutonta parisuhteessa. Tokihan näitä parisuhteessa seksillä itselleen asioita kiristäviä naisia on paljon, mutta en usko sen olevan miesten mieleen. Nyt olisi tarkistuksen paikka mielipiteissä.
 
Näin se vaan on
Pidän kyllä omasta naisestani. Ylivoimaisesti rasittavin piirre hänessä on se ainainen valitus (aihe vaihtelee). Olen parhaani mukaan ollut hyvä hänelle ja ei hän minusta yleensä valitakaan. Aiheita tuntuu silti riittävän tilitykseen enemmän kuin suu ehtii raportoida. Tulee sellainen olo itselle, että se valitus imaisee mukaansa ongelmalliseen ja masentavaan maailmaan, jossa jokainen pieni asia on riesa. Monet valituksen aiheet ovat sellaisia mitä en ole itse jaksanut stressata ja usein ne ovat vain jotain arveluita tyyliin "ajatteleekohan se nyt minusta niin tai näin". Onneksi hän osaa olla myös oikein mukava sen vastapainoksi.
 
fakta
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöystävä;8791597:
Moi.

Olen nainen ja olen pohtinut, millainen on hyvä tyttö- ja naisystävä. Perusjutut, kuten uskollisuus ja luotettavuus ovat toki hyvän tyttöystävän ominaisuuksia, mutta mitä hyvä tyttöystävyys pitää laajemmin sisällään? Millaisia huomionosoituksia ja rakkauden tekoja miehet odotatte?

olkoot sulla tai jollakin vaikka minkälaisia mahtavia ' ominaisuuksia ' josta miehet pitää / toivoo tai tykkää mutta,
voit seisoa vaikka päälläsi tehdä miehelle mitä kivaa tahansa mutta, jos ei synkkaa , ja ei ole / tunne vetovoimaa niin, ei hommasta tule ikinä mitään.
 
Androgyyni
Sehän on jokaisen oma näkökulma kysymys, eikö? Itse ymmärrän miesten näkökulman todella hyvin, vaikka naispuoliseksi olennoksi luetellaan; kaveriporukka kun on sen n.80 prosenttia miehiä. Tuntuu, että joskus toisinaan naiset vaativat miehiltään liikaa, mitä tarinoita oon kuullut ja tekevät erot tosi julmastikkin. En tarkota etteikö miehetkin tätä tee, on paskoja juttuja taustalla kivastikkin. Asioita tapahtuu syystä ja toisesta, no can do.

Mutta mikä olisi sitten hyvä mies, näin vastapainona tähän keskusteluun. Mielestäni hyvän miehen ei tarvitse aina kertoa miten hieno on. Kyllä sen huomaa, jos toinen arvostaa. On toki hienoa kuulla toisen puheesta joskus kehuja, muttei aina; ja antaakkin niitä takaisin. Voi käydä läpi syvällisiä keskusteluja hänen kanssa vaikka toinen olisi erimieltä aiheesta ja puhua suhteesta avoimesti. Huumoria, paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, hyvää monipuolista seksiä ja tottakai ei hellyyttä pidä unohtaa. Yhteinen kaveripiirikin on tärkeä.

Oltaisiin tasavertaisia, mutta silti miula ois tunne siitä, että se jätkä ois miusta vahvempi (ei tarkoita fyysisyyttä). Eikä tää tarkoita, että jätkän pitäisi kantaa miusta vastuu ja kaikki miun murheet, ei todellakaan - vaan se, että osottais olevansa miule joku muu kuin kaveri. Kun kaveripiiri koostuu eniten miehistä, niin vaadin myös että se toinen jollain tasoa vahva omalla persoonanaan.

Turvallisuus, luottamus, ei mustasukkaisuutta - tai jos jompikumpi on niin tunnustaa. Rehellisyys. Itsensä jakamista niin monella eritasolla. Suhde kun on monentasoista jakamista, ettei kaikkea voi listata. Sitähän sen parisuhteen kuuluis olla - ei erityistä vaatimus listaa vaan sellasta, että huomaa toisen sopivan itselleen, mutta myös sen jatkuva päivittäminen ettei se kuolisi.

En ymmärrä, mitä niin hienoa on kynttilä illallisissa tai 5 tähden hotelleissa - on niissäkin oma hohtonsa joo toisaalta mutta toisaalta miksi hapuaa glamouria kun voi arvostaa arkisia juttujakin? Voi kai sitä joskus ravintolassa käydä hifistelemässä, mutta että grilliltä hakea makkaraperunat ja syödä ne jonkun kauhukomedian ääressä kotona, jonka jälkeen voi pelata pleikkaria, kuunnella lempi bändin biisejä tai jotain aivan muuta saman karvapeiton alla - se vasta onkin yhdistävämpää!
 
semmoistajuttua
Mun mies sanoi tänään että olen paras mahdollinen tyttöystävä koska näen niin paljon vaivaa meidän suhteen eteen. Sillä hän tarkoitti sitä, että olen aina valmis näkemään, tukemaan, kuuntelemaan. Huomioin toista paljon kyselemällä vointia, lohduttamalla, tarjoamalla apuani. Kunnioitan ja arvostan häntä ihmisenä ja myös siinä työssä mitä hän tekee.

Ja mikä oli minulle yllätys hän mainitsi sen että näen aina vaivaa kun teen ruokaa, siivoan, hieron, ostan hänelle kaikenlaista yms..

Ja mitä hän tekee mulle vastapalvelukseksi? Ei paljoa mitään. Mutta kun rakastaa niin sitä toista ihmistä niin sitä vaan tekee asioita ajattelematta mitä siitä itse saa.
 
piika
Mun mies sanoi tänään että olen paras mahdollinen tyttöystävä koska näen niin paljon vaivaa meidän suhteen eteen. Sillä hän tarkoitti sitä, että olen aina valmis näkemään, tukemaan, kuuntelemaan. Huomioin toista paljon kyselemällä vointia, lohduttamalla, tarjoamalla apuani. Kunnioitan ja arvostan häntä ihmisenä ja myös siinä työssä mitä hän tekee.

Ja mikä oli minulle yllätys hän mainitsi sen että näen aina vaivaa kun teen ruokaa, siivoan, hieron, ostan hänelle kaikenlaista yms..

Ja mitä hän tekee mulle vastapalvelukseksi? Ei paljoa mitään. Mutta kun rakastaa niin sitä toista ihmistä niin sitä vaan tekee asioita ajattelematta mitä siitä itse saa.
Ilmainen kotiapulainen on kullanarvoinen. Jos sitä vielä sietää katsella, mikä sen parempi.
 
Viimeksi muokattu:
no jaa
Sellainen joka ei itke ja valita kokoajan eli hyvää tyttöystävää ei ole olemassakaan. Ilman naisia ei tosin voi elää joten pakko kestää piipitystä...
No olipas helposti täytettävä lista. Itken todella harvoin (tyyliin hautajaisissa tai jos jotain muuta vastaavaa traagista tapahtuu), enkä nyt ole nähnyt syytä valittaakaan kovin usein. Ehkä pari kertaa puolen vuoden sisään tulee valitettua jostain työjutusta, kun todella rankka työpäivä sattuu kohdalle. En myöskään tunnista ystäväpiirini naisia tästä kuvauksesta, että naiset itkisivät ja valittaisivat koko ajan.

Vai tarkoitatkohan valituksella että tyttöystävät valittaa sinulle, lattialla lojuvista sukista, kotitöiden kanssa auttamisesta jne? Silloin kyllä vika on ihan itsessäsi. Moni mies valittaa valittavista naisista tajuamatta että se valitus loppuu jos mies nostaa takamuksensa sohvasta ja auttaa kotitöissä. Kokeileppas! Ja ihan ilman että naisen täytyy pyytää voit tarttua imuriin niin johan löytyi hyvä tyttöystävä joka ei valita, ihan kotoa!
 
Viimeksi muokattu:
älkää roikkuko
Ja mitä hän tekee mulle vastapalvelukseksi? Ei paljoa mitään. Mutta kun rakastaa niin sitä toista ihmistä niin sitä vaan tekee asioita ajattelematta mitä siitä itse saa.
Eli sinä rakastat miestä ja teet kaiken, mies ei rakasta sinua koska ei tee mitään. Koska jos rakastaisi niin tekisi asioita sinun hyväksesi ajattelematta mitä siitä itse saa. Mutta pysyy suhteessa parempaa odotellessa koska mikäs siinä on ollessa kun sinä hellit ja lellit.

Se asia minkä monet naiset tekevät väärin on juurikin että he suhteen alussa tekevät kaiken, hellivät, lellivät, siivoavat, tiskaavat, pyykkäävät, laittavat ruokaa... Ja sitten kun tuo kuherruskuukausivaihe on ohi kuoriutuu näistä naisista mäkättäviä pirttihirmuja "kun mies ei koskaan tee mitään". No ei kai tee, kun on opetettu olemaan tekemättä ja kaikki tuodaan eteen ja tehdään valmiiksi.

Minä olen aina vaatinut miestä tekemään osansa, niin kotitöistä kun ruuanlaitosta, molemmat kun käydään kokopäivätöissä. Ja ennen kuin joku mies alkaa tähän koputtamaan että miehen pitää siis "miesten töiden" lisäksi tehdä kotitöitä, niin ei, koska ei meillä ole mitään miesten töitä. On vaan kotitöitä. Ruohoa leikataan molemmat, lunta luodaan molemmat (useimmiten minä työajoista riippuen), auton renkaat vaihdatetaan muilla niin ei tarvi itse tehdä, autojen katsastukset hoidan yleensä minä (taas työaikojen vuoksi, minä ehdin yleensä paremmin). Pyykit, tiskit, siivous ja ruuanlaitto puoliksi. Talon maalaukset ja remontoinnit on aina tehty yhdessä, tai palkattu joku tekemään. Jne jne.

Tästä huolimatta (?) mieheni myös kutsui minua täydelliseksi tyttöystäväksi (nyt tosin oltu jo naimisissa pitkään). Hänen suurin perustelunsa sille oli, että verrattuna muihin naisiin joita hän oli tapaillut minä olin itsenäinen, enkä tästä syystä koskaan roikkunut (enkä roiku nytkään) miehessä. En ole koskaan soittanut perään kun mies on ollut jossain että "tuletko jo, milloin tulet", vaan kun on meno sovittu niin on saanut rauhassa olla. Jos on viikolla ollut joku meno myöhään illalla, olen lähinnä esittänyt toivomuksen että jos voi nukkua kaverin luona niin hyvä, koska minun täytyy aamulla herätä aikaisin töihin. Eli mieluummin poissa pidempään kuin että herättää minut keskellä yötä. En ole myöskään puuttunut miehen harrastuksiin, että hän ei saisi jotain harrastaa vaan pitäisi viettää se aika minun kanssani. Jostain kumman syystä sitä aikaa on minulle aina löytynyt jostain kuitenkin, ihan miehen omasta halusta ja aloitteesta ;)

Tämän molemminpuolisen itsenäisyyden ja ei-vahtimisen lisäksi meitä tietysti yhdistää elämänkatsomus, tulevaisuudensuunnitelmat, yhteiset kiinnostuksenkohteet jne jne, mitä täällä nyt joku jo hyvin aiemmin listasikin. Mutta minun mieheni mukaan tärkein ero on siis tuo ettei saa olla roikkuva peräänkitisijä.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä