Hae Anna.fi-sivustolta

Millainen on ja millaista on olla häkellyttävän kaunis nainen?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Esteet, 27.02.2010.

1. en ymmärrä Vierailija

En ymmärrä miksei saisi olla kanamainen yhtä lailla kuin jotain muuta. Tai vaikka jos joku pitäisi ulkonäköään parhaana ominaisuutenaan, miksei niin saisi olla.

2. hunajahumalassa? Vierailija

Jos tuo kommentti on parasta mihin kykenet, niin vastaus kysymykseesi on ilman muuta ei.

3. Tässä muuten Ruman, ilkeämielisen miehen yksi kommentti silloin kun hän käytti nimimerkkiä Huvittunut mies. Nallepuhkin saa lisää kehuttavaa:

"Olen samaa mieltä siitä, että rangaistuksia jaettaessa pitäisi huomioida tilanne laajemmin. Esimerkiksi minua on nainen lyönyt jokaisessa suhteessani. Naiset eivät kuitenkaan ole olleet millään tavoin väkivaltaisia, vaan minä olen harjoittanut henkistä väkivaltaa, josta on tilanteen kiristyttyä äärimmilleen seurannut naisten harjoittama fyysinen väkivalta.

Jos olisin tehnyt lyönneistä ja kynsimisistä rikosilmoitukset, olisi syyllinen jokaisessa tapauksessa ollut juridisesti nainen. Moraalisesti syyllinen olin kuitenkin minä. Tuomioita ei kuitenkaan jaeta moraalin vaan lain mukaan. "

Kyseinen ketju tässäkin tapauksessa alkoi ihan rauhanomaisissa merkeissä, ja meni sitten loppua kohti aikamoiseksi...

Linkki ketjuun (jossa HM mm. antaa ymmärtää, että puolustaa raiskaajien oikeutta raiskata, jos nainen pukeutuu provosoivasti jne.):

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/mu...-en-tarvitse-ehostusta-ja-muuta-kivaa/sivu16/

4. Mircalla Vierailija

^Miten voit olla varma, että "Huvittunut mies" on sama henkilö kuin "Ruma, ilkeämielinen mies"? Jos oikeasti on niin huh huh.

5. rumiksen muuta... Vierailija

Hän itse kertoi yhdessä viestissään joutuneensa vaihtamaan nimimerkin tähän uuteen, koska joku kaappasi häneltä 'Huvittuneen miehen', rekisteröimätön kun oli.

6. Mircalla Vierailija

Okei. Ko. mies on tainnut käsittää aika pahasti väärin useampiakin asioita naisista ja ihmisistä yleensäkin tai sitten hän provosoi ihan tahallaan.

7. queenwembley Vierailija

On se vähän surullista, jos ihminen ajattelee kauneuttaan parhaimpana ominaisuutenaan. Onko tällä tavoin ajattelevalla ihmisellä kovinkaan hyvä itsetunto?

8. gyllerö Vierailija

Ruma ilkemeämielinen mies, tsemppiä sinulle. Tässä -kuten Ellien lukuisissa muissakin- keskusteluissa on nyt taas tämä sama meininki kuin monesti ennenkin, eli sanot sinä ihan mitä tahansa, niin tietyt ihmiset lukevat siitä juuri ne asiat kuin haluavatkin:)

Pikkusiskoni ja minä olemme ihan erilaisia ihmisiä niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Siskoni edustaa sellaista todella räikeän alleviivatusti "kuumaa" naistyyppiä. Vaatteet ovat aina kireät päästä varpaisiin. Itse pyrin sellaiseen balanssiin, että väljän villapaidan kanssa siro alaosa ja hulmuavahelmaisen hameen kanssa niukka yläosa. Sisko on kireää pillifarkkua ja irti napsahtelevia paidannappeja tilanteessa kuin tilanteessa. Baariin laitetaan tietenkin se kaikkein kirein vesirajaminari ja tissit hilataan hyllylle push upeilla.

Minä olen hyväksynyt sen, että ihoni on kermamaisen valkoinen. Annan sen ruskettua kesällä sen verran mitä nyt auringossa käristymättä rusketun. Talvella sipaisen iholle hehkua poskipunalla ja iltameikkiin lisään myös varjostuksiin aurinkopuuteria. Sisko taas on kahvipavun värinen ympäri vuoden. Hän käy säännöllisesti solariumissa ja läträä tämän lisäksi kaiken maailman itseruskettavien kanssa. Ja päälle vielä sekä se poskari että aurinkopuuteri.

Olemme molemmat luonnostaan hyvin tummia. Minä lopetin värjäyskierteen muutamia vuosia sitten ja olen sen jälkeen syventänyt omaa tummaa sävyäni kampaajalla. Kesällä saatan ottaa tukkaan hiukan ohuen ohuita aurinkoraitoja. Siskoni on vaalentanut rajusti hiuksensa, jotka ovat käsittelyiden lopputuloksena kuivuneet ohueksi hampuksi. Päästä paistaa jatkuvasti tyvi, koska hänen oma värinsä on niin tumma. Minä olen saanut hiukseni vihdoinkin hyvään kuntoon kun vähensin värjäämistä enkä enää ota tukkaani vahvoja sävyeroja.

Minä yritän pukeutua siten, että vaatteet palvelevat minua, ei niinpäin että minä palvelen vaatteita. Suosin erilaisia v-kaula-aukkoja, laskostuksia, halterneckiä ja väljä-kireä kontrasteja, jotta saisin kaulani näyttämään pidemmältä, vyötärön kapeammalta ja kroppani sopusuhtaiselta. Väreissä suosin mustaa, kermanvalkoista ja kevättyypin lämpimiä sävyjä. Sisko valitsee vaatteiden mallit ja värit sen perusteella, että ne ovat a.) mahdollisimman provosoivia ja b.) trendikkäitä, mutta eivät liian persoonallisia (saattaisi leimautua ikävästi omituiseksi hippiäiseksi). Koruissa minä käytän keltakultaa, pronssia ja meripihkaa. Minulla on nylyään käytössä vain pari korua, mutta ne onneksi sopivat kaikki yhteen keskenään ja kaikkien asujen kanssa. Pikkusisko taas kuorruttaa itsensä muovilla. Hänellä on samanaikaisesti isot muovikorvikset, kaulakoru ja sormet ja ranteet hilavitkutinta täynnä. ja tietenkin bling blingiä löytyy myös hammas- ja nenäkorusta.

Minä lakkaan kynteni kesällä vaaleilla sävyillä tai teen ranskalaisen manikyyrin, talvella lämpimiä puhtaan punaisen ja korallin sävyjä. Sisko on viime näkemän mukaan ottanut rakennekynnet, joissa on jos jonkinlaista kimalletta ja piperrystä.

Kumpi meistä sitten on kaunis? Omien sanojensa mukaan siskoni on mielettömän jumalainen pakkaus. Häntä pysäytellään jatkuvasti baareissa ja kaduilla ja treffipyyntöjä pulpahtelee kuin sieniä sateella. Minua ei ole koskaa kehuttu noin näyttävästi, kukaan ei ole koskaan pysäyttänyt kaduilla tai kosinut baarin lattialla. Sen sijaan olen viime vuosina havahtunut siihen, että jotain minussa on. Naisten kanssa "se jokin" ilmenee siten, että saan kuulla pikkujouluissa tilityksiä tyyliin "mä luulin että sä oot kauheen leuhka ja takakiree mut sähän ootkin tosi kiva ja hauska tyyppi". Usein seuraavassa lauseessa nämä naiset alkavat buustata omaa egoaan sanomalla, että "mutta mä oonkin tämmönen vähän äijämäinen ja rietas tyyppi" ja sitten nämä naiset roikkuvatkin jo jonkun työkaverin kaulassa tai ketkuttelevat rintojaan provosoivasti tanssilattialla. Herättänen heissä jonkinlaista kateutta ja ärsytystä, vaikka he kompensoivat sitä alleviivaamalla provosoivaa ja seksuaalista naisellisuuttaan. Olen huomannut, että jos saatan joskus valittaa että "hitto kun maha pömpöttää", naiset alkavat kompata lausahdustani hyvin innokkaasti. Eräskin tuttu nainen kertoi jonkin aikaa sitten ihan iloisena, että "mäkin olen alkanut hyväksyä nyt tämän lihavuuteni kun oon kattellut sua ja sitä miten tyylikäs säkin oot vaikka sulla ei oo mikään mallin vartalo".

Olen tulkinnut, että minussa on naisten mielestä jotain uhkaavaa, joka laukaisee kovan kilpailuvietin. Ehkä kyse ei ole siitä, kuka on itsestäänselvällä tavalla kaunis tai seksikäs, vaan enemmänkin tietynlaisesta persoonallisuudesta ja karismasta, joka ärsyttää kanssasisaria paljon enemmän kuin täydellinen pillifarkkuihin ahdettu mallinvarsi ja pitkät tekoripset. Toisaalta olen alkanut nauttia itsestäni tämän havainnon jälkeen paljon enemmän. Vaikka olen vielä nuori, minulla on esim. töissä enemmän uskottavuutta kuin niillä kaunottarilla, jotka pikkujouluissa esittelevät pakaratatuointejaan.

9. niinpä niin... Vierailija

^No mutta sinähän olet sitten juuri sellainen nainen, jota tämä Rumis inhoaa... Itsevarman näköinen, joka herättää muissa tunteen, että olet leuhka tms. Eli siis ei mikään ihme, että sinua ei lähestytä. Osasit vieläpä vieläpä kertoa omasta ulkonäöstäsi aika paljon asioita, eli olet tietoinen itsestäsi ja ulkonäöstäsi, jota rumiksen mielestä nainen ei koskaan saa olla...

10. gyllerö Vierailija

Mielestäni olisi aika absurdia jos en osaisi hahmottaa ulkonäköäni ja olisi siitä tietoinen, näenhän itseni joka päivä peilistä ja tykkään piristää itseäni vaatteilla ja meikeillä. Ja hyvin perinteisellä tavalla näyttävän siskon rinnalla eläminen on tietenkin saanut minut pohtimaan näitä ulkonäköasioita enemmän.

En uskalla ottaa kantaa siihen, olenko "Rumiksen" mielestä millainen ihminen, koska ajattelen niin, että en halua laittaa sanoja kenenkään suuhun ellei hän itse sitä suutaan avaa. Henkilökohtainen tulkintani "Rumiksen" ajatuksista (huom vain MINUN saamani käsitys) on se, että häntä ärsyttävät enemmän sellaiset ulkonäköään joka käänteessä alleviivaavat naiset. Siis juuri sellaiset kuin siskoni, joka koko ajan vahtaa itseään heijastavista pinnoista, ei koskaan näytä "tavalliselta" valokuvissa, koska silmäripsien, hymyn ja pyllyn pitää olla kohdallaan ja kaikki asiat tulkitaan vain ja ainoastaan ulkonäön kautta. Siis tyyliin "toi katsoi mua koske olen niin kaunis/kaikki rakastaa mua koska olen niin kaunis/kaikki vihaa mua koska olen niin kaunis".

Kaikki ihmiset miettivät näitä ulkonäköasioita ja myös omaa pärstäänsä jossain määrin, eikö se ole vain luonnollista. Tosin minä olen vähän myöhäisherännyt tässä asiassa. Ajattelin aikaisemmin, että minun on turha problematisoida ja miettiä ulkonäköäni pätkän vertaa, koska en ole kaunis perinteisellä missityylillä eikä kukaan ole koskaan sanonut ulkonäöstäni mitään erityisen ylistävää. Mutta siinä vaiheessa kun aisitin tämän ihme kitkan minun ja joidenkin muiden naisten välillä, aloin miettiä, voisiko asialla olla jotain tekemistä ulkoisen olemukseni kanssa, ei pelkästään sanomisteni ja tekojeni kanssa. Mutta en usko, että tämä on se asia naisissa, joka "Rumista" ärsyttää. Mutta kuten sanottu, tähän osaisi kyseinen keskustelija varmasti itse vastata parhaiten :)

11. :D Vierailija

Itsevarman näköinen ehkä, itsevarma ei tosiaan. Luulenpa, että gyllerö (tahallisestiko valittu nimimerkki, joka assosioituu lylleröön?) on sisarensa varjoon jäänyt kateellinen nainen, joka jostain syystä lohduttautuu ajattelemalla, että "no mä en ainakaan korosta itteeni niinku mun kauhee lumppusisko ja silti muut naiset NIIN kadehtii mua" :D :D

12. gyllerö Vierailija

Juu ihan tarkoituksella juolahti päähäni tuo gyllerö kun yksi päivä harmittelin löllöä alavatsaani ja suunnittelin parempaa saliohjelmaa. Eli en ollenkaan kiellä sitä, että minussa on kauneusvirheitä eikä se ole minulle mikään elämän ja kuoleman asia.

Tuskin minua kuule kaikki naiset kadehtivat. Tiedän ihan hyvin, että beibe-tyylistä diggaavien ja sitä edustavien ihmisten mielestä olen varmaan aika mitäänsanomaton tylsimys. Oma kauneuskäsitykseni taas on aika klassinen (Grace kelly, Audrey hepburn jne.) ja kavahdan solarium-rusketusta ja liian kireitä vaatteita. Onko kysymys aina kateudesta, jos ihmisillä on erilaisia makuja ja mieltymyksiä. Minun makuni on sellainen, että omissa silmissäni siskoni näyttää aika halvalta tyrkyltä. Ja minä olen hänen silmissään varmaankin tasapaksu tylsimys. Torta på torta. Mutta kuten sanottu, en ole ajatustenlukija. olen vain vaistonnut, että joitakin naisia ärsytän. Mutta voihan se johtua siitäkin, että olen vain luonteeltani niin vittumainen enkä sitä itse tajua :)

13. niinpä niin... Vierailija

Juu, näitä klassisen näköisiä ja sitä tyyliä ihannoivia se Rumis justiinsa inhoaa, persoonalliset kuulemma kestää. Ja ulkonäöstään ja itsestään ei saa olla tietoinen, se on ällöttävää. Itsevarmuus, johtui se sitten mistä tahansa, on myös ällöttävää. Tai siis näin Rumis sanoi...

14. gyllerö Vierailija

Tästä ei voine päätellä muuta kuin että makunsa kullakin. Tietenkin ihmisillä on kaikenlaisia ennakkoluuloja liittyen ihmisten ulkonäköön. Esim. minä yhdistän turhankin hanakasti miehen vaalennetun geelitukan ja vaaleanpunaisen kauluspaidan ajatukseen "tyrkky myyjätyyppi" ja tribaalitatuoinnit junttiuteen, vaikka olen tavannut fiksuja ja kivoja tribaalein tatuoituja ja blondattuja töyhtötukkamiehiä.

Ongelma on sekin, mitä kukin käsittää klassisuudella ja mitä taas seksikkyydellä tai persoonallisuudella. Yksi ihminen voi ajatella, että klassista on vaalea kaluspaita, tummansiniset kapealahkeiset farkku, olkapäillä roikkuva beige kashmirneule, Burberryn huivi ja Vuittonin laukku (siis joku hillitty malli). Minä taas peilaan klassisuutta janalla, jonka toisessa ääripäässä ovat todella erikoisesti pukeutuvat ja shokeeraavat henkilöt, kuten Antti Asplund. Minun maailmassani tämän janan klassisessa päässä, johon itse kuulun, ovat henkilöt, joiden vaatteissa on trendivaikutteita, mutta jos neonkeltainen ei sovi itselle, sitä väriä ei käytetä muodikkuuden vuoksi. Minä pukeudun talvisin usein "simppelit mustat vaatteet, korkokengät ja pari näyttävää kultakorua" tyyliin ja luokittelisin itseni klassiseksi. En kuitenkaan koe purjehtijalookia, Burberrya ja ns. Espoo-lookia omakseni, vaikka sekin on hyvin klassista ja hillittyä.

15. gyllerö Vierailija

sorry lukuisat kirjoitusvirheet, katselen tässä samalla telkkaria ;)

16. Kummallista, että itsevarmuus on Rumiksen mielestä negatiivinen ominaisuus ja epävarmuus positiivinen. Yleisesti ottaen kaikkialla ajatellaan aivan päinvastoin.

Epävarmuus ja huono itsetunto eivät kyllä vedä ketään puoleensa, paitsi kiusaajia. On kokemusta koulukiusaamisesta noin yhdeksän vuoden ajalta. En voi suositella kenellekään.

Nykyään olen varustettu suht normaalilla itsetunnolla ja itsevarmuudella (kovan työn tulos), ja eräs tärkeä tekijä niiden vahvistumisessa on henkisen vahvistumisen ohella ulkoinen olemus mm. ryhti, hymy, oman kehon tunteminen ja hyväksyminen ja tietenkin huoliteltu ulkonäkö kivoine vaatteineen.

Itsetunnon kohoaminen on omalla kohdallani vaikuttanut mm. siihen, että koen olevani muiden ihmisten kanssa tasa-arvoinen ja pystyn kohtaamaan heidät vertaisinani. Ei siis ole tarvetta olla kateellinen ja ilkeä, ei alentaa tai ylentää ketään. Jos joku nuo nyt tulkitsee huonoksi asiaksi, niin täytyy ihmetellä hänen motiivejaan ajatella niin. Kenties itsetunto miinuksen puolella? Sitä voi kohottaa, mutta se vaatii paljon työtä, mutta palkintona on mm. itsensä ja muiden hyväksyminen sellaisina kuin he ovat.

17. origin-elli Vierailija

Rumis on harrastanut naisten haukkumiskampanjoitaan täällä ennenkin. Sitten kun hän on jälleen saanut riittävästi egoaan pönkitettyä, vetäytyy ilmeisesti "kaunokirjallisten harrastustensa" pariin. Sitten hän taas jossain vaiheessa pulpahtaa johonkin ketjuun rähjäämään kuin myrkyllinen kärpässieni, joka levittää ilkeää rihmastoaan kaikkialle.

18. Tulipunaruusu Vierailija

Tätä minäkin ihmettelin ketjua lukiessani, että miten ihmeessä joku voi haluta tuomita toisen siihen henkiseen pahaanoloon, jonka jatkuva epävarmuus ja huono itsetunto pahimmillaan voivat aiheuttaa. Ihan niinkuin kyse olisi jonkinlaisesta sadismista. Vaikka sanoihan Rumis tuolla aikaisemmin, että oma itsetuntonsa on kehnonlainen. Ehkä oma epävarmuus ei sitten tunnu niin pahalta, kun rinnalla on toinen epävarma. Itsevarmuus voi tuntua epävarmasta jopa pelottavalta ja ahdistusta herättävältä.

19. ¤¤¤¤ Vierailija

Kirjoitan kirjaston netissä ja käyttöaika lähenee loppuaan. Olen osallistunut jo aiemmin tähän ketjuun.

Olin vähän aikaa sitten tilaisuudessa, jossa puheen piti naisjohtaja. Minä istuin takapenkissä nolona väärän puserovalintani takia. Vaikka maailma on muuttunut niin valtion hommissa päättävässä asemassa oleva nainen pukeutuu edelleen erittäin harmaaksi. Minäkin olen vetänyt harmaalookia, mutta nyt poikkesin ruodusta häpeäkseni.

On kamalaa olla mukavassa tilaisuudessa eikä siellä uskalleta pukeutua värikkäisiin vaatteisiin.
    Olen ennenkin ihmetellyt suomalaista pukeutumiskulttuuria. Olen körtti ja arvostan asiaa.
    Mutta en vedä joka päivä körttilookia. Tänään minulla on kirkkaan punainen pusero päällä!!!

20. Rationaalinen ja tieteellinen maailmankuva ei kestä totuuksia. Tiede ei koskaan esitä totuutta vaan tietoa, joka on klassisen tiedon määritelmän mukaan perusteltu tosi uskomus ja siksi siis muuttuva. Varmuus kuuluu uskontoihin ja uskoon, joita vieroksun. Perustellussa ajattelussa sillä ei ole sijaa sen enempää tiedon kuin identiteetin kentälläkään.

Mitä tulee ihmisten kykyihin, niin lähes kaikkien ominaisuudet osuvat normaalijakauman keskialueelle. Toisin sanoen hyvin harvoja poikkeuksia lukuun ottamatta ihmiset ovat toisiinsa nähden keskinkertaisuuksia. Jos ihminen esittää hyvin varmaa, siitä tulee tunne, ettei hän ymmärrä rajojaan. Siksi varmuus vaikuttaa helposti ylpeydeltä ja usein myös on ylpeyttä, nöyryyden puutetta.

Kun nainen on itsestään varma, se kertoo minulle sen, että hänellä on korostunut tarve pelata peliä sosiaalisen ihmisyyden kentällä. Siitä en pidä. En pidä pelinaisista.

21. myöhästyjä Vierailija

hieman joo myöhässä.. mutta mutta..minun silmiini hän on jopa ruma. erikoista, kuinka erilaisia mielipiteitä.

22. kaunis Vierailija

Naiset inhoaa minua, miehet taas toisin. Työelämässä näkee selkeästi, naisvalta alalla . Se on outoa mutta olen tottunut.

Tarot-ennustus – valitse kortti ja lue, mitä se enteilee elämääsi

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri