Millainen on "tavallinen" joulukortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummeliisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummeliisa

Tunnettu jäsen
28.08.2010
34 446
106
63
60
Oulu
www.viipaleita.net
Selaisn paria joulukorttiketjua ja niissä kyseltiin lähetetänkö valokuvakortti, itse tehty kortti vai "tavallinen" kortti?
Millainen on tuo "tavallinen" kortti?
Kirjakaupasta ostettu mahdollisimman neutraali?

Millaisia kortteja saatte joulun alla eniten?
Millaisia arvostatte eniten?

No luulisin, että porukka viittaa sillä näihin "tiimarikortteihin"..

Meille tulee kaikenlaisia joulukortteja, mut ilahduttavan paljon myös itse värkättyjä - joista luonnolllisesti pidän eniten =)

Itse tykkään niistä korteista, jotka on kauniita ja ajatuksella valittu. Itse kirjoitetut / valitut runot on aina ihania, siis ei mitkään pakkoriimit vaan oikeat runot... Tykkään myös että tervehdys on itse ja ajatuksella kirjoitettu. Valmis tai itse tehty on yhtä kivoja, jos niissä on se ajatus mukana. Eniten kuitenkin saan rumia tiimari-kortteja, joissa on painettu hyäävjoulua ja sutaistu nimi alle.

Mä teen ite ja taidampa saada nuita tavis kortteja ja itsetehtyjä oikeastaan yhtä paljon.
Mutta olen myös huomannut ettei ihmiset enää lähetä niin paljon kortteja ku ennen ja joka vuosi päätän että en mäkää laita ja kuitenki aina laitan.

Tavallinen kortti on sellainen n. A6 kokoa oleva pahvinen kortti, mihin tulee teksti ja postimerkki kortin taakse suoraan, lähetetään ilman kuorta, ostopaikalla ei ole väliä.

Noita tavallisia taitaa tulla eniten. Lähetämme itsetehtyjä, lasten kanssa yleensä tehdään, nykyään käytetään lähinnä leimasimia ja pikkukoululaiset värittelee niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja määää;24985220:
Itse tykkään niistä korteista, jotka on kauniita ja ajatuksella valittu.

Juuri näin. Eikä ehkä ihan niitä 10kpl/€, vaan vähän laadukkaampia, joista tosiaan näkee että on ihan minulle valittu.

Askarrellut kortit... Nooh, jos on jonkun aikuisen tekemä ihan oikeasti hieno kortti, niin ihan jees. Sellaset "katsokaa miten hienosti 1v mussukka osaa käyttää leimasimia" menee ehkä suht nopsaa takansytykkeiksi.

Ja valokuvatkortit vauvoista/lapsista on kans nounou, en diggaa yhtään.

Juuri näin. Eikä ehkä ihan niitä 10kpl/€, vaan vähän laadukkaampia, joista tosiaan näkee että on ihan minulle valittu.

Askarrellut kortit... Nooh, jos on jonkun aikuisen tekemä ihan oikeasti hieno kortti, niin ihan jees. Sellaset "katsokaa miten hienosti 1v mussukka osaa käyttää leimasimia" menee ehkä suht nopsaa takansytykkeiksi.

Ja valokuvatkortit vauvoista/lapsista on kans nounou, en diggaa yhtään.

Hyvä kommentti siinä mielessä, että todella hyvin käy ilmi, miten monenlaisia ihmisiä ja makuja on.

Itselläni nimittäin maku menee juuri päinvastoin. Arvokkaimpina ja mieluisimpina pidän valokuvakortteja ja lasten itse askartelemia kortteja.
Seuraavana tulee aikuisten käsityönä tekemät kortit.

Ja ne ostokortit sitten taas...: Jos nyt ovat jonkun hyväntekeväisyysjärjestön kannatuskortteja niin menettelevät.
Muuten ei kiitos.

:)

Nyt kaikille kiinostuneille tiedoksi että voin loihtia teidän omasta valkokuvasta todella upean ja näyttävän ja varmasti huomiota saavan joulukortin :) jos olette kiinostuneita ottakaa yhteyttä ssaraeleni@gmail.com. Voin lähettää näytteitä minkälaisia töitä olen tehnyt jne. :) ottakaa yhteyttä ssaraeleni@gmail.com

Yhteistyössä