Millainen on unelmienne matka lasten kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mörköäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mörköäiti

Tunnettu jäsen
03.08.2011
12 670
576
113
Matkakuumetta poden selvästi, kun tällainen aloitus. Millainen olisi teidän toive- tai unelmamatka lasten kanssa? (Ja siis välittämättä mistään mahdollisista taloudellisista tai ajallisista realiteetaista.)

Itse jostain syystä haaveilen interreilaamisesta lasten kanssa, tai muusta vastaavasta ajallisesti pitkästä kiertomatkasta Euroopassa ja/tai Saksassa. Olisi ihana olla reissussa ainakin 1-2 kk, kierrellä ja kulkea vaan paikasta toiseen, näyttää samalla matkalla lapsille paljon erilaisia kaupunkeja ja seutuja. Toivottavasti toteutuu joskus - mutta vasta sitten, kun kukaan ei enää käytä vaippoja tai rattaita ;)

Miehen kanssa tehtiin yhteen aikaan tällaisia reissuja ja niistä jäi hyvät muistot. Se vapauden tunne ja loman "loppumattomuuden" fiilis oli mahtavaa.

Tottakai haluaisin mennä myös kaukomaihin lasten kanssa, mutta jotenkin tuo interrail lasten kanssa on mielessä sellaisena unelmana.

No ei ainakaan interailaaminen lasten kanssa, kaikkea kanssa! :D
Paratiisisaariloma, valkoista hiekkaa, lämpöä, palmuja, lämmin meri, hyvää ruokaa, auringonlaskuja, lastenhoitaja, merimatkoja, hiljaisuutta, kiireettömyyttä...

Tuo paratiisisaarikin kuulostaa tosi ihanalta, mutta miksi se interrail kuulostaa sinusta hullulta? En nyt minkään taaperon kanssa kuitenkaan lähtisi, vaan vasta kun nuorempikin on esim. 6-vuotias.

Oikein pitkä ja hidas matka, omalla autolla, tai sitten junalla tai jopa pyöräillen. Niin että aikaa on monta kuukautta. Voi asua välillä hotellissa, voi leiriytyä, riippuen paikasta ja säästä. On rahaa tarpeeksi pitää välillä lomaa lomast.a

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;28892928:
Tuo paratiisisaarikin kuulostaa tosi ihanalta, mutta miksi se interrail kuulostaa sinusta hullulta? En nyt minkään taaperon kanssa kuitenkaan lähtisi, vaan vasta kun nuorempikin on esim. 6-vuotias.

Se kuulostaa ihan totaalisen hullulta ja työläältä kun helpompiakin tapoja on olemassa. Huolimatta siitä että nuo omat on helppoja matkakumppaneita. Raahata muksuja ja pakaaseja junalla paikasta toiseen, ei kiitos. Joku asuntoauto-reissu olis kyllä mahdollinen. :D

Joku sellainen reissu, jossa on mahdollisimman vähän minkäänlaisessa kulkuneuvossa istumista. Viikko Vierumäellä olis nyt ihan passeli. Tai mieluummin talvella niin pääsee hiihtämään.

Olen kyllä huono vastaamaan tähän, kun en tykkää matkustamisesta yhtään. :snotty: Joku interreili lasten kanssa olis mun pahin painajainen. :x

Nyr kun vielä ovat leikki-ikäisiä - ala-asteikäisiä, niin ihan perus rantaloma olisi varmaan toimivin =) Itse tykkään hiihtolomasta Lapissa, tai kulttuurimatkasta, mutta sellaiselle ei meidän lapset vielä jaksa.

[QUOTE="vieras";28892968]Se kuulostaa ihan totaalisen hullulta ja työläältä kun helpompiakin tapoja on olemassa. Huolimatta siitä että nuo omat on helppoja matkakumppaneita. Raahata muksuja ja pakaaseja junalla paikasta toiseen, ei kiitos. Joku asuntoauto-reissu olis kyllä mahdollinen. :D[/QUOTE]

Onhan se varmasti työläämpää, mutta silti haluaisin tehdä niin :D

No mun unelma tällä hetkellä olisi viedä tytöt Hello Kitty maahan japaniin ja Disney landiin ranskaan. Ovat tosin vielä liian pieniä kun toinen vielä mahassa :D. Tuo Disney land nyt ainakin joskus toteutetaan. Ei ole kauhean suuret haaveet, mutta toteutettavissa olevat. Itse en päässyt lapsena kauheasti matkustelemaan paitsi kotimaahan ja pohjoismaihin. Mitä nyt kolme kertaa ollaan aurinkorannoilla oltu ja sekin vanhemmilta vähän väkisin kun eivät yhtään tykkää rantalomista.

Nyt haluaisin matkustaa ympäri maailmaa. Tosin rahat ei anna periksi toteuttaa kaikkea. Ehkä 10 vuoden päästä. Ovat lapsetkin jo suht. Isoja.

Australia olisi ehkä se suurin haave. Jonkinlaista eläintarhaa ja ihan vaan kiertelemistä.

Yhteistyössä