Millainen paikka on perheneuvola?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Mitä perheneuvolassa tehdään ja miten sinne voi hakeutua. Itselläni on kaksi pientä lasta, josta toinen on erityislapsi. Tuntuu välillä, että ei aina jaksa. Parisuhteessakin on vaikeuksia. Voisko perheneuvolasta olla jotain apua?

Mä sain apua sieltä neuvolan kautta. Sieltä täti kävi meidän luona tosi usein ja juteltiin kaikennäköisistä asioista, kunnes sitten muutettiin toiseen paikkaan. Tääläkin ois saanut jatkaa toisen tädin kanssa, mutta kiletäydyin.

Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
mie otin itte sinne yhteyttä. Eli soitto vain. Ihan mukavaa porukkaa siellä on töissä ainakin täällä meillä. Ja meidän perhe on ainakin saanut apua sieltä. =)

Onko se lähinnä juttelua, vai saako sieltä jotain tietoa esim. lapsen kehityksestä? Oletteko olleet siellä koko perhe?

Katsos jos googlen kautta löydät oman paikkakuntasi perheneuvolan nettisivut. Meidän paikkakunnan pn:n nettisivuilla on työntekijät esitelty ja aihealueet, johon heiltä saa tukea ja neuvoja, myös puhelimitse. Tosi mukavaa väkeä ainakin meidän pn:ssa, jossa olen käynyt siis huoltajuuskiista-asiaa puimassa. Tosin vasta kerran, paikalla oli psykologi ja sosiaalityöntekijä. Oikeudenkäynti tulossa ja heiltäkin sitten saa lausunnon sitä varten.

Otin itse yhteyttä, parisuhdeongelmien takia. Kävin säännöllisen epäsäännöllisesti. Ilmaista keskusteluapua, hyväksi koettu. Täällä perheneuvolassa on myös psykologi, fysioterapeutti eli varmaan kannattaa kysyä kuka olisi oikea hlö teidän ongelmiin. Parisuhdeongelmissa olimme sosiaalityöntekijän juttusilla, jolla oli perheterapeutti tms. koulutus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja typyjen äippä:
mie otin itte sinne yhteyttä. Eli soitto vain. Ihan mukavaa porukkaa siellä on töissä ainakin täällä meillä. Ja meidän perhe on ainakin saanut apua sieltä. =)

Onko se lähinnä juttelua, vai saako sieltä jotain tietoa esim. lapsen kehityksestä? Oletteko olleet siellä koko perhe?

mun tyttö käy siellä säännöllisesti. Ne pelaa, piirtää, juttelee yms. Muutaman kerran ollaan käyty exän kans siellä. ja on siel kerran ollu exän nykyinenki mukana =) ongelmana oli että tyttö ei halunnu isälleen mennä. Olen käynyt yksinkin ja saanut neuvoa neidin murkkuikäänki..

Yhteistyössä