Millainen paikka on Tampereella se Muumilaakso?

http://inter9.tampere.fi/muumilaakso/

Tuolta sivuilta varmasti löytyy kaikki olennainen tieto.

Ei olla moneen vuoteen käyty, mutta aikaisemmin ainakin siellä oli lapsille ja aikuisillekkin paljon katsottavaa, esikoinen tykkäsi muumeista pienenä kovasti joten tykkäsi katsella niitä kuvia ja nukkeja.
On siis Metson alakerrassa ja siellä kierrellään ja katsellaan taidenäyttelyn tyyliin.

Mä olen monta kertaa ajatellut että sinne pitäisi päästä käymään.
Muistan kun lapsena oltiin katsomassa täällä Helsingissä sitä taloa katsomassa ja aikuiset vaan töni mua pois siitä talolta. Mä olisin voinut pitkään sitä katsoa ja muistan että harmitti kun piti pois lähteä. Sain sieltä postikortin missä oli se talo ja nyt harmittaa että se annettiin mulle leikkeihin. Mä kun nykyään kerään noita muumeja.

Me oltiin siellä 2.5vee pojan kanssa nyt kesälomalla, oon viimeksi ollut ite siellä muksuna! Ihana paikka on ! Tunnelmallinen, mutta mä olisin viipynyt paaaaljon paljon kauemmin yhtä vitriiniä ihastelemassa kuin mun poika! :D Joka viipotti meneen liiankin villisti! Suosittelen silti, muta hekä ois jostain 5veestä ylöspäin parempi! Oisko ollut 4? sisään ja poika ilmatteen!

Tervetuloa Muumilaaksoon!
Tampereen taidemuseon Muumilaakso on kirjailija ja taiteilija Tove Janssonin alkuperäisiä muumiteoksia esittelevä museo. Sen ainutlaatuiseen kokoelmaan kuuluu noin 2000 teosta.

Museo perustuu Tove Janssonin muumikirjoihin. Niitä on käännetty jo lähes 40 kielelle. Kirjat viehättävät aikuisia ja lapsia. Tove Janssonin alkuperäiset muumikuvitukset ovat olennainen osa museon tunnelmaa, ja etenkin Tuulikki Pietilän rakentamat kolmiulotteiset kuvaelmat täydentävät mielikuvaamme muumitarinoiden tapahtumista. Kokoelman helmi on sininen viisikerroksinen muumitalo, joka on yhtä omaperäinen kuin sen asukkaat - ja rakentajat Tuulikki Pietilä, Pentti Eistola ja Tove Jansson.

Lue lisää... | Lähetä muumikortti!

Hämeenpuisto 20
PL 487
FIN - 33101 Tampere
Puhelin (03) 5656 6578
Faksi (03) 5656 6567
muumi@tampere.fiTämä sähköpostiosoite on suojattu roskapostia vastaan, aseta javascripttuki päälle nähdäksesi osoitteen.
Avoinna
ti - pe 9 - 17
la - su 10 - 18
kesällä myös
ma 9 - 17

Alkuperäinen kirjoittaja helmi79:
Me oltiin siellä 2.5vee pojan kanssa nyt kesälomalla, oon viimeksi ollut ite siellä muksuna! Ihana paikka on ! Tunnelmallinen, mutta mä olisin viipynyt paaaaljon paljon kauemmin yhtä vitriiniä ihastelemassa kuin mun poika! :D Joka viipotti meneen liiankin villisti! Suosittelen silti, muta hekä ois jostain 5veestä ylöspäin parempi! Oisko ollut 4? sisään ja poika ilmatteen!

mä olin vilkas 4-5 v. kun me käytiin katsomassa. Mutta se sai mutkin pysymään paikallaan

:whistle:
Samoten mun tädillä mä olin aina paikoillani kun katselin heidän vitriineissä olevia kansallispuku nukkeja. Ja niitä oli paljon.

Yhteistyössä