Millainen parisuhde saati perhe on sellainen jossa mies aina sano viime sanan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Mulla on naapuri, joka haluis vuokrata joskus mökin ja päästä kotoaan pois, mutta kun mies ei halua he pysyvät kotona. Nyt rouva haluisi joskus käydä lapissa, mutta kun mies ei, niin ovat kotona. kesällä rva halusi viedä lapset risteilylle, mutta mies inhoaa laivoja, ja niinpä pysyivät kotona.

Ja tätä samaa rataa jatkuu myös kaikki kodin hankinnat; ei osteta lapsille uusia rattaita jos mies sitä mieltä, ei osteta toista autoa jos mies sitä mieltä (arkea helpottaisi kummasti, kun täällä kaiken palvelun ulkopuolella asutaan, eikä busseista tietoa).

Rva kotona 1v;n kanssa eikä pääsee pvisin minnekkään,kun ei ole autoa. Vanhin lapsi jo 13v. Vanhin lapsi ei saa harrastaa mitä haluaa, jos mies sitä mieltä.

Mielettömintä tässä se, että hra itse harrastaa joka vko kolme-neljä kertaa viikossa jenkkiautonsa rustaamista, pitää autoa 54km päässä kotoa "tallissa" vanhojen kavereiden kanssa.Eli pistää rahansa tuohon autoonsa ja viettää matkoineen ruhtinaallisesti aikaa siellää

Minä vaan ihmetten tätä perhettä.

Epäoikeudenmukainen :/

Minä en suostuisi tuollaiseen, kyllähän parisuhteessa pitää ottaa molemmat osapuolet huomioon ja myös lapset.Vaihtelu olisi kivaa lapsillekin.

Vaikka tuntuu tuon perheen isä olevan aika iso lapsi :|

Kuulostaa vähän omalta lapsuuden perheeltä...äitini halusi kaikenmoista mutta aina tehtiin isäni pään mukaan..surullista kun joku alistuu tuollaiseen :(

Meillä minä olen miestäni joustamattomampi, mutta aina ollaan päästy lopputulokseen joka miellyttää molempia.

Meillä mies päättää tietyistä asioista, mm. autoasiat, koska mie luotan siihen että hän tietää niistä jne.
Samoin hän päättää joitain muita asioita... ja saattaa vaikuttaa siltä, että hän likipitäin määrää aika paljostakin.
Minulla on kuitenkin omat keinoni vaikuttaa miehen päätöksiin ;)

Oikeesti me kyllä keskustellaan asioista ja koitetaan päättää yhdessä, mutta joskus mies on totaalisesti erimieltä kun mie itse. Silloin mies määrää, ja mie alan "vaikuttaa" päätökseen omilla keinoillani, jos en tyydy päätökseen.

Hölmöä, mutta mielenkiintoista huomata välillä, kun mies sitten "päättääkin" että onkin ollut "väärässä"... :whistle:

Minä ihmettelen tätä naista!!Onko se joku "hiiri" jolla ei ole mitään kanttia?Elää omaa elämäänsä niin ettei itse saa sitä mitä elämältään haluaa. Pöljä rva.Vai onko se tapoihinsa jämähtäny tai koti orja? siis miehen talouskone joka hoitaa mukisematta kaiken ja isäntä päästää "ulos" kun on käyttäytynyt kunnolla? sodan aikaista meininkiä.

Meillä mies sanoo aina viimeisen sanan: kyllä, puluseni...... ;)

Ei vaiskaan, keskustelujen kautta tehdään kompromisseja.
Ikävässä tilanteessa on mainitsemasi nainen; hänen pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja ruveta vaatimaan itselleen jotain.

Mä sanoisin, et on ihan naisesta itsestään kiinni, jos alistuu kotona oloon. Jos meis ei perheen kanssa halua mökkeilemään tai risteilemään, pitäisi naisella olla sen verran puhtia, että lähtee sinne yksin lasten kanssa (vaikka mies eri mieltä olisikin). Tietty miehenkin mielipiteitäkin pitää kunnioittaa, mutta niin täytyy miehenkin kunnioittaa toisten mielipiteitä.

No eipä meilläkään ole kiinnostusta miehellä moisiin asioihin muttei kyllä muilta kiellä lappia tai risteilyä, mutta on se vaan helpompi hankkia matkoja ja lähteä jos koko perhe on menossa kuin se että ite olet lapsien kanssa vaan, olin kaverin kanssa risteilyllä kun mies ei halunnut lähteä ja lappi olisi samaten, muttei ole vielä iskenyt sopivaa matkaseuraa...

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mä sanoisin, et on ihan naisesta itsestään kiinni, jos alistuu kotona oloon. Jos meis ei perheen kanssa halua mökkeilemään tai risteilemään, pitäisi naisella olla sen verran puhtia, että lähtee sinne yksin lasten kanssa (vaikka mies eri mieltä olisikin). Tietty miehenkin mielipiteitäkin pitää kunnioittaa, mutta niin täytyy miehenkin kunnioittaa toisten mielipiteitä.

Lapset voi myös jättää isälle ja lähteä yksin sinne Lappiin/risteilylle/autonostoon. Kyllä on aikuiset(?) ihmiset kädettömiä.

Näin on.Monesti vaan nuot tuontyyppiset naiset on niitä martyyreja, jotka ei sitten lähde itsekkään,kun ei mieskään ja tyytyvät asemaansa. oma valinta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No eipä meilläkään ole kiinnostusta miehellä moisiin asioihin muttei kyllä muilta kiellä lappia tai risteilyä, mutta on se vaan helpompi hankkia matkoja ja lähteä jos koko perhe on menossa kuin se että ite olet lapsien kanssa vaan, olin kaverin kanssa risteilyllä kun mies ei halunnut lähteä ja lappi olisi samaten, muttei ole vielä iskenyt sopivaa matkaseuraa...

jäin miettimään, et miksi ihmiset on niin erillaisten ihmisetn kanssa sitten yksissä? Ettei esim lomia haluta viettää samanlailla, luulisi siitä loppupeleissä kuitenkin koko perheen kärsivän.Ja mieten mies kuuntelee tai perhe toteuttaa sitten lasten toiveita?Sivuutetaanko nekin?Minusta tuollainen mies on hyvin lapsellinen ja istekäs, ei ollenkaan voi kutsua perhekeskeiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja koo:

Lapset voi myös jättää isälle ja lähteä yksin sinne Lappiin/risteilylle/autonostoon. Kyllä on aikuiset(?) ihmiset kädettömiä.

JA MIEHEN VOI VAIHTAA SELLAISEEN JOKA HALUAA SAMOJA ASIOITA KUIN VAIMO TAI MUU PERHE!

toiset on sellasia et alistuu...mun mielestä tollanen suhde ei oo terve!!!Kyllä kummallakin pitää olla suhteessa sanavalta ja pitää saada päättää asioista...mun appivanhemmat on just tollasia et vaimo passaa miestä ja jos mies sanoo ettei tehdä niin sitä ei sillon tehdä...ärsyttävää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
toiset on sellasia et alistuu...mun mielestä tollanen suhde ei oo terve!!!Kyllä kummallakin pitää olla suhteessa sanavalta ja pitää saada päättää asioista...mun appivanhemmat on just tollasia et vaimo passaa miestä ja jos mies sanoo ettei tehdä niin sitä ei sillon tehdä...ärsyttävää!!!

Minun vanhempani elivät tuollalailla 34vuotta kunnes 2vuotta sitten erosivat. Ihmeellisen kauan meni aikaa kun äitini ymmärsi menettävänsä kaikki oman elämän halunsa ,kun mies oli tuollainen.Ja nyt 58vuotiaana äitini nauttii elämästä. Erostaan ei sano muuta kuin että olisi pitänyt erota aiemmin!

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jäin miettimään, et miksi ihmiset on niin erillaisten ihmisetn kanssa sitten yksissä? Ettei esim lomia haluta viettää samanlailla, luulisi siitä loppupeleissä kuitenkin koko perheen kärsivän.Ja mieten mies kuuntelee tai perhe toteuttaa sitten lasten toiveita?Sivuutetaanko nekin?Minusta tuollainen mies on hyvin lapsellinen ja istekäs, ei ollenkaan voi kutsua perhekeskeiseksi.

No meillä on vielä niin pienet lapset ettei ole toiveita, ja kyllä me yhdessä reissataan koko perhekin, mutta ne on sitten pidempiä reissuja ei näitä ruotsi/lappi linjaa mikä miestä ei kiinnosta. Toki täysin ymmärrettävää kun ei hiihdä/ laskettele ja Ruotsin laivakkin on aika paljon semmosia paikkoja ttä pitää tosiaan aikuisen ihmisen keksiä tekemistä ellei ne normi tekemiset kiinnosta, mihin ne on suunnattu. Ja täytyy sanoa että mukavempaa meillä laivalla oli ystävän ja hänen lastensa kera, ilman miehiä. Ja se että voidaan mennä myös työaikana, ei tarvi oottaa lomia kun molemmat naiset on kotona.

Meillä oli lapsuuden perheessä vähän samanlaista... Äiti perusteli aina, että "kyllähän minä muuten, mutta kun minä (siis äiti) en voi sitä päättää..." Opin sitten, että ei mun kannata edes haikailla mitään harrastusta tai reissua, kun ketään ei kiinnostanut edes kuunnella lapsen haaveita ja toiveita. Ikävintä on, että tuo ajattelumalli tarttuu lapsiin, ja lapsi kääntää sen niin päin, että ei ANSAITSE itselleen mitään. Oon vasta aikuisena tajunnut tämän :(

Alkuperäinen kirjoittaja lapset kärsii:
Meillä oli lapsuuden perheessä vähän samanlaista... Äiti perusteli aina, että "kyllähän minä muuten, mutta kun minä (siis äiti) en voi sitä päättää..." Opin sitten, että ei mun kannata edes haikailla mitään harrastusta tai reissua, kun ketään ei kiinnostanut edes kuunnella lapsen haaveita ja toiveita. Ikävintä on, että tuo ajattelumalli tarttuu lapsiin, ja lapsi kääntää sen niin päin, että ei ANSAITSE itselleen mitään. Oon vasta aikuisena tajunnut tämän :(

Tuttu tunne.Itse en saanut lasketella, ratsastaa tai harrastaa balettia, jotka olivat minua kiinnostavia lajeja.Koska isäni päätti, että ne ovat turhia harrastuksia. Sain valita halvemmat harrasteet joihin pääsin itse kävelemällä.

Yhteistyössä