Hae Anna.fi-sivustolta

Millainen sää Rodoksella huhtikuussa?

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä matkailijatar 07, 23.03.2007.

1. kaks tyttöstä Vierailija

heippa, meillä koittaa eka kreikan matka ensi viikolla - töiden yms. muiden "ikävien" jutskien takia jo nyt, ja vähän tuo keli jänskättää ... piveä ja sadetta, häh?? Voiko oikeasti viikon ajan noin huonoa????? Ollaan aikamoisia auringonpalvojia ja tietysti tajuamme, että kevät epävakaista, mutta silti.... Odotukset korkealla!

2. kaks tyttöstä Vierailija

heippa, meillä koittaa eka kreikan matka ensi viikolla - töiden yms. muiden "ikävien" jutskien takia jo nyt, ja vähän tuo keli jänskättää ... piveä ja sadetta, häh?? Voiko oikeasti viikon ajan noin huonoa????? Ollaan aikamoisia auringonpalvojia ja tietysti tajuamme, että kevät epävakaista, mutta silti.... Odotukset korkealla!

3. ilios Vierailija

Ihan huvikseni katsoin sääennusteita ja yhdessäkään ei luvattu ensi maanantaista viikko eteenpäin täysin pilvistä tai sadetta. Oli aikas monta täysin aurinkoista päivää, lämpötila 20 asteen tienoissa. Älä huolestu kyllä siellä pääasiassa aurinkoista tulee olemaan.

4. "Matkailijatar" Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niin lämpötilat mitataan varjossa, auringossa on tietysti lämpimämpää, jos tuulee vaikuttaa sekin tosi paljon siihen miltä se lämpötila tuntuu. Kreikan saarillahan usein tuulee. Minun mielestäni paras lämpötila Kreikan saarilla on jotain yli +25 varjossa, silloin ei tuuli häiritse illallakaan.

5. vaasalainen Vierailija

Kyllähän se on vissi tosi että, etelänloman melkeimpä tärkein asia on että onko ilma hyvä!! Kyllä saa aika valopää olla jos sää ei kiinnosta, tai sitten se on merkki siitä etää lomalle lähdetään ihan muissa tarkoituksissa kun aurinkoa hakemaan... Jos maksaa lomastaan 500-700€ niin kyllä silloin saa jo olla myös odotuksia hotellista sekä lämpötiloista, vaikkakin säähän ei raha vaikuta. Mutta sen takia juuri on olemassa tälläisia keskustelupalstoja missä voidaan kyseisistä seikoista keskustella. Pysyköön ne valopäät palstalta pois joita nämä asiat eivät kiinnosta, palstalle ei ole pakko tulla jos kysymykset noin sappettavat!!!! Ja tiedoksi vaan että Vaasassa on luvattu koko viikon todella lämmintä..äly hoi

6. Ilios Vierailija

Mutta kun huhti-toukokuussa ja syyskuun lopulla-lokakuussa Kreikassa ne säät voivat olla epävakaita. Itse en ole auringonpalvoja, joten mua ei pilvisyys/pieni sadekaan haittaa, kunhan sitä ei joka päivä ole. Viime vuonna olin toukokuun alussa, sää oli turhan viileää joten tänä vuonna lähden vasta kuun puolivälissa. Viime syksynä olin syys-lokakuun vaihteessa kaksi viikkoa. Ekalla viikolla satoi tosi usein, ajattelin säälien niitä jotka oli vain viikon lomalla, kuulin myös paikallisten valittelevan huonoa säätä turistien kannalta. Minun onnekseni toinen viikko sitten oli taas aurinkoinen ja lämmin.
    Ajankohdan valinnalla on siis merkitystä, ei siellä Kreikassakaan sitä varmaa aurinkoa ja hellettä ole kuin kesäkuusta syyskuun puoleenväliin.

7. epäilijöille Vierailija

Legendaahan täällä heitetään. on oltu eri puolilla Välimeren aluetta useiden vuosikummenein sekä kaväällä eli huhti-toukokuusa ja sitten taa lolakuussa. Säät ovat olleeta ina apremmat kuin Suomessa, lämpöä päivällä 25-30 astetta ja se riittää kyllä. Epäilevätreivät omaa edes kokemusta ja markustavat varmaan korkeintaan kerran vuodessa jonnekin. Vertaavat varmaan "Kanasaarten" säihin jolloin viikon aikaan ei välttämättä ole päivääkään aurinkoista ja riittävän lämmintä... Taas lokauun puolivälin tienoilla Rodokselle eikä sää huoleta yhtään.. päinvastoin. 40 asteen helteessä ekskellä kesää ei oikein jaksa vaellella.

8. koiranen Vierailija

Ne on "Koirasaaret", eikä "Kanasaaret".

9. Aj kaspainemri Vierailija

Ota nyt selkoa edellisen siansaksasta:

"vuosikummenein kavaalla lolakuussa ina apremmat markustavatkokauun ekskella"

JOTAIN RAJAA KIIHKOSSASSA JA TERVEISET STELLAVJUUHUN !!!!!!!!!

10. garanti Vierailija

Rodoksella on tuohon todella lämmintä. Hakkaa monen muun paikan mennen tullen.

11. Barbeito Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Jaaha, siis vain kerran vuodessa matkustavilla ei voi olla mitään kokemusperäistä tietoa? Mielenkiintoista...

Kun itse kuulun pääsääntöisesti tuohon joukkoon, joudun toteamaan, että hukkaan on mennyt se reilu vuosi, jonka olen tähän mennessä ehtinyt lomamatkoilla tärvätä. Voi minua! Onneksi työmatkoilla tärvätty reilu toinen mokoma on mennyt työnantajan piikkiin - ja onpa saanut päivärahaakin!

12. päiväraha Vierailija

Kun itse kuulun pääsääntöisesti tuohon joukkoon, joudun toteamaan, että hukkaan on mennyt se reilu vuosi, jonka olen tähän mennessä ehtinyt lomamatkoilla tärvätä. Voi minua! Onneksi työmatkoilla tärvätty reilu toinen mokoma on mennyt työnantajan piikkiin - ja onpa saanut päivärahaakin![/quote]

jep..jep

13. tämä Vierailija

barbeito-nurminen matkustaa kun roikkuu täällä koko ajan?Varmaan unissaan.

14. Barbeito Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    olin viimeksi matkalla jouluaatonaatosta sen kaksi viikkoa etiäppäin. Seuraavaa matkaa ei ole varattu, ajoittuu luultavasti ensi talveen. AM:n kauokomatkojen myyntihän alkaa huomenna.

Nurmio (sitä kai tarkoitit) vastaa omasta puolestaan - jos vastaa. Ellei ole yhtä provosoituvalla tuulella kuin minä, ei varmaankaan vastaa. Vatipää!

15. Iltaisin viileää Vierailija

Myös Falirakiin 25.4. lähdössä oleva poppoo haluaa kertoa kokemuksiaan keväisestä Falirakista (useilta vuosilta). Päivisin on mukavan lämmintä, mutta saattaa olla tuulista ja tuulensuojaista paikkaa ei helpolla löydä; se pyörii jokapuolella. Iltaisin on viileää ja kosteaa, joten ei ehkä pärjää ihan teetsillä. Uimavedet ovat vielä kylmiä, mutta Epsilonissa on onneksi lämmitetty allas, joten tarkenee pulikoida. Huoneissa saattaa tuntua kostealta ja meillä on kevätmatkoilla ollut auton sisätilalämmitin mukana, niin on saatu simmarit ja pyyhkeet kuiviksi seuraavaa päivää varten. Toivomme tietysti tuulettomia ja ihania päiviä, keväällä luonto on kauneimmillaan kun ei ole vielä liian kuumaa... Hyvää matkaa kaikille, tavataan Epsilonissa vapun seudulla !

16. etelämpänä Vierailija

Faliraksiat taas ei tuuli tunnu. Kokemsuta on usealta keväältä, toukokuusta, samoin syksystä. Mutta pienenkin sadekuuron sattuessa tuntuu äkkiä viileätä kunnes aurinko taas porottaa.
    Keväällä asennoidun aina niin ettei mereen aina voi mennä uimaan eikä rannallaolo onnistu. Onneksi on muutakin tekemistä.

17. edellinen Vierailija

Sorry, toheloin kiireessä
    ... Falirakista
    ... Kokemusta

18. SilvaK Vierailija

Kiitos korjauksesta. Helpompi lukea. Oikoluku ennen enter-napiskaa auttaa kummasti.

19. yks Vierailija

Ois kiva kuulla minkälainen tsempalo siellä on jo meneillään....Ja että, tarkeneeko jo???

20. "Matkailijatar" Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,
    Me tultiin juuri Rhodokselta. Oltiin huhti-toukokuun vaihteessa. Sää oli aurinkoinen, yhtenä iltapäivänä satoi, useimpina päivinä oli kova tuuli. Lämpötila oli useimpina päivinä yli +20. Viimeisenä lomapäivänä oli jo +23. Eli päivällä tarkeni oikein hyvin, mutta illalla auringon laskettua tarvittiin takkia päälle. Rannalla oli vähän niin ja näin, riippui tuulista. Kreikkalaisia lapsia näin uimassa. Itse en uskaltanut mereen mennä. Hotellin uima-altaan vesikin oli meille liian kylmää. Rantatuolit ovat jo paikoillaan odottamassa. Ainut pettymys oli, että iltasella Rhodoksen vanhakaupunki oli aika hiljainen. Monet liikkeet olivat kiinni ja ravintoloissa oli vain paikoin asiakkaita. Eli vanhankaupungin meno oli paljon hiljaisempaa kuin kesällä. Mutta tilanne muuttuu koko ajan turistien määrän lisääntyessä.

21. usein käyvä Vierailija

Rodoksen vanhakaupunki täytetään krääsällä juuri turisteja varten. Ja niitähän on huhtikuussa vielä aika vähän. Mutta toukokuun puolella on vilkkaampaa. Koskaan ei olla asuttu Rodon kaupungissa vaan muualla saarella mutta toki vanhassa kaupungissa tulee käytyä joka kerta. Lähinnä niitä vanhoja muureja ym. ihailemassa.

22. pakkailija Vierailija

Heippa, mekin olimme Falirakissa tosiaan huhti-toukokuun vaihteessa ja yllättävän hyvät säät oli; viimeisenä iltana satoi kunnolla, mutta muuten oli aika lailla aurinkoista. Tuuli parina päivänä vähän liian kova altailla makoiluun. Me kävimme kaikki uimassa sekä meressä että altailla - olin kuvitellut vedetkin kylmemmiksi eli siinäkin yllätyimme positiivisesti. TODELLA hiljaista oli vielä, ainakin Falirakin suunnalla. Valtaosa ruokapaikoista kiinni ja se oli oikeastaan ainoa vähän negatiivinen asia, koska aina ei viitsinyt lähteä kaupunkiin. Osasimme odottaa rauhallisuutta ja kauden alun "kankeutta", mutta näin hiljaiseksi emme arvanneet kyläämme. Mutta viikon matka muuten erittäin onnistunut ja Epsilonia voimme lämpimästi suositella muillekin!!

23. Oliko Falirakin rannalla näkyvissä näitä otuksia? Jostain olen niistä lukenut, että viihtyisivät siellä "lämpöisemmällä rannalla"

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri