Millainen suhde sulla on sukuusi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kävin äsken lukemassa serkkuni blogia ja siellä oli toisten serkkujen ja tätien kommentteja pilvin pimein. Jälleen kerran mietin miten paljon tykkäänkään äitini suvusta. Siellä on niin paljon kerrassaan mahtavia tyyppejä ja monella hirmu lämpöiset välit keskenään.

Mua itseä harmittaa ihan älyttömästi että meidän äiti erakkoluonteena jätti aina kaikki sukutapaamiset ja illanistujaiset väliin. Pienenä olin paljon tätien luona hoidossa ja silloin kehkeytyi lämpimät välit heihin ja serkkuihin. Mutta myöhemmin etäännyttiin kun tosiaan äippä ei koskaan halunnut mennä minnekään.

Mä niin haluaisin pitää enemmän yhteyttä sukulaisiin, sillä kuten sanoin, tykkään kovasti heistä. Jotenkin vaan tuntuu niin vaikeelta aloittaa aktiivisesti pitämään yhteyttä ja toki on melko hektistäkin yleensä meidän arki. Mutta nuo on kuitenkin tekosyitä kaikki tyynni.

Jos ja kun on onnekas ja omaa mahtavan suvun, niin miksi hitossa siitä ei yritä pitää kynsin ja hampain kiinni :headwall: :headwall:

en kauheesti pidä yhteyttä...sukuni on semosta että jos yksi tietää jotain ni sitten soitetaan kaikki läpi että siitä asiasta saa tietää koko suku !

ja varsinkin nyt kun olen raskaana sanoin äitilleni ja isälleni että en halua että siitä kerrotaan kaikille sitten kun ei tiedä miten käy (raskauden alussa) no nyt sitten joku tuttu on muka nähny mut ja tietää että ootan ja sitten tietää koko suku taas asiasta..josta olisin itse halunnut kertoa heille kun se aika tulee :headwall: :headwall: :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Äidinpuoleiseen hyvät. Tavataan usein joulunaikaan tai merkkipäivillä tai muutenkin...

Isän puoleista ei ole ja isänikin olen nähnyt viimeksi kaksi vuotta sitten.

Miten laaja tuo suku on? Mäkin niin tykkäisin tavata sukua säännöllisesti.Mut jotenkin se vaan menee niin että jouluisin vien paketin mummulle ja se siitä. Ja tää mummukin on isän puolelta.

Ja miks hitossa mä sitten suren ja murehdin tämmöisiä? Kuka piru mua on estänyt tapaamasta sukua?

Mulla on tänään TOOOOOSI huono päivä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Äidinpuoleiseen hyvät. Tavataan usein joulunaikaan tai merkkipäivillä tai muutenkin...

Miten laaja tuo suku on? Mäkin niin tykkäisin tavata sukua säännöllisesti.Mut jotenkin se vaan menee niin että jouluisin vien paketin mummulle ja se siitä. Ja tää mummukin on isän puolelta.

Ja miks hitossa mä sitten suren ja murehdin tämmöisiä? Kuka piru mua on estänyt tapaamasta sukua?

Suku jota säännöllisesti tapaan yltää serkkuihin ja enoihin perheineen.

Ja nykyään yhteydenpito on helpohkoa sähköpostitsekin.

Mutta siinähän se just on, että pitäisi ottaa yhteyttä ja kertoa vaikka poikkeavansa kahvilla...

En tiedä, ehkä se, kun serkun kanssa vietettiin teini-iässä säännöllisesti aikaa enolla kaupungissa, (rehtiä poikamieskämpän hyväksikäyttöä) osaltaan vaikutti, että ollaan niin "tuttuja".

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:

Suku jota säännöllisesti tapaan yltää serkkuihin ja enoihin perheineen.

Ja nykyään yhteydenpito on helpohkoa sähköpostitsekin.

Mutta siinähän se just on, että pitäisi ottaa yhteyttä ja kertoa vaikka poikkeavansa kahvilla...

En tiedä, ehkä se, kun serkun kanssa vietettiin teini-iässä säännöllisesti aikaa enolla kaupungissa, (rehtiä poikamieskämpän hyväksikäyttöä) osaltaan vaikutti, että ollaan niin "tuttuja".

No niinpä :headwall: :headwall: .Mut oikeesti tosi hienoa että pidät yhteyksiä sukuusi. Mä voisin tehdä myöhästyneen uuden vuoden lupauksen ja ryhdistäytyä tässä asiassa myös. Etenkin täältä sängyn pohjalta olis helppo aloittaa sähköinen yhteydenpito...

Ovat rakkaita ja kaikilla jonkin asteinen puheripuli (niin isän kuin äidinkin puolelta) :laugh: Valitettavasti pidetään aivan liian vähän yhteyttä ja nähdään tosi harvoin. Toisaalta välimatka on pitkä (2000km), joten ei tuu lähdetty sukuloimaan turhan usein ;) Rakkaat terveiset vaan kaikille sukulaisille, jotka sattuis nyt lukemaan ja tunnistamaan, haleja ja pusuja! :wave:

Yhteistyössä