Millaisesta asunnonsta/asumisesta haaveilet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hituke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hituke

Jäsen
01.09.2006
128
0
16
Mä löysin tänään (taas:saint:) etuovesta kodin johon voisin muuttaa, mielestäni realistisen, mutta miehen mielestä me ei nyt tarvita uutta kotia...hö. Mistä haaveilette vai oletteko tyytyväisiä nykyiseen? Meillä siis 3-lapsisessa perheessä 4h+k, 100 neliöö. Haluisin yhden makkarin lisää ja tilaa pihalle vielä enemmän. Toi nyt löytynyt sattuu olemaan okt, mutta ite en ole sitä tyyppyä, että okt on se ainut oikea asumismuoto johon kaikki tietysti "tähtäävät".

iso asunto, joku oikein avara ja tilava, makkareita pitäis olla ainakin neljä ja sauna on ehdoton, ja asunnon pitäisi olla mahdollisimman keskustassa. Omakotitalo ois kiva, mutten oo varma jaksaisinko sitä "hoitaa". Jos kerrostalo, niin alin tai ylin kulmahuoneisto ois paras. Niin ja asunnon pitäisi olla suht uusi, 2000-luvulla rakennettu. Siinä ois miun unelma asunto <3

Asun unelmatalossa unelmapaikassa. Omakotitalossa ihanalla vanhalla rauhallisella alueella 10 km Helsingin keskustasta. Hyvät liikenneyhteydet julkisilla. Ei voisi enempää toivoa.

Haaveilen talosta, jossa ois 3 makkaria, takkahuone josta pääsis terassille ja saunaan :) Keittiö vois olla tupakeittiö ja koko talon pinta-ala vois olla jotain 140neliöö. Miehelle soisin pihalle autokatoksen ja -tallin jossa se vois puuhailla omiaan sotkematta sisätiloja :D Ulkona vois olla tilaa reilusti leikkimökille, trampoliinille ja muulle pihatouhuille. Haravoinnit ei mua pelota, touhailen mielelläni!

Asutaan nyt 4hlöä 70neliön kolmiossa. Asuntolaina ei ajankohtainen.

Niin kauan kuin Suomessa pitää asua, niin tämä 100 m2:n rivariasunto kolmihenkiselle perheelle on aika lähellä ideaalia. Ihanne olisi asunto omalla pihalla (jonka ei tarvitsisi olla suuri) kylässä tai pienessä kaupungissa lähellä vesistöä ja vuoria/metsää huomattavasti lämpimässä paikassa.

Vanha Jugend-talo jossain kaupungin keskustussa (ei Helsingin). Avarat tilat, korkeat huoneet, isot ikkunat ja leveät ikkunalaudat ja näkymä yli kaupungin merelle/joelle/jonnekin :) Oma sauna, poreamme ja korkeatasoinen keittiö.

Tämä nykyinen talo ja tontti jossain muualla kuin Vantaalla. Lähempänä omia tai lapsen sukulaisia, metsiä samoiluun ja järviämaisemia. Kun vielä nykyisen työn saisi siirtymään, niin olisi aika hyvä.

uudenkarhea rivarikämppä rauhalliselta alueelta. 5h (tyytyisin 4h:kin)+keittiö+sauna. Hyvinvarusteltu ja tilava keittiö, iso kylppäri, olohuoneessa isot ikkunat ja pihaa sen verran, että mahtuu raparperit ja muut kasvamaan.

Suuri haave on omakotitalo, vanha rintamamiestalo tmv. Ei missään tapauksessa uutta. Mutta mun miehessä ei ole ollenkaan remonttireiskan vikaa ja itse en allergian takia voisi touhuta puutarhassa siinä määrin kuin haluaisin, joten realistinen haave on päästä joskus asumaan kaksikerroksiseen rivariin.

Yhteistyössä