Millaiset rattaat teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulma tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulma tämäkin

Vieras
Eli olisin kiinnostunut kokemuksistanne erilaisista rattaista! Vanhempi lapseni on 2,8v ja nuorempi 10kk. Nuoremmalla on oma ratas/kantokoppa yhdistelmänsä, mutta vanhemmalle kaipaisin rattaita. Sellaiseen käyttöön, että kun joskus käyn vain hänen kanssaan ulkoilemassa tai kun lähdemme koko perhe yhdessä kävelylle, niin voisimme mieheni kanssa kumpikin työntää "omia" rattaita. Kaksostenrattaille emme koe tarvetta.

Olen pohtinut malleja ja merkkejä ja tuntuu todella vaikealta erotella ja jaotella niitä! Emmaljungalta olen pohtinut Scootereita tai Ceroxeja, mutta Ceroxit vaikuttavat aika "raskailta" ja vaunumaisilta kohta kolmivuotiaalle. Toki pikkuvelikin niissä joskus matkaisi.

Olisi kiva kuulla kokemuksia ja hyviä ja huonoja puolia eri rattaista! Jospa täältä löytyisi apu tähän pulmaan!

Meillä on esikoisella Emmaljungan Softyt kuomulla, ja hyvin on ajanut asiansa, menee pieneen tilaan kun niitä ei tarvita ja on kevyet ja näppärät, kuitenkin niissä on kunnon renkaat ja niillä jaksaa isompaakin lasta työnnellä. Meillä esikoinen kävelee jo niin paljon, ettei rattaille paljon edes ole käyttöä.

Meillä on kahdet brion ponyt ja ne on kyllä lostavat. Niissä ei saa tuota selkä nojaa taakse, mutta jos ne tulevat 3v niin ei kai niin väliksikään. :)
Niissä on isot pyörät, joilla pääsee oikeastaan joka paikassa menemään. Muutenkin tosi tukevat rattaat.

Gracon quattro tour matkarattaat ovat isot ja kevyet ja on jälkikäyttöä sitten myös aikanaan toisellekkin. Meillä oli nämä rattaat 3vuotiaalla ja hyvin mahtu niin kauan kun suostui niihin menemään =)

Meillä tytöllä 2v2kk emmaljungan scooterit, mutta ei tarvi enään rattaita vaan kävelee oikeastaan joka paikkaan. Itse en enään noin isolle ostaisi rattaita, voithan näin talvella vetää pulkassa ja keväällä tuskin rattaisiin edes haluaisi mennä.

Tuon ikäiselle hankkisin Brio Ponyt. Meillä ne on jo melkein 4-vuotiaalla. On tukevat rattaat joilla kulkee hyvin lumessa ja sohjossakin. Menee paljon pienempään tilaan kuin matkarattaat. Eikä ole pahan hintaiset.

Itselläni on nuo Ceroxit ja mielestäni ne ei kyl oo raskaat työntää. Sinuna ostaisin noi Scooterit, koska ei tarvi nyt tätä nuorempaa mitenkään huomioida ostossa jos hänellä kerta on omat rattaat. Jollei työntösuuntaa tarvitse saada vaihdettua niin nuo Scooterithan ovat ominaisuuksiltaan tosi hyvät. Selkänojankin saa melkein makuuasentoon ja kuomu suojaa suurimmilta tyrskyiltä. Melkein kolmivuotiaalle ostaisin nuo Scooterit.

Ihan ehdottomasti suosittelen Brion Pony rattaita! Taatusti kestävät ja tukevat ja aina saat myytyä itse eteenpäin, kun oma käyttötarve loppuu! Meillä kolmivuotias poika istuu tyytyväisenä sen vähän mitä kyseisiä rattaita käytetään!

joo ponyt tai emmaljungan softyt. eli avorattaita molemmat. lisäosana saa kyllä kuomun. on tosi pitkäikäiset rattaat. menee pieneen kasaan mutta on tukevat ja tarpeeksi isot jotta isoakin lasta voi työntää pitkään

Yhteistyössä