Millaiset (sisarus)rattaat tässä tilanteessa olisivat hyvät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Otsoemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Otsoemo

Aktiivinen jäsen
15.04.2008
2 044
0
36
Eli esikoisemme tulee olemaan 2 v 2kk, kun kuopus syntyy. Esikoinen oppi kävelemään aika myöhäisessä vaiheessa, joten ei mene vielä kovin lujaa, en tiedä miten sitten keväällä, mutta tuskin ihan mahottoman pitkiä aikoja jaksaa kävellä. Kuljen yksin lasten kanssa paljon jalkaisin ja julkisilla, joten rattaat ovat tarpeen. Millaisia suosittelette tällaisessa tilanteessa?

Näyttävät mukavan kepeiltä työntää :)

Nuo oli. :) Siis kävin työntelemässä niitä livenä. Ne ei ole varsinaisesti tuplarattaat, mut se just oli niiden etu mun mielestä. Peräkkäin istuttavissa tuplissa oli mun makuun liian alhaalla se alempi istuja + jos kävelen reippaasti, mä potkin sitä istuinta ihan koko ajan... Vierekkäin olevat taas oli niin leveitä, että kapeat kauppakäytävät yms. paikat saa unohtaa. Lisäksi niistä vaihtoehto ois vain Easywalker duo, koska muissa ei ollu saatavissa sekä vauvaa itseeni päin + säädettävää työntökahvaa. Mä oon sen mittainen, et esim. carenoiden kahva jää just väärälle korkeudelle.

Tuolla baby joggerilla on toinenkin malli (city jokin sekin), jossa saa vauvalle kopan ja isommalle istumapaikan. Niistäkin saa vain yksösten rattaat, mut niissä oli sit mun makuun taas muita huonoja puolia (kuten se, et isompaa ei saa istumaan kasvot menosuuntaan, jos vaunuissa on koppa + koppaiän jälkeen vauvan istuin ois muotoiltu, ei tasainen = päikkäreitten kannalta hankala mun mielestä).

Mä käyttäisin ihan tavallisia yhden lapsen rattaita, joista selkänojan saa alas, lisävarusteeksi vaan seisomalauta ja kantoliina. Jos isompi ei jaksa seisoakaan, vauva liinaan ja isompi rattaisiin ja molemmat voivat vaikka nukkua. Siinä vaiheessa kun vauva alkaa olla jo isompi, toinen lapsi jaksaa jo kävellä pidempiä matkoja. Varmasti kävelytaidot ja -kunto kehittyvät nopeammin, jos hänellä ei ole omaa "vaunupaikkaa".

Etsin ihan muuta ja löysinkin tämän vanhan keskustelun. Huomasin, että oli tullut lisää kommentteja. Noh tuskimpa nämä samat kommentoijat enää tänne löytävät. Huih, vielä 3 kk ja sitten vauvan pitäisi olla maailmassa.

Musta on hassua, ettei ihmiset hoksaa sitä, että tilanteet ovat erilaisia ja lapset ovat erilaisia. Olen nyt päätynyt, että kyllä ne sisarusrattaat vaan hommataan, vaikkei niitä kauaa tarvittaiskaan. Saadaan halvalla käytetyt, joten ei haittaa. Ittelle tärkeetä päästä liikkumaan ulkona (helposti) ja esikoinenkin vielä välillä nukkuu rattaissa, jos ollaan pitempään reissussa. Jos ens kesä on samalla tavalla kuuma, kun viime kesä niin kantoliinassa ei kyllä kestä kantaa. Eikä 2 v 2 kk ole vielä mikään "noin iso". Saapi kävellä just niin paljon, kun jaksaa, mutta en ala vaatimaan, että tuon ikäinen jaksaisi kävellä useita kilometrejä saati seistä, jos ollaan pitempään retkellä.

No minä nyt en muuta osaa sanoa kuin että noi emmaljungan tuplat jotka meillä on, on ihan syvältä. Tosta mallista en tiedä, mutta tollaset hyökkäysvaunut noi on (aika massiivisen näköisetkin). Aivan liian leveät, kuomua ei voi enää käyttää koska 2v5kk ei mahdu enää alle.. Muutenkin tosi kömpelöt ja huonosti käsiteltävät..

Yhteistyössä