Millaiset tuplarattaat ois parhaat tällasessa tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tupliksia vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tupliksia vailla

Vieras
Ikäeroksi tulee huikeat 2v8kk ja ajatus on vauvaa käydä nukuttamassa vaunuissa ja samalla itse lenkkeillä vähintään 5 kilsan lenkkejä.
Isompi ei siis millään jaksa vielä itse kävellä ja seisomatelineessä matkustaminen ehkä liian raskasta tuollaisia matkoja.

Olen päättänyt hankkia käytetyt jonkinmoiset tuplat, mutta minkälaiset olisi parhaat meidän tarkoituksiin;

-asumme maalla, tuulisella seudulla, joten kasvot työntäjään mahdollisuus ois parempi kuin kasvot menosuuntaan.
-isot renkaat pitäisi olla, joten kaikki matkisrihvelit ovat poissuljettuja.

Olen yksin pienten kanssa päivät, illalla liian pimeää liikkua kun täällä ei katuvaloista tietoakaan.

Ei kyllä kannattais opettaa vauvaa siihen, että vaunut liikkuu nukahtaessa ja nukkuessa. Toisekseen vajaa 3-vuotias luulis kävelevän jo sen verran, että seisomalaudan kanssa pärjäis. Ainakin meidän 2-vuotias kävelee jo nyt sen verran pitkiä matkoja, ettei edes harkita tuplien hankkimista (vaikka raskautuisinkin ihan pian). Ite siis tuossa tilanteessa totuttaisin esikoisen nukkumaan päikkärinsä sängyssä ja vauvan liikkumattomisssa vaunuissa / sängyssä.

ostin babyweltit omille lapsille ja ne oli loistavat myös talvella. tosin meillä ikäeroa 1vuosi.
nyt kun vanhempi on 2v niin myin ne pois,poika kävelee 3km matkan ilman kitinää.
seisomalaudalla ei ole suostunut olemaan.
lähes 3 vuotias jaksaa varmasti kävellä jo paljon ja talvikin kohta tulee niin saa pulkan.
itse en ostaisi,mutta jos kumminkin tahdot (tuhlata rahaa kun pakko ei ole )
niin noi babyweltit on hyvät.
lisäksi emmaljungalta löytyy,mutta niitä ei halvalla saa.
briot on ainakin tosi ahtaat,jos noin ison lapset talvitamineissa niihin aattelee niin ahdasta on istua.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Ei kyllä kannattais opettaa vauvaa siihen, että vaunut liikkuu nukahtaessa ja nukkuessa. Toisekseen vajaa 3-vuotias luulis kävelevän jo sen verran, että seisomalaudan kanssa pärjäis. Ainakin meidän 2-vuotias kävelee jo nyt sen verran pitkiä matkoja, ettei edes harkita tuplien hankkimista (vaikka raskautuisinkin ihan pian). Ite siis tuossa tilanteessa totuttaisin esikoisen nukkumaan päikkärinsä sängyssä ja vauvan liikkumattomisssa vaunuissa / sängyssä.

noh mutta ei meijän vauva ainakaan ole siihen "tottunut".. kärryt liikkuu sillon kun äitiä lenkkeilyttää ja muuten nukahtaa paikalleenkin. ja vajaa 3vuotias 5km matkan ajaksi seisomaan.. njaa, en raaskisi.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja ferre:
noh mutta ei meijän vauva ainakaan ole siihen "tottunut".. kärryt liikkuu sillon kun äitiä lenkkeilyttää ja muuten nukahtaa paikalleenkin. ja vajaa 3vuotias 5km matkan ajaksi seisomaan.. njaa, en raaskisi.. :/

Mutta jos joka kerta nukuttaa vaunulenkillä, niin saattaa tottua ja vaatia vaunujen liikettä.

3-vuotiaan ei tietenkään tarvi seisoa koko sitä 5km matkaa... Osaahan se hyvänen aika kävellä! Hyvää tekee sillekin liikunta ja pitempiin kävelymatkoihin totuttelu... Kävelee sen minkä jaksaa ja väsähtäessään voi mennä seisomalaudalle kyytiin. Kyllä käveltyäänkin sen verran jaksaa seisoa... Jos nyt ei tuntikausia tarvi siinä napottaa.

Aion n. ½ vuodex max hankkia tuplarattaat.
Pääasiassa aionkin kiloja karistella odotuksen jälkeen, en siksi että saisin pikkuisen nukkumaan.
Ja kiitos avuliaista neuvoista ja ei millään pahalla mutta enköhän jo tiedä miten ja missä nukutan kun tulossa on viides lapsi:)

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:

Meillä on ikäerona 2v6kk ja ollaan pärjätty oikein hyvin seisomalaudalla. Esikoinen jaksaa seistä siinä oikein hienosti pitkiäkin matkoja/aikoja. Olen myös kannustanut esikoista kävelemään ensin itse ja sitten on päässyt laudalle kyytiin. Esikoinen alkoi kulkemaan myös polkupyörällä vieressä ja sillain ollaan päästy kauppaan ja muualle hieman pidemmälle. Esikoinen täyttää siis parin viikon päästä 3v ja kuopus on puolivuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
ostin babyweltit omille lapsille ja ne oli loistavat myös talvella. tosin meillä ikäeroa 1vuosi.
nyt kun vanhempi on 2v niin myin ne pois,poika kävelee 3km matkan ilman kitinää.
seisomalaudalla ei ole suostunut olemaan.
lähes 3 vuotias jaksaa varmasti kävellä jo paljon ja talvikin kohta tulee niin saa pulkan.
itse en ostaisi,mutta jos kumminkin tahdot (tuhlata rahaa kun pakko ei ole )
niin noi babyweltit on hyvät.
lisäksi emmaljungalta löytyy,mutta niitä ei halvalla saa.
briot on ainakin tosi ahtaat,jos noin ison lapset talvitamineissa niihin aattelee niin ahdasta on istua.

No meillä ainakaan ei oo puhettakaan, että viittä kilsaa kävelis.
Ja voihan olla, että kävelen vaikkapa 8 kilsaa kun tarkoitus oli vähintään kävellä tuo 5kilsaa.
Tyttö kyllä kävelee mielellään, ei ole ns. ratasperuna. Välillä saattaa kävellä yli puolenmatkaa mummolasta kaupoille (n.2km).
Nukkuu ehkä 1-2 x vk vielä päikkäreitä rattaissa, sekä lenkille otan mukaan jos neiti itse tahtoo.
Seisomateline ei kulje näillä teillä talvella (huonosti auratut hiekkatiet ympärillä).
Pulkka ajatuksena ok, mutta ehkä vain lyhyemmille reissuille.

Hmm, onko briot todellakin liian kapeat kahdelle talvitamineissa?
Eräs tuttuni nimittäin ois myymässä edullisesti sellaisia mulle.

Eihän minun pakko ole ostaa tuplia, kuten ei montaa muutakaan turhamaisuutta, jollaisia ostoksia sinäkin varmaan olet joskus tehnyt;)
Meille ne nyt vaan on tarpeelliset muutamaksi kuukaudeksi, enkä millään haluaisi vääntää tästä asiasta.
Esim. vanhoja toimivia oran tuplia saa alkaen 20e, vaikkakin olin nyt ajatellut vähän enemmän sijoittaa noihin ja saanhan niistä jotain kun myyn eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on ikäerona 2v6kk ja ollaan pärjätty oikein hyvin seisomalaudalla. Esikoinen jaksaa seistä siinä oikein hienosti pitkiäkin matkoja/aikoja. Olen myös kannustanut esikoista kävelemään ensin itse ja sitten on päässyt laudalle kyytiin. Esikoinen alkoi kulkemaan myös polkupyörällä vieressä ja sillain ollaan päästy kauppaan ja muualle hieman pidemmälle. Esikoinen täyttää siis parin viikon päästä 3v ja kuopus on puolivuotias.

Täällä kapeat huonosti auratut hiekkatiet talvella ja pyörällä tuo neiti ei pääse vielä mihinkään, ei yksinkertaisesti jaksa polkea.

Ehkä toukokuusta alkaen sitten uudet kujeet ja tuplat myyntiin.

Yhteistyössä