Millaisia askarteluja 2-3 vuotiaan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tsip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tsip"

Vieras
Kaipaan askarteluvinkkejä lähinnä 2 vuotiaalle, mutta kyllä jo lähempänä 3 vuotiaan kanssakin tehtävät jutut käy :) Meillä siis neiti 2v2kk ja kovasti tykkäisi tehdä käsillään,mutta mä olen huono keksimään mitään askartelu juttuja!

Samoin, jos vaan tiedätte hyviä askartelukirjojen nimiä, niin listatkaas, kävisin jo tänään kirjastossa kun on sinne muutakin asiaa! Päästäis tytön kanssa askartelemaan, jos vaan tosiaan ohjeita ja ideoita joku ystävällinen antais :)

Niin ja mitä muuta puuhaatte tuon ikäisen kanssa? Vesivärit, sormivärit, saksiharjoitukset, leipominen, mitäs vielä?

Muovailuvaha löytyy, samoin sormivärit. Ja leikkausharjoitukset on aloitettu. Liimalla ei oo vielä pelattu, eli se lisätään nyt tähän hommaan! Mut siis edelleen, niitä askarteluideoita. Mitä voisi askarrella. Ja kirjoja :)

leikkaat kartongista vaikka linnun tai tipun tai minkä vaan hahmon. annat lapsen repiä ja rutistella silkkipaperista palleroita, mitä sitten liimataan vaikka linnun pyrstösuliksi tms. liimaa voi levittää siihen kartonkiin sopiviin kohtiin ja antaa lapsen itse laittaa ne pallerot kiinni. samoin pumpulia voi liimailla kartonkiin, tehdä vaikka pumpulipupun. pupun taakse voi kiinnittää vessapaperirullan hylsyn niin pysyy pystyssä.
liimailla voi myöskin huovasta vaikka kukan joka kiinitetään tikun nokkaan, eli kaksi kukanmutoiseksi leikattua huopapalasta liimataan yhteen niin että tikku jää sinne väliin. sitten koristellaan.

Yhteistyössä