Millaisia kenkiä te pidätte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yyyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yyyy

Vieras
Mulla lähinnä lenkkarit ja avokkaat/korkkareita. Joskus haluais jotain sellaista mikä ei olis niin "arkista ja junttista" ku lenkkarit muttei niin "hienoa" kun avokkaat tai korkkarit... Mä en oikein itekään tiedä millaisia kenkiä oikein etsin mutta en oo vielä löytäny mitään miellyttävää... :| Sitte taas jotkut tennarit en tiedä ne ei vaan sovi mulle ja ne on jotenkin sellaisia että mun jalatki rupee protestoimaan(tulee kipeäksi).

Nyt kesällä sandaaleita ja löysin yhdet ihanat balleriinat jotka on tän kesän lempparikengät. Syksyllä kun viilenee enemmän niin sitten tennarit ja sellaiset ugg-tyyliset tossukat. Talvella nuo samaiset tossukat ja kunnon talvikengät. Vihaan tennareita kesällä enkä pidä niitä silloin kuin ääriolosuhteissa, esim. metsässä..

Kesäsin balleriinat on lempparit, miulla onkin niitä varmaan viidet eri väriä/matskua, niiteillä ja ilman :)

Syksymmällä sitten tennareita, talveks on maiharit. Oiskohan miul yhet tai kahdet korkokengiksi kutsuttavat.

Ne uggit on kyllä niin outlet kamaa. Ei se ole ihmekkään kun maailmalla suomalaisia pidetään ihan juntteina ... Eikä nyt siis tarkotus ole vittuilla todellakaa...

Ballerinat ja sandaalit eniten käytössä. Talvella saappaat, sellaiset pienellä korolla tai korottomana. On muitakin, mutten oikein osaa kuvailla niitten kenkien nimiä.

Nyt kesällä on ollut koirankusetuksessa tuollaiset sirot urheilulliset sandaalit jatkuvasti jalassa. Eivät siis ole varsinaiset urheilusandaalit. Puutarhakengät on kans hyvät tuohon touhuun. Marjametsällä ja lenkillä tietenkin lenkkarit, ja kaupoilla sellaiset kivat sandaalit....

Kesällä menen tuollasilla kevytlenkkareilla, mikä niitten nimitys nyt onkaan. Kävelykengät siis. Sitten ostin täksi kesäksi sandaalit, tuollaiset sporttisandaalintapaiset.

Talvella menen talvinilkkureilla.

Mulla vain 3 paria kenkiä :)

Nyt olen kulkenut pääasiassa H&M:n halpistennareissa. Sitten on myös sandaalit, sellaiset arkena ja juhlassa menevät missä on paljon ohuita nahkaremmejä, sekä keltaiset tekonahkaiset varvassandaalit enemmän rantakäyttöön. :)

Syksymmälle löytyy myös kiilakorkolenkkarit, parit saapas- ja nilkkurikorkkarit ja parit matalapohjaiset saappaat. Talvella sitten pääasiassa kuomat, mutta juhlavampaan asuun käytän sitten noita syksylläkin käytettäviä saappaita/korkkareita.

Omistan useammat tennarit ja balleriinat, mutta useimmiten ne jää kaappiin lojumaan koska nilkkavartiset tennarit on työläät laittaa jalkaan ja balleriinat taas tuppaa hankaamaan enkä ole viitsinyt kärsiä siitä hankaamisesta sen vertaa, että muotoutuisivat jaloilleni sopiviksi. Se hankaaminen ilmenee yleensä vasta käytössä niin siksi on tullut noita virheostoksia tehtyä :/

Matalat nilkkurit olisi kivat syksyksi :)

kesäaikaan jos hametta nii balerinat muute varvaskengät (http://www.fivefingers.fi/kmd.htm) suluissa linkki kenkien mallii. Nuo varvaskengät mun suosikkikengät kesäaikaan. Keväästä ku ilmat lämpenee nii nu kengät vain jalkaan ja pitkään syksyllä kuljen noissa. Talvella sitte nilkkurit.

Ballerinat näin kesällä.

Luulin tekeväni viisaasti, kun ostin alkukesästä kahdet eriväriset kokonaan nahkaa olevat ballerinat, jotka maksoi ihan liikaa: 49,90/pari. Ajattelin, että kun kerralla ostaa hyvät, niin ei tarvitse joka vuosi ostaa uusia. No, hyvät ne on jalassa, ei hiosta tai mitään, mutta hajalla molemmat. Kyllä niitä voi loppukesän käyttää, mutta sitten ovat jo roskiskamaa.

Viimeksi muokattu:
Käytän eniten nyt kesällä ballerinoja. Välillä käytän myös matalakantaisia avokkaita jollaisilla jaksaa kävellä kauan. Korkeammat korot jätän juhliin. Tykkään kengistä, jotka eivät ole hirveän värikkäitä ja haluan muutenkin niiden olevan yksinkertaisia. Nyt kuitenkin sorruin tilaamaan samanlaiset kultalogolliset TB:n kengät kuin tässä kuvassa, mutta kiiltonahkaisina.

http://2.bp.blogspot.com/-DwEyvlwa82M/Ud507MLVyTI/AAAAAAAAKRw/K-_Ze2NFx8E/s1600/asu34_2.jpg

Crockseja melkein joka paikassa, lenkillä lenkkareita, moottoripyöräillessä ajokenkiä, juhlissa / baarissa balleriinat mutta pääasiallisesti joka paikassa crocksit :)

Yhteistyössä