Millaisia oireita teille tuli ehkäisyrenkaasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmis

Vieras
Ensimmäisen kerran oli käytössä 3 vuotta sitten. Sillon ensimmäiset pari päivää oli järkyttävää huimausta ja kuumia aaltoja, sitten meni ohi ja toimi täydellisesti. Nyt on taas käytössä ja oireet ihan erilaiset ja jatkuu vaikka on ollut jo yli viikon käytössä. Valkkaria tulee niin paljon ettei pikkuhousunsuoja riitä, maha ja tissit niin turvoksissa että kiristää, pinna on kireellä ja itku herkässä. Voiko nämäkin oireet johtua renkaasta vaikka ovat niin erilaiset kuin viimeksi? Ennen kuin joku sitä ehdottaa, en epäile raskautta, mietin vaan onko kroppa voinut niin jotenkin muuttua, että rengas aiheuttaakin kamalia oireita?

Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
lapsi.. 3kk käytön jälkeen

:o Pakko kysyä, mutta käytitkö varmasti oikein? :| Mulla viimeksi toimi yli vuoden eikä ensimmäisten parin päivän jälkeen ollut mitään oireita. Nyt vaan ihmettelen mikä on vialla kun oireet on niin paljon pahemmat kun viimeksi. Ehkä rengas ei vaan enää sovi? :kieh: Kumejakaan en halua käyttää ja rengas on parempi kun muut hormonaaliset...

mulla oli se 4kk ja oli pakko lopettaa sen käyttö ku olin niin pahalla päällä ja kaikki itketti, mikään ei kiinnostanu. se oli hyvä muuten mut noi oireet oli kamalat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja joanna:
lapsi.. 3kk käytön jälkeen

:o Pakko kysyä, mutta käytitkö varmasti oikein? :| Mulla viimeksi toimi yli vuoden eikä ensimmäisten parin päivän jälkeen ollut mitään oireita. Nyt vaan ihmettelen mikä on vialla kun oireet on niin paljon pahemmat kun viimeksi. Ehkä rengas ei vaan enää sovi? :kieh: Kumejakaan en halua käyttää ja rengas on parempi kun muut hormonaaliset...

No kyllä käytin ihan ohjeiden mukaan, kuuden aikaan illalla laitoin renkaan ja tasan kolmen viikon päästä kuudelta illalla otin sen pois viikoksi jne. Ihan tunnin tarkkuudella käytin kunnen yhdessä vuotovälissä ei enää tullutkaan menkkoja ja olin raskaana. Yrittivät ne mulle ehkäisyneuvolasta mulle tän lapsen syntymän jälkeen tuota rengasta takasin mut todellakin kieltäydyin :D nyt hormoonikierukka ja hyvin pelaa..

Kahdesti käyttänyt,nyt se toinen kerta eikä muuta oireita kun jonkin verran lisääntyny valkovuoto. Muuten sopii loistavasti. Vaihdoin hormonikierukan ensin pillereihin ja niistä renkaaseen. Se kierukka ei sopinu niin yhtään ja pillereistä mulle tulee noita mielialanherkkyyksiä ja pahimmillaan jopa itsetuhoisia ajatuksia. Ne loppui kun siirryin renkaaseen.

Yhteistyössä