Millaisia synnytyksiä teillä on ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minzey
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minzey

Vieras
Heips, esikoista odotteleva täällä haluaisi tietää että ovatko synnytykset suht samoja jokaisen lapsen kohdalla.

Esimerkkinä äitini on synnyttänyt minut ja 2 pikkuveljeäni kaikki ensin kalvojen puhkaisulla ja todella nopeasti, mutta kaikki olemme syntyneet enemmän tai vähemmän ennen laskettua aikaa. Minä muutamalla päivällä, keskimmäinen veli parilla viikolla ja nuorin veli ainakin kuukauden ennen.

Äitini onkin varoitellut minua että suvussa on paljon ennenaikaisia synnytyksiä, että otan sitten varovasti.

Eli teille kysymys joilla on lapsia 2 tai enemmän, kulkivatko synnytykset edes joten kuten samaa rataa vai erosivako ne paljonkin toisistaan?

Kysymys myös teille jotka odottavat esikoistaan, että millaisia äitinne synnytykset olivat sinun ja sisarustesi kohdalla?

Minzey 24+4

Heips, esikoista odotteleva täällä haluaisi tietää että ovatko synnytykset suht samoja jokaisen lapsen kohdalla.

Esimerkkinä äitini on synnyttänyt minut ja 2 pikkuveljeäni kaikki ensin kalvojen puhkaisulla ja todella nopeasti, mutta kaikki olemme syntyneet enemmän tai vähemmän ennen laskettua aikaa. Minä muutamalla päivällä, keskimmäinen veli parilla viikolla ja nuorin veli ainakin kuukauden ennen.

Äitini onkin varoitellut minua että suvussa on paljon ennenaikaisia synnytyksiä, että otan sitten varovasti.

Eli teille kysymys joilla on lapsia 2 tai enemmän, kulkivatko synnytykset edes joten kuten samaa rataa vai erosivako ne paljonkin toisistaan?

Kysymys myös teille jotka odottavat esikoistaan, että millaisia äitinne synnytykset olivat sinun ja sisarustesi kohdalla?

Minzey 24+4

Hei!
Itsellä on olleet kaikki synnytykset suht hitaasti käynnistyviä, kun taas äidilläni päinvastoin ennenaikaisia. Molemmilla siis 3 lasta. Eli ainakaan meillä ei ole ollut mitenkään "perinnöllistä" tuo ennenaikaisuus, vaikka se tuntuu yleinen luulo olevankin. Ei kannata liikaa asettaa odotuksia sille, millainen synnytys tulee olemaan, sitä on lähes mahdotonta etukäteen ennustaa. Avoimin mielin vaan matkaan sitten kun se aika tulee :-) Onnea raskauteen ja synnytykseen!

Viimeksi muokattu:
Neljä lasta; eka poika, rv40+6, käynnistyi itsestään supisteluilla, synnytyksen kesto 2h. Toka poika, rv 39+0, käynnistyi itsestään supisteluilla, synnytyksen kesto 1h. Kolmas tyttö, rv40+2, käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, kesto 2h30min. Neljäs tyttö, rv38+6, käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, kesto 2h. Eli muuta yhteistä ei oikeastaan ole kuin synnytysten nopeus ja ehkä yliaikaisuus, sillä molemmat tytöt olisivat ilman käynnistystä luultavasti menneet reilusti yli. Äidin synnytykset (5) olleet kaikki pitkiä ja vaikeita mutta meidän kolmen tyttären synnytykset ovat olleet suht'helppoja ja nopeita. Eli ei välttämättä periydy tuokaan synnytys"tyyli" :)

Mulla on kaikki synnytykset olleet erilaisia. Ensimmäinen lapsi syntyi 40+6, käynnistyi vesien menolla ilman mitään muita ennakkovaroituksia. Toinen lapsi syntyi jo 37+0, käynnistyi myös vesien menolla, mutta varoitteli verisellä vuodolla jo päivää ennen. Eka synnytys oli hidas, toinen nopeampi. Tämä kolmas tulee todennäköisesti syntymään sektiolla. Ehkä yhteistä noille aiemmille synnytyksille on ollut se, että käynnistyivät lapsivesien menolla ja missään vaiheessa synnytystä ei tullut säännöllisiä supistuksia.
mammma77 32+0

Yhteistyössä