Hae Anna.fi-sivustolta

millaisiin kiinteistövälittäjiin olet törmännyt?

Viestiketju osiossa 'Säästöpossu' , käynnistäjänä ostajaehdokasko?, 19.02.2008.

1. Ensiasunnon ostanut Vierailija

Onpa täällä melkoisia kokemuksia! Itsellä kävi näköjään hyvä tuuri, olen yhden kiinteistönvälittäjän kanssa asioinut (Aurea Oulussa) ja hyvä fiilis jäi.

2. Kokenut asiakas Vierailija

VARMIMMIN SAAT hyvän kiinteistönvälittäjän kun varmistat hänen osaamisensa.
    Varmoja tapoja on katsoa, että hän on LKV, eli oikeasti kiinteistönvälittäjä. Toiseksi, vielä parempi jos on ylempi kiinteistönvälittäjä YKV. Ainakin tällöin koulutus on alan korkein. Ihan viimeiseksi varmistaminen, että kyseessä on Suomen Kiinteistönvälittäjäliiton hyväksymä Laatuyritys, tällöin yritys on varmimmin eettisesti ja moraalisesti oikein toimiva. Googleta: paikkakuntasi, LKV, YKV, laatuyritys. Tällä saat paikkakuntasi osaajat, sitten vain kutsut arviokäynnille ja valitset itsellesi sopivimman.

3. hippula Vierailija

Meilläkin on Aureasta myönteisiä kokemuksia asunnonvaihdon tiimoilta! Mahtaakohan toimia muualla Suomessa, vai onko pelkästään Oululainen firma?

4. Elisa Vierailija

5. Elisa Vierailija

Huoneistovälitys Kuopiossa sitä ei kannata käyttää, siellä harjoitetaan pakkokauppaa, ostotarjouksessa olevia ehtoja salataan. En suosittele!!

6. Kari Vierailija

Juu, ollaan törmätty samaan tilanteeseen, sama välittäjä ja myyjänä kurikka on epärehellinen, hälle ei kannata antaa asuntoa myyntiin

7. alliina Vierailija

Kiinteistönvälittäjän pitäisi tajuta heti reagoida asiakkaan heittämiin kysymyksiin, ennenko menee ohi kaupat.

8. ei enää ikinä Vierailija

Kävimme mieheni kanssa katsomassa asuntoa nastolasta. Kyseisen paikkakunnan asuntofirmasta tuli paikalle kiero huijari ( josta valitettavasti meitä varotettiin vasta jälkikäteen) joka ihan pakottamalla yritti kaupata asuntoa. Hän vähätteli kysymyksiämme ja suoraan sanoen piti meitä typerinä. Varmaan sen takia kun ollaan nuoria ja ensimmäistä yhteistä asuntoa olemme ostamassa.
    Sanoimme että mietimme asiaa ja otamme häneen yhteyttä kun olemme saaneet tehtyä päätöksen. Tämä herra sitten meni ja tilasi asuntoon kaihtimet. ilmoitimme ettemme osta asuntoa.
    Kuukausi eteenpäin ja sama ukko soittaa meille että olemme hänelle velkaa 500e koska hän tilasi kaihtimet asuntoon. Me emme ole siitä sopineet, me emme ole nimiä laittaneet sopimuksiin.
    Paskan maku jäi suuhun tästä firmasta. Nyt hän laittaa uhkaus viestiä ja sanoo " alkavansa toimimaan" ..

Jännityksellä odotamme miehen kanssa tulevaa.

9. Noloa Vierailija

Taitaa olla Aurean välittäjä ihan itse laatinut tuon tekstin. Itse olen todella pettynyt muutamaan Aurean välittäjään. Toisella on tapana nostaa talon hinta epärealistisen korkeaksi, eli vaikka olisi vanha valesokkelitalo, niin hinta voi olla sama kuin 2017 rakennetussa talossa.

Hän myös kirjoittaa mainokseen, kuinka hienosti jostain huoneesta pääsee etu- tai takaterassille. Kuvasta tai paikan päällä näkee, että se terassi on niitä neliskanttisia puuritilöitä tai porrastasanne nurmikolla - kuinka noloa.

10. Etiikka Vierailija

Olen törmännyt erityisen paljon tähän ilmiöön:

Välittäjä on kirjoittanut Etuoven ilmoitustekstiinsä, että talo on hyvin pidetty, huolella hoidettu, paras tällä alueella, oikea helmi jne.

Kun sitten menemme esittelyyn, saamme huomata lukuisia merkkejä siitä, että talon hoitoa ja kaikenlaista huoltamista on todella pahoin laiminlyöty.

Kerrankin luin ilmoituksesta ensin ne välittäjän isot kehut. Sitten soitin välittäjälle, joka vielä kehui taloa. Sitten välittäjä lähetti minulle talosta tietoa sähköpostiin, mm. kuntotarkastusraportin, josta selvisi 17 kohtaa, mitkä pitäisi korjata ja todellakin sellaisia kohtia, jotka yleensä ottaen pitäisi talossa olla kunnossa. Esim. puuttuu kokonaan oven alta kynnyspelti ja kynnyslauta on jo ihan lahoamassa. Sadevedet makavaat joka talon nurkalla. Kattotiiliä on rikki, sokkeli halki monesta kohdasta, ikkunapeltien vierestä pääsee sadevedet seinärakenteisiin ym. ym.

Miten kiinteistövälittäjät kehtaavat kehua tuon tasoista ja jopa homeelle haisevaa taloa???

Kerran menimme taloon, joka todella haisi homeelle ihan reilusti. Naisvälittäjä isoon ääneen siellä toivotti ihmisiä tervetulleeksi hyvin rakennettuun ja terveeseen taloon. Eräät pienten lasten kanssa taloon tullut vanhemmat vaikuttivat tosi innokkailta. Oli pakko soittaa välittäjälle jälkeenpäin ja sanoa suorat sanat. Toivottavasti lapsiperhe ei sitä hometaloa ostanut.

11. Pokkaa Vierailija

Homeelle haiseva valesokkelitalo, joka on välittäjän mukaan todella hyväkuntoinen.

Miten välittäjä kehtaa, kun kaikesta talossa näkee, että se on ihan jotain muuta kuin hyväkuntoinen.

12. Etiikka Vierailija

Sorry edellisen viestini kirjoitusvirhe ja erään asian toisto - viesti lähti vahingossa tarkastamatta.

13. Noloa Vierailija

Täytyy tasapuolisuuden vuoksi kertoa, että olen asioinut myös erittäin ystävällisen Auren välittäjän kanssa. Hän ei tuputa mitään väkisin, kertoo asunnon hyvät puolet ja myöntää huonot, jos ostaja ne huomaa.

Jotkut välittäjät ovat sellaisia, että he yrittävät selittää asunnon huonot puoletkin hyviksi, esimerkiksi, että tässähän on hyvä mahdollisuus saada mieleisensä lattia, kun oikaisee suoraksi tämän nykyisen painuneen lattian.

14. Etiikka Vierailija

Vielä tuli mieleen eräs välittäjä, nuori mies Habitasta. Hän kehui itseään oikein urakalla, mutta kehui myös, kuinka Habitan myyjien aggressiivinen myyntitapa tuo paljon parempia tuloksia, kuin muiden firmojen myyntitapa.
    Mielestäni aggressiivinen myyntitapa on vastenmielinen ja asiakasta aliarvioiva.
    Kyseinen välittäjä kehtasi halveksia näytöllä olevan rakennusmestarin tietämystä. Töykeästi ja halveksivalla äänensävyllä välittäjä vastasi vähän joka kysymykseen, että annetaanpas ammattilaisten arvioida talo sitten kun tehdään kuntotarkastus, kun teillä ns. ammattilaisilla on usein vanhentunutta tietoa. Hän kehui tietävänsä paremmin talojen rakenneasiat kuin 20 vuotta sitten valmistuneet rakennusinsinöörit, vaikka hänellä ei edes ole mitään rakennusalan koulutusta.
    Kyseinen tyyppi tuli vielä halaamaan minua, kun kysyin, onkohan täällä ollut ikkunat tai ovet pitempään auki, kun on näin kylmät lattiat. Hän kai halusi lämmittää minua halaten ja vakuuttaa sanoen; kyllä tässä talossa tarkenee.
    Vastenmielinen tyyppi, onneksi harvinainen tapaus.
    Vinkki välitysfirmoille: Kannattaa panostaa enemmän työhönottohaastatteluun ja työnhakijan taustatietojen selvittämiseen.

15. Samu Vierailija

Etuoveen tuli vihdoin talo, joka kiinnosti ihan tosissaan, joten soitin heti välittäjälle, että milloin pääsisimme sitä katsomaan. Välittäjä lupasi soittaa heti omistajalle ja ilmoittaa sitten minulle ajan. Odottelin ja seuraavana päivänä soitin taas välittäjälle, nuorelle, tummalle miehelle, että milloin pääsemme esittelyyn.

Hän selitti jotain, että omistaja ei ollut osannut antaa vielä aikaa, mutta hän soittaa hänelle uudestaan ja soittaa sitten minulle viimeistään samana iltana.

No taas odottelin, mutta soittoa ei kuulunut. Laitoin välittäjälle mailia, hän ei vastannut.

Välittäjä kertoi, että on jo ollut monta esittelyä noiden kahden päivän aikana, kun on niin paljon kiinnostuneita. Miksihän meille, joilla on talonostoon rahat valmiina, ei esittelyaikaa löytynyt.

Ajattelin seuraavaksi käydä viemässä kirjeen omistajan postilaatikkoon ja kerron, että välittäjän kautta emme pääse tutustumaan taloon, joten voisiko omistaja soittaa minulle.

Näin aion tehdä tästä lähtien aina, jos välittäjä alkaa venkoilemaan.

16. vierailija Vierailija

Itselläni jäi kyseisen yrityksen kanssa asioinnista huono maku suuhun. Välittäjä vähätteli asunnon sisäilmaongelmia ja piti tupakansavua normaalina asiana asunnossa (ilmoitin asuntoon tulevasta tupakanhajusta, koska meillä oli pieni vauva, ettei hän altistuisi savulle. Välittäjä kimmastui tästä ja kertoi tupakansavunolevan verrattavissa siihen että kävelee liikenteen seassa kadulla).

17. JosefWilmer Vierailija

Tarvitsetko lainaa taloudellisten ongelmien ratkaisemiseksi?
    Tarvitsetko yrityksen pääomaa?
    Tarvitseeko lainasi mistään syystä?

Palvelumme ovat erittäin nopeita ja luotettavia, kun tarjoamme lainoja sekä yrityksille että yksityishenkilöille vain 2 prosentilla. Ota meihin yhteyttä nyt osoitteessa EUROPAFUNDING@GMAIL.COM ja nauti luotettavista luotonvälityspalveluistamme.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri