Millaista on raskauspahoinvointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ines
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ines

Vieras
Tässä on pienet mahikset olla raskaana ja tässä mietin, että minkähänlaista mahtaa olla raskauspahoinvointi. Nyt aamulla on ollut vähän hassu olo, pientä pahoinvointia koko ajan. Erityisesti kun ajattelee jotain tiettyä ruokaa. Lisäksi kun harjasin hampaita ihan normaalisti, yökkäsin pienen oksun kesken harjauksen, vaikka en kyllä mitenkään työntänyt hammasharjaa kurkkuun.

Millasta..hmm.. no jos jotenkin voin kuvailla niin se ei ole niinku oksennustaudissa vaan ennemminki sama olo kun ei ole syöny mitään ja sitten tulee semmonen äklö olo kun verensokeri laskee..
Tajuskohan tuota... :)

No mutta minulla oli semmonen :)

Alussa (ennen plussaa ja plussan jälkeen) se oli sellaista, että esim bussissa tai kaupassa tuli yhtäkkiä todella huono olo ja tunne, että pitää päästä oksentamaan. Oksua ei kuitenkaan tullut kuin vasta parin viikon päästä ja sen jälkeen sitä on tullut aamusta iltaan.

Mulla se oli etovaa oloa, tiettyjen ruokien haju ällötti. En olis voinu kuvitellakaan meneväni esim heselle. En oksentanu, mut vatsassa oli sellainen huono olo ekat 12 vko.

Mun pahaolo oli sellaista, että ajatuskin kaikesta yököttää. Siis kuvottaa. Saa voimaan pahoin. Siis hajut, maut, värit, äänet ... ihan kaikki. Ja vain minä voin itse määritellä mitä hajuja, makuja, värejä, ääniä milläkin hetkellä kestin. Myös suihkussa tuli paha olo. Mutta mun pahaolo ei ollut sellaista, että varsinaisesti oksentaisin, olo vaan oli koko ajan kuvottava... sitä kesti viikoilta 4 viikolle 14.

Kuvotusta. Saattaa jostaikin ihan oudoistakin jutuista tulla tunne et oksentaa esim. mulla jäisistä mustikoista. Pahimmillaan semmosta yököttävää etomista mikä on oksennustaudissa just ennen kun alkaa oksentamaan mut ilman vatsakipuja tai mahan vellomista. Joku joskus sanonu et verrattavissa krapula pahoinvointiin.

Mulla on koko ajan sellainen jännä tunne ylävatsassa, ei kipua, mutta jokin ihme tunne. Samoin kurkussa tuntuu sellanen öllö... Ja sit kun ajattelen jotain tiettyä ruokaa tai hajua alkaa yököttää enemmän.