Millaista ruokaa te syötätte teidän iäkkäämmille koirille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä ongelma on se, että meidän koira ei ole koskaan pahemmin tykännyt nappuloista ja kun 3 vuotta sitten jouduttiin poistamaan paljon hampaita niin nappulat jäi kokonaan pois, koska koira ei huolinut turvotettuna niitä.

Ja kokeilin useita eri merkkejä. Kävin hakemassa erilaisia vaihtoehtomaistiaisia eläinkaupasta ja kokeilin niitä. Minut haukkui joku toisella palstalla siitä etten ole yrittänyt etsiä tarpeeksi (oletti niin) ja että koirani voi huonosti huonon ruuan takia.

Ja koira ei ole varmaan eläissään syönyt niin hyvin mitä nyt tämän viimeisen 3vuotta. On aina ollut siis ronkeli, mutta kun lopulta totesin että noi Pedigreen kerta-annospussit uppoo koiralle niin siirryin niihin. Mutta ne on kuulemma siis täyttä paskaa ja koirani voi huonosti, koska syö sellaista moskaa.

Tosiasiassa koira ei siis ole voinut huonosti vaan päinvastoin todella hyvin. Ikääkin jo 13v. Mutta nyt sai antibioottikuurista ummetusta ja oli pari päivää syömättä niin tästä joku veteli johtopäätökset, että syö aina huonosti jne.

Mutta siis mitä ihmettä pitäisi muka syöttää? Eikö noi kerta-annospussit sitten ole hyviä? Jotain vitamiinilisää ajattelin nyt hakea koiralle.

Niin ja kotiruokaa saa vaihtelevasti, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Riippuu vähän siitä mitä ruokaa on tarjolla. Perunaa ei saa.

edesmenny kk seisoja söi kotiruokaa. hillssin maksa vikasten ruokaa, lihhaa ja luita viimiseen päivään asti, oli kuolessa 13.5v kapulat söi aina kovana, hampaat ol itallella kaikki.

nyt ulkona on 2 8v koiraa, kapuloita,kotiruokaa,läskiä ja luita

Meillä on aina ollut jotain perusnappulaa, yrjölänpuuroa ja kotiruokaa (ilman koiralle sopimattomia juttuja tietty) ja hyvin pärjänneet. Yhdellä allergikko-tapauksella tosin oli barf ruokaa.

Meidän koira ei ole vielä kovinkaan vanha, mutta keski-ikäinen sentään :). Olen nyt jonkin aikaa tehnyt ruoat itse ja olen huomannut koiran olevan virkeämpi ja kotitekoinen sapuska uppoaa hyvin. Kissallekin kelpaa sama ruoka :).

Aika helppoa on ollut kerätä esim. porkkanankuoret ja naatit, perunankuoret jne. jne. Lisäksi olen laittanut lihaa, kananmunankuoria, tattaria, riisiä, pellavansiemeniä, öljyä jne. Sitten vaan uuniin pöhisemään (tai leivinuuniin takan yhteyteen) ja ruoka on syntynyt helposti, edullisesti ja ilman lisäaineita.

Kannattaa kokeilla. Mä en näin jälkiviisaana pysty ymmärtämään miksi ihmeessä syötin eläimille näin kauan valmispöperöitä ja kuivamuonaa.

Yhteistyössä