Milloin kuukautiset imetyksen jälkeen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninsku05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ninsku05

Jäsen
05.06.2007
42
0
6
Tässä ihan hirvittää kun imetyksen lopettamisesta on jo kuukausi, samoin pillereiden loppumisesta, eikä kuukautisia ole näkynyt! Enkä voi aloittaa uusia pillereitä ennen niitä, enkä laittaa kierukkaa! Kaiken pahan lisäksi ylimääräisten hormonien popsimisen lopetus on tuonut halut taas huippuunsa.. yritäppä siinä sitten olla.. :/

Kondomin käyttö on enemmän kuin kiusallista kun on tottunut olemaan ilman! Toisin sanoen se vie jo ajatuksena halut täysin!

Onko muita vaihtoehto ehkäisyä tässä vaiheessa??

Lopetin sekä imetyksen että minipillerit, kun lapsi oli 10,5kk, kuukautiset alkoi n.1,5kk tämän jälkeen eli lliki vuosi synnytyksestä ehti kulua!

Ja mullakin halut palas ihan triplana takasin, kun lopetin nuo molemmat...no onneks iltatähti vielä haaveissa...

Tuohon ehkäisykysymykseen en kyllä osaa vastata, meidän kunnassa kyllä laitetaan kierukka synnytyksen jälkeen vaikkei kuukautiset oliskaan alkaneet...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lopetin sekä imetyksen että minipillerit, kun lapsi oli 10,5kk, kuukautiset alkoi n.1,5kk tämän jälkeen eli lliki vuosi synnytyksestä ehti kulua!

Ja mullakin halut palas ihan triplana takasin, kun lopetin nuo molemmat...no onneks iltatähti vielä haaveissa...

Tuohon ehkäisykysymykseen en kyllä osaa vastata, meidän kunnassa kyllä laitetaan kierukka synnytyksen jälkeen vaikkei kuukautiset oliskaan alkaneet...

Ihanko totta? Miksiköhän meillä ei sitten laiteta? Toinen mikä ihmetyttää, että toisille annetaan kierukka ilmaseksi, toiset saa lääkereseptinä. Meillä ei liioin rahaa ja minulla alhainen hemoglobiini: molemmilla perusteilla pitäis saada kierukka lääkereseptinä ja kelan korvauksilla, mutta terkkari viittoi vaan eitä minulle!! MIhinpä valitat:: kyllä kyrsii!!

Meille ei valitettavasti ole nyt kolmas ihan heti toiveissa kun on jo kaksi kahden vuoden sisään! Minulla opiskelutkin vielä kesken.. Pitäis vissiin hommata siveysvyö... :headwall:

Yhteistyössä